Dieseldumpvale -> Voor de 'sportieve' dieselrijder

SkodaMan

Actief lid
Jullie weten het, SkodaMan is al oud. Ik heb al heel wat veranderingen gezien op motorengebied. Mijn eerste auto was een tigstehand Toyota Corolla 1300. Die kon je zelf onderhouden en lekker sleutelen aan de ontsteking en zo. Diesels waren in die tijd voor vrachtwagens en taxi's. Ze waren sloom, lawaaiig en stonken verschrikkelijk. In de USA was er voor dieselpersonenauto's al helemaal interesse en de strenge eisen in o.a. CA hielden de ontwikkeling van de Diesel daar tegen. Ze hadden last van de remmende voorsprong zeg maar.

De moderne diesel is een wondertje van techniek natuurlijk maar de ottomotor is ook met sprongen vooruit gegaan. Je kunt nu niet meer spreken van slecht of goed en je moet het nuanceren. Jammer dat VW ook zo'n remmende voorsprong heeft gehad met diesels als je ziet wat Toyota en Honda op de weg zetten tegenwoordig.

Het grootste verschil zit hem nu in de brandstof- en wegenbelastingpolitiek. Daarmee stuurt de overheid de markt en eerlijk vertrouw ik ze niet zo. Ik heb meer fiducie in een marktwerking die wordt bepaald door fabrikanten van die mooie speeltjes waar wij in mogen rondrijden.

VEEJAY

Forumguru
Gelukkig kan de stoel van de Octavia naar voren en opgehoogd worden.

om even in het nivo van het draadje te blijven:

[video=youtube;5abAWQaNESU]http://www.youtube.com/watch?v=5abAWQaNESU[/video]

VEEJAY

Forumguru
Tsja als er verder geen interesse is in een dieseldumpvalve... Stuk of 100 Skodaas met zo'n valve 's ochtend in de file :-) Menig vrachtwagenchauffeur zal met vraagtekens achterblijven.

Ik d8 nog aan een inkoopactie

V

joergarms

Senior Member
Tsja als er verder geen interesse is in een dieseldumpvalve... Stuk of 100 Skodaas met zo'n valve 's ochtend in de file :-) Menig vrachtwagenchauffeur zal met vraagtekens achterblijven.

Ik d8 nog aan een inkoopactie

V

Tegen het fluiten van mijn Scania kan geen Skoda op, die 9 liter motor met stevige turbo fluit er dag en nacht op los, das pas genieten.

___JC___

Forumguru
Tegen het fluiten van mijn Scania kan geen Skoda op, die 9 liter motor met stevige turbo fluit er dag en nacht op los, das pas genieten.

Mijn turbo floot er ook een keer dag en nacht op los...en toen ging ie kapot.
Zal bij een Scania niet gebeuren denk ik.

Bovenaan Onderaan