DJ--NeO-- zijn Skoda Octavia 2.0 4x4

Joske

Forumguru
Ja zeg dat wel!

@DJNeo: P.S. als je nog remblokken/schijven moet aankopen. Op mister-auto geven ze nog steeds 60 % korting op originele schijven en blokken van Bosch ;)

Heb zo vorige maand nog voor €75 set remschijven en blokken gekocht voor de Fabia :greedy: vond dat mooie deal..

DJNeO

Actief lid
zo... reclame aan t maken... ;)

maar voor de blokken ben ik nog aan t kijken... haal mijn onderdelen altijd hier bij de brezan in belgie... veel beter als heutz in mijn ogen daar die prut olie verkopen...

Joske

Forumguru
Maar je hebt ook mister-auto.be hoor :tongue: ben er alleszins heel tevreden van (en ik heb geen aandelen hoor :whistling:)

turboturbo

Forumguru
Zeker een prachtig exemplaar. Deze (mooie) kleur groen heb ik ook nog niet eerder gezien.
Wat verbruikt zo'n 4x4 tweeliter nou ongeveer, gemiddeld?

DJNeO

Actief lid
tja... wat verbruikt zo'n 4x4 2.0 nu... das heel verschillend... als mijn vrouw rijdt heb ik altijd het gevoel dat de tank zo leeg is en dat ik bij mezelf denk waar ben je allemaal heen geweest?? en als ik rij dan heb ik dat gevoel minder...

Maar alle gekheid op een stokje... gemiddeld loopt de auto 1 op 11.5 ong... als er veel stad verkeer is dan zakt het naar de 1 op 10... vind het best meevallen als je nagaat dat deze auto 1350 kilo + inhoud meezeulen en dat onze vorige auto (deawoo lanos) met een 1.5 en ong. 960 Kilo aan gewicht op zijn zuinigste 1 op 10 haalde (maw, als er alleen maar snelweg werd gereden met max 120 op de teller)

DJNeO

Actief lid
rara welke update heeft mijn auto vorige week vrijdag ondergaan...

Skoda25.jpg

DJNeO

Actief lid
krasstraat komt ie sowieso niet in... en als dit is na een handjob dan moet ik mezelf schamen... kijk hoe vies die velgen zijn...

EdK

Forumguru
ging er even van uit dat dit de oude situatie was en dat hij sprinkel sprankel fris gewassen en gepoetst zou zijn

DJNeO

Actief lid
helaas... je gaat niet door voor de koelkast :tongue: upgrade stond wel op de to-do list :) (zie paar posts terug...)

Blacky

Forumguru
rara welke update heeft mijn auto vorige week vrijdag ondergaan...

Skoda25.jpg

Hè DJ Neo welkom terug. Ik zie dat je het fotograferen nog niet verleerd bent. Maar je had eerst weleens je velgen mogen schoon maken!!!! Ziet er verder goed uit jullie auto. Leuke foto's .

DJNeO

Actief lid
Dank je wel... ben t inderdaad niet verleerd... :)

en verder, ja ach... als je 2 weekenden achter elkaar door omstandig heden bijna 1000km moet rijden, dan worden ze wel vies... :)

en helaas... de koelkast blijft nog even staan... niemand heeft t geraden...

Maar moet zeggen, t is een erg fijn gevoel om weer 4 nieuwe sloffen eromheen te hebben en voldoende rubber om de komende paar jaar weg te gummen...

DJNeO

Actief lid
zooo... volgende updates liggen in middels ook op stapel... t zijn geen upgrades maar de hoogst noodzakelijke updates :)

- Nieuwe achter remblokken
- Nieuwe Rem olie
- Nieuwe Motor olie
- Nieuw Olie Filter
- Nieuwe Bougies
- Nieuw Brandstof Filter
- Nieuw Actief koolstof interieur filter

T motor filter was nog zo super schoon dat ik deze nog laat zitten :)

en hier t bewijs :)

Skoda26.jpg

DJNeO

Actief lid
zoooo onderhoud is ook weer zo goed als afgerond!

Remblokken heb ik nog even laten liggen omdat ik ze er nog iets te mooi uit vond zien om ze te vervangen... (garage wou geld verdienen... uw remblokken moeten nu toch wel worden vervangen...)

Vanochtend de boel even afgemaakt want vorige week had ik geen tijd meer voor de Rem olie, brandstof filter en interieur filter!

even 2 schokkende foto's... 1ste is benzine (ja echt :shutup:) en de 2de de oude rem olie in de fles :)

skodaweb\Forum\Images\DJNeO\Skoda27.jpg

skodaweb\Forum\Images\DJNeO\Skoda28.jpg

Joske

Forumguru
Laatste keer mazout getankt ipv benzine? :D

Wat is het interval normaal van zo een brandstoffilter?

DJNeO

Actief lid
30.000 km is de interval van het brandstof filter, deze heeft iets langer eraan gezeten... een dikke 50 a 60.000 km... :bloos:

Bovenaan Onderaan