Dilemma: Fabia of Rapid

Skoody Boo

Actief lid
Als je een sportonderstel wilt om lekkerder een bocht door te komen, dan is de Rapid niet de auto voor jou, en een Fabia ook niet. Als ruimte verder niet boeit kan je ook een Seat Ibiza HB met dezelfde motor doen. Of nog ietsje breder rondkijken.

Rallye

Forumguru
Het commentaar op de Rapid is overigens wel dat hij standaard al vrij stevig geveerd is. Is een sportonderstel dan misschien niet nog harder, en dus iets teveel van het goede?

GDR

Nieuw lid
Ik wil het voornamelijk voor het zicht... ik vind dat een standaard Rapid nogal hoog ligt.
Onze OII Combi heeft 17-ers en ook een sportonderstel... omdat het anders nergens op trekt.

TBiRD

Lid
Puur op zicht zou ik zeker geen fabia nemen, niet echt moeders mooiste imho. Voor mij de rapid dan, kan je nog altijd een paar cm laten zakken met andere veren.

GDR

Nieuw lid
Ter info: het is uiteindelijk een OII Combi ( greentec) stockwagen geworden. Mijn vrouw gaat ermee rijden zodat ik de "oude" OII combi voor woon-werkverkeer ga gebruiken. Verhouding prijs/uitrusting was doorslaggevend.

GDR

Nieuw lid
Huh? Het ging toch tussen een Fabia of een Rapid? Waar komt dan die Octavia vandaan>?

Tja, de prijs waar ze een goed uitgeruste octavia tegenwoordig voor verkopen valt dusdanig mee dat we dus gewoon een octavia gekocht hebben als nieuwe "eerste wagen".
Eerst nog gekeken voor een OII Berline, maar die voorraad is volledig uitgeput en dus niet meer te verkrijgen.
De prijs voor een goed uitgeruste Fabia lag in de buurt van een goed uitgeruste OII stockwagen.... en als je die opties op een Rapid wil dan zit je zelfs duurder.
Onze Octavia van 2008 wordt dus onze tweede wagen. Dan hebben we nog 2 diesels maar soit, zo erg is dat niet.
Onze BMW is de deur uit.

allee vooruit, dus toch naar mij geluisterd uiteindelijk
:tongue:
ik denk zelfs dat je binnen enkele jaren blij zal zijn dat de berline niet meer te krijgen was, de combi gaat beter van de hand nadien denk ik :crazy:
In elk geval proficiat met de aankoop :xyxthumbs:

Noord26

Forumguru
Ik vroeg mij al af wat een berline was, maar nu valt het kwartje.

ps. Zeer verstandige keuze hoor die O2 Combi!

GDR

Nieuw lid
Zo, vanmiddag de OII combi afgehaald bij de dealer. Nog geen seconde spijt van onze keuze !! Zalige wagen !

Proficiat met de wagen :xyxthumbs:
Ik rij nu ondertussen 1 week met mijn nieuwe O2 combi, en ook hier hetzelfde gevoel, supercontent !
Laat ons hopen dat we er zo over blijven denken :winkie:

Bovenaan Onderaan