Doeltemperatuur instellen via app werkt niet

Beste Forumleden,

Heb even gezocht (waarschijnlijk niet goed) maar kon hier verder niet specifiek wat over vinden;

Ik heb het volgende probleem, als ik mijn Octavia aan de laadpaal heb staan en 's ochtends de auto wil opwarmen via de app door een doeltemperatuur in te stellen krijg ik 9 van de 10 keer foutmeldingen in de app:

Screenshot_20260107_074015_Mykoda.jpg Screenshot_20260107_074001_Mykoda.jpg Screenshot_20260107_073953_Mykoda.jpg

Af en toe blijft de app wel op "verzoek verzenden" staan maar warmt de auto wel op zoals het hoort maar dat merk ik pas als ik daadwerkelijk bij de auto ben.
Iemand enig idee of dit op 1 of andere manier op te lossen is? Het werkt dus heel af en toe zoals het hoort maar met dit winterse weer gebruik ik het vaker en dan zou het fijn zijn als het ook gewoon werkt..

Alvast dank voor jullie reacties!

Berghuis

Donateur
@Jorne_RS Mogelijk dat je auto geen verbinding heeft en dat daarom het actie niet wordt gestart. In de auto op het scherm zie je waarschijnlijk links van de tijd een wereldbol met een rood kruisje dan staan. IMG_6313.jpeg

Wellicht helpt het om zekering 19 even voor een minuut of 10 te verwijderen en daarna weer terug te plaatsen.

@Berghuis Thanks, dat zal waarschijnlijk het geval geweest zijn, net even gekeken bij mn werk en geen wereldbol met rood kruis en dus werkt het prima op dit moment, kan het zijn dat de auto thuis "buiten bereik" staat? De laadpaal bij mij thuis staat zo'n 500 meter verderop en heb dit euvel alleen thuis eigenlijk. Wat ik ook niet helemaal begrijp is dat ik dus ook wel eens de doeltemperatuur start via de app, de auto wel gaat voorverwarmen maar in de app die optie vastloopt en dan op "verzoek verzenden" blijft staan, maar als ik dan bij mn auto aankomt is ie wel lekker warm :unsure:

De app werkt hier vaak wel maar idd herken ik wel wat jij zegt. Blijft hangen maar als ik dan aankom doet die het gewoon. Nee…software is niet hun sterkste punt.

Jorann

Nieuw lid
Ik heb het idee dat als ik de app te vaak op een dag open(en de auto dus geactiveerd wordt), dat de verzoeken niet meer in behandeling worden genomen op de servers van Skoda.
Als ik de app echter maar 2 a 3 keer per dag gebruik, werkt alles wel naar behoren.

EdwardP

Forumguru
Gisteren kon volgens de app het verzoek niet in behandeling worden genomen, maar toen ik in de auto stapte, was hij lekker warm.
Heb in de app inderdaad ingesteld dat de auto niet iedere keer wakker gemaakt hoeft te worden.

Bovenaan Onderaan