Distributieriem

Marinus1102

Nieuw lid
Hallo beste leden, ik heb een vraag omtrent een nieuwe aankoop van een skoda fabia 1.2 tsi uit 2016 de auto heeft 169.000 gelopen, heeft een jaar apk en net een kleine beurt gehad, de vraag gaat over de distributie riem en waterpomp, de verkoper vertelde dat de riem en pomp een controle krijgen bij de 210.000 km en dat ze beide makkelijk meekunnen tot de 300.000 km, wie weet of dit inderdaad het geval is en of het niet verstandig is het nu al te doen alvorens de koop.
Mvg
 

hemi24

Forumguru
Wat de verkoper zegt komt overeen met het onderhoudsvoorschrift.
Als jij nu een riemwissel bij aankoop wilt, ga je die ook gewoon betalen, schat ik zo in…
 

Marinus1102

Nieuw lid
Wat de verkoper zegt komt overeen met het onderhoudsvoorschrift.
Als jij nu een riemwissel bij aankoop wilt, ga je die ook gewoon betalen, schat ik zo in…
Dank voor uw antwoord, vanaf hoeveel km moet de eerste riem vervangen worden dan? Waar kan ik hier meer info over vinden, en waar kan ik de onderhoudsgeschidenis vinden van zo’n auto? Volgens de onderhoudsinterval moet de eerste vervangen worden hij 120.000 km dus ik wil graag weten of dit gebeurd is.
Mvg
 

Tees

Donateur
@hemi24 heeft daar toch al antwoord op gegeven? Inspecteren vanaf 210k en dan elke 30k, vervangen als daaruit blijkt dat dat nodig is, is t voorschrift van Skoda.
 
Bovenaan Onderaan