Diepe krassen op achterbumper

Status
Niet open voor verdere reacties.

neoproject

Actief lid
Ik ben zo dom geweest om mijn nieuwe fiets te vervoeren zonder mijn bumper te beschermen. Helaas kon de fiets niet helemaal in mijn wagen dus moest het voorwiel er half uit hangen. Door die domme verkeersplateau's heeft dit wiel liggen bonken op mijn bumper met alle gevolgen van dien! Ik heb ter illustratie 3 foto's bijgevoegd die de schade tonen.

Het zijn vrij diepe krassen. Heeft iemand enig idee hoe ik dit best kan wegwerken? Ik zou denken eerst de krassen opvullen en opschuren en daarna opnieuw spuiten. Kan ik voor dit oppervlakte een mooi resultaat bekomen? Misschien kan ik originele lak verkrijgen via de dealer.

Kortom, graag tips om dit te bewerken want dit is echt wel balen!
 

Bijlagen

  • closeUP.JPG
    closeUP.JPG
    54,9 KB · Weergaven: 72
  • Heelbumper.JPG
    Heelbumper.JPG
    83,1 KB · Weergaven: 63
  • stukbumper.JPG
    stukbumper.JPG
    36 KB · Weergaven: 60

joergarms

Senior Member
Niet vullen, gewoon vlakschuren en overspuiten, misschien het spuitwerk laten doen, dit is ook nog iets wat met spotrepair kan worden gedaan.
en volgende keer een dekentje, fietsendrager of iets dergelijks gebruiken he.
 

Jochus

Actief lid
Of je kan eerst wat proberen te foefelen. Met een lakstiftje bvb, en dan proberen glad te polieren.

Lukt het niet, kun je nog altijd voor spuiten gaan. Lukt het wel, heb je toch een smak geld gespaard.
 

cvegreen

Forumguru
Er zal ongetwijfeld een beetje vulling aan te pas komen , maar eerst moet je vlak schuren , dan met vulling de kleine oneffenheden opvullen en als het uitgehard is terug opschuren , stof vrij maken . Spuiten (in meerdere lagen om leken te vermijden ) , als hij naar u mening genoeg lagen gehad heeft (minimum 3) daarna met kleurloze vernis de boel afmaken ook minimaal 3 lagen zou ik zo zeggen.
 

Gieliovd

Forumguru
Ja leuke ideeën allemaal ja. Realiteit is echter dat je het nooit strak krijgt zonder een spuitcabine en de juiste verf en juiste kleur.

Ik zelf zou gewoon een lakstiftje halen en het rustig opbouwen in het gat tot je hem vlak kunt aflakken. Desnoods even afschuren met een waterproof schuurpapiertje en daarna polijsten.

Overspuiten kan altijd, á €400.
 

neoproject

Actief lid
dank je voor de tips. €400 vind ik wel wat veel. Ik wil het zo goedkoop mogelijk oplossen en zo proper mogelijk. Het mag natuurlijk niet erger worden. Ik zie het als mijn eigen project :) Wie weet krijg ik het nog zoals nieuw ... Ik weet dat mijn vader het vroeger deed met zijn auto's en het resultaat was soms wel verbluffend, je zag het verschil haast niet met de originele lak.

Kunnen jullie me wat helpen met de concrete spullen die ik nodig heb? Ik ken er momenteel niet veel van.

Ik denk bv aan
1) schuurpapier: welk soort? Fijne korrel,groffe korrel?
2) spuitbus: mijn vader zei dat je de soort gebruikte lak kon zien aan een etiketje onder de motorkap. Ik weet dat ik "diamant silver" heb, zou ik niet gewoon een spuitbus kunnen halen bij de dealer?
3) het opvullen, met wat gebeurd dit?

Alvast bedankt voor de medewerking. Ik beloof foto's van de vorderingen.
 

joergarms

Senior Member
dank je voor de tips. €400 vind ik wel wat veel. Ik wil het zo goedkoop mogelijk oplossen en zo proper mogelijk. Het mag natuurlijk niet erger worden. Ik zie het als mijn eigen project :) Wie weet krijg ik het nog zoals nieuw ... Ik weet dat mijn vader het vroeger deed met zijn auto's en het resultaat was soms wel verbluffend, je zag het verschil haast niet met de originele lak.

Kunnen jullie me wat helpen met de concrete spullen die ik nodig heb? Ik ken er momenteel niet veel van.

Ik denk bv aan
1) schuurpapier: welk soort? Fijne korrel,groffe korrel?
2) spuitbus: mijn vader zei dat je de soort gebruikte lak kon zien aan een etiketje onder de motorkap. Ik weet dat ik "diamant silver" heb, zou ik niet gewoon een spuitbus kunnen halen bij de dealer?
3) het opvullen, met wat gebeurd dit?

Alvast bedankt voor de medewerking. Ik beloof foto's van de vorderingen.

1; fijn schuurpapier, je schuurt kunststof, dus met grove korrel maak je het erger.
2; geen spuitbus, dit geeft heel snel een neveleffect op de naastgelegen delen, dan ben je nog verder van huis. Het etiket zit volgens mij in de bak van je reservewiel, daar staat de kleurcode op, dan gewoon ff langs de dealer om stiftje te bestellen.
3; opvullen kun je doen met plamuur, maar is niet nodig. Als je nu gaat schuren tot de ergste groeven eruit zijn, en daarna met de lakstift gaat "vullen" komt het volgens mij ook goed. Wel de tijd nemen en de lagen goed laten drogen.
 

Gieliovd

Forumguru
Spuiten kan niet. Dan moet het hele ding in één keer en krijg je nog kleurverschil en vreemde effecten als je geen spuitcabine hebt.

Kijk het kan vast goedkoper dan €400 als je even goed zoekt en het voorwerk zelf doet.

Maar dit is zo klein, dat had ik eerst gewoon eens gaan bijstippen met een lakstift.

Wil je mijn bumper zien? Ze zijn de kunststof primer vergeten bij mij dus de lak rolt eraf. Nou, ja ik zie de bumper niet en ben momenteel even met héééél andere dingen bezig.
 

Okki

Donateur
Allee, t-is al gefixed!

Zonder dollen, wel rot. Ik heb zelf mijn achterklep beschadigd (stond iets te dicht bij een muur toen ik de klep opentrok)
Kost een hoop geld en je heb er zeker geen plezier van
 

Bijlagen

  • stukbumper.JPG
    stukbumper.JPG
    35,6 KB · Weergaven: 61

Red Devil

Actief lid
ziet er netjes uit zo op de foto..
ik heb kort geleden nieuwe bumper er onder gezet en spuiten was voor mij 100 euro dacht ik.. wel zelf even de goede kleur geroggeld natuurlijk;)
 

redfoxert

Senior Member
Wat joergarms zegt is correct, gebruik korrel 2500 of 3000 schuurpapier om het niet nog erger te maken. Eventueel kan je het schuurpapier nat maken (en tijdens het schuren ook nat houden). Water resistant schuurpapier is dan dus wel aan te raden :)

Daarna met een lakstift opvullen en goed op laten drogen. Dan weer egaal schuren en (laten) polijsten. Ze noemen dit ook wel wetsanden en kan ook op de lak op je blik :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan