Doe eens gek: Skoda Octavia vRS met 600 pk

MarcoO2

Forumguru
Doe eens gek: Skoda Octavia vRS met 600 pk



Om te laten zien dat Skoda niet zo suf is als de meeste mensen denken heeft de Britse importeur de afgelopen maanden dit brute apparaat laten ontwikkelen. Het is een getunede Octavia RS die maar liefst 600 pk uit zijn standaard 2.0 TSI perst en daarmee gaat proberen om een record neer te zetten op de zoutvlakte van Bonneville.



Het doel is om met deze getunede Octavia een snelheid van 322+ km/u neer te zetten. De motor die onder de motorkap ligt is gebaseerd op de standaard 2.0 TSI die we kennen van het VAG concern en dankzij een extra grote turbo, 120 RON racebrandstof en wat andere tweaks levert deze motor nu zo’n 550-600 pk en 450 Nm max koppel. Schakelen doe je met de handgeschakelde 6-bak van een Skoda Octavia Greenline II en de wielen zijn hele geile 15″ Skoda GreenLine velgen (met putdeksels erop).
Deze racer is met zijn 2.000 1.450 kilo overigens wel 55 kilo zwaarder dan een reguliere Octavia RS. Of het Skoda gaat lukken om fatsoenlijke prestaties neer te zetten zullen we binnenkort te weten komen. (via: carscoop)

bronnen:
autoblog
skynet.be
autowereld.com
 

VEEJAY

Forumguru
Heeft deze actie nu te maken met het afschaffen van die belastingvoordeeltjes voor zuinige auto's?
 

MarcoO2

Forumguru
Ik heb geen idee, maar als ik moest kiezen tussen een Greenline en een Bonneville dan wist ik 't wel! ;)
 

michelover

Forumguru
Neem aan dat er ook nog wat spoiler werk op komt. Zeker de achterkant want ik denk niet dat het zonder spoiler een fijn ritje wordt.
Verder te gek project, maar er zullen helaas altijd mensen zijn die Skoda/VAG af kraken. Kijk maar eens op de Autoweek site als er nieuws over een VAG product is.
 

darkprojectx

Forumguru
goh ALWEEEEEEEER een octavia RS opgefokt.. kunnen ze niet eens een ander model onder handen nemen?
wordt een beetje een uitgekakt concept
 

Spector

Forumguru
Eens bellen of ze dat ook met die van mij kunnen, ben ik lekker snel in Italie komende zomer lol
 

Falcon

Donateur
Volgens mij is het nog goedkoper om te vliegen met het verbruik wat erbij hoort ;) .. Maar niet de zelfde fun natuurlijk!
 

TL@

Forumguru
Denk dat de bak niet meer kan slikken en ze het koppel maar begrenzen, het is namelijk de bak van een Greenline.
 
Bovenaan Onderaan