Dodge Viper GTS (1996)

sitechris

Donateur
Ik heb even een rondje kunnen sturen met een Dodge Viper GTS. Een buitengewoon bijzondere auto. En ook bijzonder Amerikaans. Dus een big-ass 8.0 liter V10, een plastic interieur en geen ABS, ESP of andere hulpmiddelen.

Een heftige auto al met al. Mijn ervaring kun je lezen op de blog, maar waar ik wel naar benieuwd ben. Zouden jullie deze auto verkiezen boven een Porker 911 uit 1996 om maar wat te noemen?

http://driveaholic.nl/dodge-viper/

O ja, het geluid is echt meer dan brachiaal. Way too much voor mijn arme Galaxy Phone.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

philippe bakker

Forumguru
Ik heb even een rondje kunnen sturen met een Dodge Viper GTS. Een buitengewoon bijzondere auto. En ook bijzonder Amerikaans. Dus een big-ass 8.0 liter V10, een plastic interieur en geen ABS, ESP of andere hulpmiddelen.

Een heftige auto al met al. Mijn ervaring kun je lezen op de blog, maar waar ik wel naar benieuwd ben. Zouden jullie deze auto verkiezen boven een Porker 911 uit 1996 om maar wat te noemen?

http://driveaholic.nl/dodge-viper/

O ja, het geluid is echt meer dan brachiaal. Way too much voor mijn arme Galaxy Phone.
Ik verkies altijd Porsche boven eender wat ( moest ik het kunnen betalen)
 

Cordoba

Forumguru
Allereerst een compliment voor review Chris. Wat de keuze tussen de Viper en een Porsche betreft: dat is voor mij net zoiets als kiezen tussen miss Piggy en een fotomodel. De 911 heeft al decennia lang een speciaal plekje in mijn hart, al ligt mijn voorkeur eerder bij bouwjaar 1986 of iets eerder dan bij 1996. Bij de Viper krijg ik na je verslag nog meer het idee dat het net zoiets is als een ritje in een achtbaan: leuk voor een keer, voor eventjes, maar als je het dagelijks doet, gaat de lol er snel af, en ervaar je vooral de minpunten.
 

Japanese Power

Donateur
Wat jij in je blog schrijft is precies wat me weerhoudt (+ mijn portemonnee) van dit soort auto's, of het nu een raspaardje uit Italië is of een bruut monster uit de States: het is hard werken. Mijn buurman heeft een Maserati Quattroporte, dat is idem. Als ik zie hoe moeilijk hij de bolide de parkeergarage in en uitrijd heb ik het al gehad. Maar goed, ieder z'n ding. Ik heb liever een mooie Duitser, maar dan wel eentje van de laatste jaren, pak een 911 Turbo S automaat uit 2016 en ik ben tevreden, dat rijdt en bedient zich allemaal vrijwel net zo soepel als een auto van Jan met de pet.
 

EdK

Forumguru
Wel dan heb ik toch liever een Duitse en een jan met de pet wagen

En ja die viper, leuk kwa techniek en dat ze het kunnen maken.
Maar wat mij betreft daarna gauw in een museum stallen en zeker geen productie wagen van maken....
 

sitechris

Donateur
Hij is inmiddels uit productie genomen paar jaar terug. Wel jammer want het is wel een unieke auto met dito geschiedenis. Ik zou hem ook niet kopen maar bewonder hem wel.
 

MarcoO2

Forumguru
Brachiale machine inderdaad. Brute power, leuk om mee te spelen, maar doe mij die Porsche maar ;)
 

oco1979

Forumguru
Brut machine maar enkel goed voor rechtdoor en wat cirkels draaien,met wat nieuwe veiligheidsystemen zou at naar dagelijks voertuig wel kunnen gaan, al is taxs en verzekering en extreem verbruik al ne zeer minpunt
 

Bakkertje

Forumguru
Leuk voor het geluid inderdaad, maar zo'n ding krijg je stationair niet volgetankt..
Het is natuurlijk wel echt autorijden zonder hulpmiddelen :D
 
Bovenaan Onderaan