Diepe deuk in dorpel

Djsjsjs

Nieuw lid
Beste autokenners,

Ik ben vrijdag goed tegen een paal geklapt en heb daarbij mijn dorpel ingedeukt. Ben er helemaal misselijk van en wil het zo snel mogelijk reparen in verband met roest

Hebben jullie enig idee hoeveel dit ongeveer zal kosten en hoe ze te werk zullen gaan? Iemand enige ervaring mee?

Dankjewel voor de toekomstige reacties
 

Bijlagen

  • IMG_3576.jpeg
    IMG_3576.jpeg
    1,7 MB · Weergaven: 49
  • IMG_3577.jpeg
    IMG_3577.jpeg
    1,1 MB · Weergaven: 49

Herperduin

Forumguru
Goedenavond. Welkom. Jammer om te lezen en zien dat je dorpel gedeukt is. Ik ben geen dorpel kenner en geen schade expert maar ik verwacht dat hier genoeg experts zijn die je kunnen helpen. Wat helpt om de expert in de help stand te krijgen is je even voor te stellen in ons topic voor nieuwe leden.

On topic: ziet er uit als een lelijke deuk waarbij lijkt alsof lak ook beschadigd is dus spuiten lijkt sowieso nodig. Of dit met nog eruit “getrokken” kan worden of dat nieuw deel erin gelast moet worden weet ik niet. Hoop in ieder geval dat de balk eronder niet te hard geraakt is.
 

Djsjsjs

Nieuw lid
ziet er uit als een lelijke deuk waarbij lijkt alsof lak ook beschadigd is dus spuiten lijkt sowieso nodig. Of dit met nog eruit “getrokken” kan worden of dat nieuw deel erin gelast moet worden weet ik niet. Hoop in ieder geval dat de balk eronder niet te hard geraakt is.
Hey, dankje voor de snelle antwoord. Waar kan ik de topic vinden voor nieuwe leden. Ik zie verschillende topics maar geen ‘nieuwe leden’
 

Tees

Donateur
Ai, das een lelijke deuk inderdaad. Zal wel wat werk in zitten, ik schat dat dit snel ergens in de range van €700-1000 gaat kosten.
Maar je weet t pas echt als je een paar schadeherstellers ernaar hebt laten kijken. En als t geen verzekeringswerk is, zou ik niet naar de grote ketens gaan, die schrijven over het algemeen met een (verzekerings)vork.
 

Arjan1985

Senior Member
Inderdaad altijd lullig zo’n deuk in de dorpel. Wij hadden ooit een Aygo, ook de dorpel ergens op geparkeerd (it wasn’t me) maar die deuk was wat “mooier”, ovaler. Die konden ze eruit trekken door er een soort pen op te lassen. Vervolgens vakkundig geplamuurd en over gespoten met een spuitbus. Was nog geen 100 euro kwijt dacht ik.
Maar is niet de vakkundige manier, denk ik.


Als je erg lang op de reparatie moet wachten kan je er alvast zinkspray op spuiten. Roest het tijdelijk niet (totdat de zink opgeofferd is).
 

Tees

Donateur
€100 is wel héél erg goedkoop, zelfs voor zo'n oplossing. Als de boel de spuitcabine in moet, ben je sowieso al zomaar €400-500 kwijt, plus nog het eruit halen en plamuren. Met een spuitbus kan, maar is idd niet echt de professionele en duurzame oplossing.
 

Erik_NL

Forumguru
@Djsjsjs
de ANWB biedt lak- en plaatschadereparaties aan voor vaste prijzen. Dat geeft een idee wat je aan kosten kunt verwachten.
Zelf heb ik er gelukkig geen ervaring mee.

Jezelf even voorstellen - "ik ben pietje puk uit lutjebroek" is een goeie tip en wordt, zoals op andere fora, ook hier gewaardeerd
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan