Diesel tanken via benzine-vulpistool

Stuiver

Forumguru
hoi,

Ik rijd diesel en zit momenteel in Wit-rusland. De benzinepompen hebben hier allemaal vulpistolen van het formaat benzine (22 mm doorsnee?) en je raad het al, dat gaat niet in mijn “beveiligd tegen verkeerde brandstof”-vulopening. :mad::nailbiting:

Heeft iemand interessante idee hoe deze beveiliging werkt en of deze is te overrulen, of hebben jullie geniale ideeen om toch aan brandstof te komen?

:nailbiting: Jarno
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

hemi24

Forumguru
Ik heb een ford C-Max gehad met een easyfuel tankopening en daar zat voor noodgevallen een tanktuitje bij:



web-3768-hlavni-lievik-ford-pre-easy-fuel-1681668-nafta-2006.jpg


Using%20Ford%20Fuel%20Funnel.jpg
 

Cordoba

Forumguru
Zoals al genoemd lijkt een passende trechter een goede optie, maar heb je ook al gedacht (en gekeken) aan een 5 liter reservetankje? Mogelijk dat je dat reservetankje wel kan vullen met de vulpistolen daar, en mogelijk dat je vanuit dat tankje ook je tank kan vullen (eventueel via trechter, of via bijbehorende uitschenktuit. Dat betekent dan wel een aantal keren het tankje vullen en weer legen in de tank van de auto, maar dan kun je in elk geval wel blijven rijden.
 

ertromp

Forumguru
Ik zou het toch echt via zo'n tuit doen
Zo'n stinkende reservetank met diesel wil jij niet achter in je koffer hebben staan :nailbiting:
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Rallye

Forumguru
Volgens mij is de vulopening van het tuitje groter dan de standaardvulopening. Dan kun je toch (met enig beleid) vullen?
 

Hakar

Donateur
Je kunt geen youtube openen, maar wel internetten en mail ontvangen.
Ik heb het filmpje gedownload en zou het je kunnen toesturen via mail, is 527 kb groot.
Bijlage in conversatie wordt helaas niet ondersteund.
Bij interesse doe maar een PB met je mailadres, stuur ik het door.
 

Stuiver

Forumguru
internetten gaat hier tegen 3g, 4,20€/mb (!) en de dictator hier leest alles mee. Google laat alleen zien wat (goed) gekeurd is. VPn naar nederland wordt nog steeds niet toegestaan. Behalve via 3g ...
Deze berichten zijn duur en traag dus, jullie zijn sneller

dank voor jullie hulp tot nu toe, de 16e pomp had een moderne installatie, en een echt diesel-pistool. Ik ben dus voor de komende 1300 km geholpen.
nogmaals dank!
 
Bovenaan Onderaan