Displaymelding SAFE in maxidot

EdZ

Donateur
Vandaag zo'n ali express start/stop-uitschakelding gemonteerd. Doet het prima zo te zien.
Nu zat ik een tijdje in de auto met contact aan/motor uit en op enig moment zag ik dat op de maxidot het woordje SAFE stond. Rechtsonder, op de plek waar normaliter de tripteller of de achtergordelindicators staan. Contact uit en weer aan en ik heb het niet meer terug gezien. Ik ben met contact aan wel rond de auto achterlangs gelopen naar de andere kant. Is dat SAFE een melding van de startblokkering? Ik kan het nergens terugvinden, niet in het boekje, niet op het forum, en vrijwel niet op het internet.
- deze Fabia-rijder meldt het ook, met foto, maar zonder duidelijk antwoord: https://www.briskoda.net/forums/topic/517821-safe-message-on-maxidot/
- Het is niet de melding "Safe locking" die je op internet ook vindt.
- sleutel doet het verder goed, auto start ook gewoon

Dit is al de 2e keer dat ik een melding krijg die ik nergens beschreven zie. Ze zouden eens een lijst moeten uitbrengen waar het allemaal in staat.

EdZ

Donateur
Okee, als je contact aan staat en te ver wegloopt dan staat er eerst "wegrijblokkering ingeschakeld" en als dat weg is verschijnt SAFE in het display. Weten we dat ook weer.

Bovenaan Onderaan