Distributieriem, multieriem en waterpomp!!!

Bertil

Nieuw lid
Kan iemand mij vertellen wat de vervanging van deze onderdeleninclusief de montage mag kosten? Het is voor een Octavia uit 2001 , 2 ltr, Hb
 
Ai...!! Distributieriem alleen al, da's een dure grap !!!! Daar betaal je zo 500 euro voor.... /forum/images/graemlins/smiley29.gif
 
de distributieriem kost €30,-ex btw
multiriem €25,-ex
waterpomp ? maar toch gauw €80,- ex
twee looprollen van de distributieriem ? €30,- per stuk ex
spanrol ? €65,- ex

€260,- ex onderdelen
ongeveer 6uur werk maal €50,-ex

totaal €560,- ex

de prijzen van de looprollen e.d met een vraagteken is een schatting.
 
heb je toen alleen de pomp laten vervangen
of tegelijk met de riem

de kosten van de koelvloeistof e.d had ik er nog niet bij
 
Hoi, items zijn appart vervangen, waterpomp helemaal appart. Distributieriem met een kleine beurt, die kosten zijn dus niet geheel representatief.
 
Offerte.

Ik heb toevallig een mailwisseling gehad met een Skodadealer over distributiesnaar vervangen. Nou heb ik een 1.6i motor,weet niet of dat veel verschilt qua inbouw,maar distributiesnaar vervangen inclusief spanrollen,etc kost 289 Euro. Hier het antwoord van de dealer::::
Het vervangen van de distributieriem kost € 289,- incl. Let op dit is ook inclusief alle loop- en spanrollen, dit doen lang niet alle autobedrijven, dus de prijzen kunnen uiteenlopen! Verder adviseren wij iedereen om bij het vervangen van de distributieriem gelijk de waterpomp mee te vervangen. Deze wordt namelijk aangedreven door de distributieriem en mocht de waterpomp binnenkort lek raken of kapot gaan dan moet weer de distributie uit elkaar en de riem weer vervangen worden, dat zou zonde zijn, aangezien u voor de pomp nog geen € 100,- extra kwijt bent en de kans dat de pomp lek of kapot gaat bij de kilometerstand aanwezig is. Ik hoop dat je er wat aan hebt. Vr.Gr.Henk.
 

TurboBooster

Forumguru
Ook bij mij is de distributieriem, multiriem, spanrol en waterpomp vervangen.
Deze onderdelen kosten bij mijn O1 € 260,- incl. btw.
Een goede monteur heeft de klus in 3 á 4 uur geklaard.

TB.
 

JvdMeer

Nieuw lid
Koop voortaan een auto met een behoorlijke motor! Toyota, Mercedes of desnoods BMW) Het is toch belachelijk, om de hele kleppenbediening en bij de PDI diesels ook nog de pompverstuivers te laten aandrijven door een lullige getande riem?
Het is inderdaad goedkoper te maken en de kosten om dit wanproduct te vervangen, zijn toch voor de (vaak 2e en/of 3e) eigenaar.
Vermoedelijk hangen de "boekhouders" bij Volkswagen bij een volgende motor de versnellingsbak ook nog aan de nokkenas, als dat goedkoper is.
Ga voor de vervanging van de riem niet naar de dealer, maar naar een goede VAKGARAGE. Die voeren een "kleine beurt" vaak nog beter uit voor de helft van wat de dealer berekent.
Mijn Vakgarage (Hofstra in Irnsum Frl.) is sinds meer dan 10 jaar beter dan de merkdealers en zeker niet duurder.
 
Distributie riem O-1

Heb een Octavia 1.9 Tdi uit 2001. Laatst is de distributie riem vervangen incl. rollen-set van €300,- en waterpomp. Totale schade € 636,- bij de garage om de hoek.
 

Vlaar032

Senior Member
Prijs distributie + waterpomp vervangen

Kan iemand mij vertellen wat de vervanging van deze onderdeleninclusief de montage mag kosten? Het is voor een Octavia uit 2001 , 2 ltr, Hb

Garage van Vulpen: 17-10-2007 in Houten (bij Utrecht)

http://www.autovanvulpen.nl/

Prijzen ex btw

D riem 33,00/Spanner 63,00/Waterpomp 140,00/Arbeidsloon 240,00/koelvloeistof 16,00/beetje kleinmateriaal reken op een 600,= inclusief de BTW

De motor is de 2 Liter benzine van 85Kw

Groeten, Arnold
 

purk

Senior Member
Waterpomp kost zeker geen 140 euro, volgens mij kosten die iets van 46 euro.................
 

purk

Senior Member
Koop voortaan een auto met een behoorlijke motor! Toyota, Mercedes of desnoods BMW) Het is toch belachelijk, om de hele kleppenbediening en bij de PDI diesels ook nog de pompverstuivers te laten aandrijven door een lullige getande riem?
Het is inderdaad goedkoper te maken en de kosten om dit wanproduct te vervangen, zijn toch voor de (vaak 2e en/of 3e) eigenaar.
Vermoedelijk hangen de "boekhouders" bij Volkswagen bij een volgende motor de versnellingsbak ook nog aan de nokkenas, als dat goedkoper is.
Ga voor de vervanging van de riem niet naar de dealer, maar naar een goede VAKGARAGE. Die voeren een "kleine beurt" vaak nog beter uit voor de helft van wat de dealer berekent.
Mijn Vakgarage (Hofstra in Irnsum Frl.) is sinds meer dan 10 jaar beter dan de merkdealers en zeker niet duurder.


wat is er mis met een tandriem, lekker goedkoop en STIL. een distributie ketting gaat ook niet een leven lang mee, en als je die moet vervangen dan gaat het pas geld kosten........
 

Vlaar032

Senior Member
Waterpomp kost zeker geen 140 euro, volgens mij kosten die iets van 46 euro.................

Ok, jij moet dat wel weten! Dan 90,= eraf op mijn lijstje voor die pomp, wordt het te verwachten bedrag EUR 510,=. Dit was de spec van het totaal als ik zou hebben moeten betalen, verder is het spul onder garantie vervangen.

Groeten, Arnold
 
Bovenaan Onderaan