Deze week komt ie, OII Combi

EdOII

Nieuw lid
Hallo allemaal,

Na veel gedoe is eindelijk mijn nieuwe auto besteld, een skoda Octavia Combi Greenline Buisness. Gelukkig uit voorraad want ik heb hem rap nodig, hij komt al deze week. Het is een heel gedoe geweest met de lease maatschappij enzovoorts, mede doordat we wisselde.

Het wordt een Rosso Brunello kleur, wel met een trekhaak. Ik ben benieuwd hoe de 45000km+ per jaar gaan doen.
 

Gieliovd

Forumguru
Welkom Ed! Nog een Ed op het forum, als dat maar goed gaat ;)

Hartstikke mooie auto! Veel succes ermee en die 45.000+ per jaar gaat wel lukken denk ik.

Wat was er precies allemaal aan de hand met die Leasemij?
 

cvegreen

Forumguru
Welkom hier op het forum.
Als het geen probleem is om met een VW of Audi + 45000 km/jaar af te leggen , moet dit met een skoda ook lukken. Is gewoon hetzelfde in een ander jasje dat net even goedkoper geprezen staat , maar eigenlijk identiek is aan elkaar.
 

EdOII

Nieuw lid
Wat er mis is?

Nou wij hebben gewisseld van Terberg (niet goedkoop) naar MKB. Het zou beter gaan zeiden ze...

Maar goed. Ik had nog niet toegang naar een calculator van hun dus om voorbereiden werk te doen voor een offerte aanvraag bij 3 andere, en een dealer elke keer offertes gevraag, ook voor niet skoda. En dan vol goede moed de offerte aanvragen. Wij hebben een norm van 730 voor diesel ex brandstof of 30000 per jaar 4 jaar lang. Dus moet makkelijk zijn. Niet dus. MKB offertes zijn zeker 40-100 euro duurder voor exact hetzelfde. Maar ik ben er dus wel uitgekomen. Heeft wel veel tijd gekost, niet door mij. Dit gaat me baas wel geld kosten want de huidige auto is zowel over contractduur nu en al 20000 km over de max kilometers ook. Op dit moment elke week 1000km meer. Tja het is maar wat ze slim vinden. Als ik dat aangaf gingen ze dingen zegeen als "maar als je in slowakije staat helpen ze dan, nee" terwijl dat wel zo is enzovoorts. Maar ik eb me er bij neergelegd.

Ik kijk wel uit naar de Octavia. De proef rit was super. Dat was wel met een 1.9 maar ik krijg de 1.6 diesel met zelfde specs op de motor. Tevens wordt de navigatie vervangen van de columbus naar de amandsum. Voor mij gaat dit natuurlijk ook schelen in de bijtelling :-) (ik lever wel wat luxe in ik heb nu een toyota avensis executive buisness van een oud collega want de v50 die ik had gekregen toen ik begon was een ramp met 3 kids die alle toen een stoeltje of een maxicosi nodig hadden)
 

adapter

Nieuw lid
Hallo EDO II,
Ik sta ook op het punt deze auto te bestellen maar met sunset en andere kleur.
Je hebt ook een trekhaak.
Wat mij ongerust maakt is het verlaagd onderstel van de auto.
Ik heb de kofferbak bijna altijd vol.
Laat eens weten als je hem hebt hoe jou ervaring is?

Gr Adapter.
 

EdOII

Nieuw lid
Nou ik heb de auto

Wat is die stil! dat had ik niet echt verwacht. Hij rijd super. Ik mag niet door trekken (dus moet rustig doen) tot 1000 km, maar dat is maandag middag al (ik heb hem gisteren middag gehaald).

Een supper service trouwens. Zo was de electrische ramen niet gefactureerd dus gratis. Maar bij afleveren hebben ze ook nog twee noodhamers gemonteerd en een aantal andere dingen gedaan echt toppie.

Ik ben reuze benieuwd. Volgens mij is hij slecht voor mijn airmiles. Voorheen was het 7.4 liter per 100km bij 120 en nu maar 5.5 ongeveer. Volgens de compie zou ik 1100 op de tank rijden. Nu rij ik nooit wild en zijn de advies schakel momenten bijna exact wat ik toch al deed maar toch ben ik benieuwd.

Ik heb nog geen drempel last met de trekhaak gehad (heb wel een volwaardig reservewiel er in liggen wat eigenlijk niet kon worden besteld). De navigatie (ik heb lekker de columbus laten plaatsen) is perfect en de telefoon werkt ook lekker. Ben wel benieuwd waar een sms blijft als deze aankomt waneer ik in de auto zit.

Morgen komt een proef op de som. Dan gaan we maar weer is naar Brussel.
 

EdOII

Nieuw lid
Ik zal morgen even wat maken. Ik ben gelukkig is vrij.

Inmiddels kan ik zegen dat deze zeer goed bevalt. Allerlei dingen zijn uitgeprobeer. Waaronder zojuist een conference optie van de telefoon. Ik heb regelmatig gespreken met collegae (en klanten) onderweg daar we elkaar niet veel zien. Dat was weer is wat anders.

De eerste 1250km zitten er op in effectief 4 dagen rijden. Wat opvalt is dat hij iets stuger is dan de toyota die ik had wat vering betreft. De schakel momenten die worden aangegeven zijn comisch genoeg exact de momenten waarop ik zelf schakelde.

Ik heb alleen nog niet de follow me home gevonden en op me stuur aan de linker kant zitten twee 'pijltjes' knoppen naast het geluid. Logisch gewijs zou ik denken dat is voor b.v. zender zoeken of spoelen van de mp3 maar ze doen niets, of ik doe het niet goed.

Maar verder geen dingen van he waar is dat of ik mis dat.
 

EdOII

Nieuw lid
blijf er even bij, ik kan deze pas zaterdag maken (vorige keer mislukte het) omdat ik de hele week in het donker weg ga en thuis kom...
 

flip

Lid
Als je maar half zo tevreden zal zijn als ik ben na 1 maand, dan zal je nog héél tevreden zijn! De mijne is geen greenline, maar ik haal vlotjes verbruikcijfers van iets boven 5l/100km. Daar kan ik héél goed mee leven. En de prestaties vind ik meer dan voldoende. Toegegeven, het is geen vRS, maar dat weet je als je de bestelbon ondertekent!
 

bed

Nieuw lid
Ik denk dat 45.000 + idd geen probleem is, ik rij zelf 55.000 + per jaar. <--Dat is wel een 2.0 TDI, maar zal qua rijcomfort niet veel uitmaken. Ik ben wel heel benieuwd hoe de Greenline rijdt, want mijn dealer krijgt t niet voor elkaar om er eentje te regelen ter test :biggthumpdown:.

Daarom zit ik zelfs de Megan III Estate (110 pk, ook 20% bijtelling) te overwegen, want die reed erg lekker en had ook goede acceleratie tijdens de testrit. (beter dan 1.9 TDI van POM) En die kon ik wel testen...

Dit zal wel niet lekker vallen hiero ;)
 

Falcon

Donateur
Het is meer dat je het kwa kwaliteit het echt over een andere auto hebt (megan). In de Megan had ik niet de plof toen de deur dicht. De VAG auto's zijn allemaal net wat degelijker. Maar bij sommigen maakt dat gelijk ook minder emotie los.

Heel persoonlijk.
 

kaggel

Lid
ik rij nu Megane en heb ook voor een Octavia gekozen, niet vanwege 20% bijtelling maar de nieuwe estate van Renault kon ik niet echt warm van worden.

Ik neem toch aan dat Pon wel een greenline heeft om te rijden en anders even via de site van Skoda zoeken welke dealer een demo al te koop heeft staan, je kunt ze vinden onder occasions
 

EdOII

Nieuw lid
ha, toevallig is de estate van die megane de eerste keus geweest. een dynamic op gekrikt naar privilege maar 20% bijtelling op die manier. Maar ik had geen zin te wachten tot volgend jaar en tot dan een voorloop auto formaat aurus te krijgen. (heb drie kids en camperen, ja ook in deze tijd van het jaar, met een tent zonder aanhanger enz).

Terug komend op de skoda. Die gaat nog als een zonnetje. De acceleratie is gelijk aan de renault, die heb ik proef gereden maar dan wel die met 130pk want 110 was er nog niet. Hij zit erg goed. Ik moet nog wel aan de deur wennen. Ik meot voor mij doen wel hard dicht doen. Dat ben ik niet gewend dus nog regelmatig dat deze niet dicht zit wat ik wel meteen weer merk (gelukkig).
 

Herbie

Lid
De nieuwe Megane Grandtour is een hele mooie, comfortabele en degelijk afgewerkte auto. Het interieur is er stukken op vooruit gegaan t.o.v. de vorige.

Nog geen tijd gehad om foto's te maken van je O2 ?
 

Neptukker

Forumguru
De nieuwe Megane Grandtour is een hele mooie, comfortabele en degelijk afgewerkte auto. Het interieur is er stukken op vooruit gegaan t.o.v. de vorige.
Ben ik helemaal met je eens maar.........

Onlang met een buurman die iedere keer wat ander rijdt (mederwerke lease bij een bedrijf) zijn Megane met mijn OII vergeleken qua afwerking en materialen e.d.
Onze gezamenlijk conclusie was dat de OII fraaier is gebouwd. De Megane is er enorm op vooruit gegaan maar loopt nog wel achter. Vrij veel verschillende soorten kunsstoffen die niet altijd overal even mooi aansluiten. Ook de carroserie naden zijn strakker bij Skoda. Conclusie: Kom je uit een vorige Megane en kom je uit de vorige dan ben je erg gelukkig, vergelijk je de Renault met concurrenten dan is de concurrentie groot.
Wat wel duidelijk is, is het gegeven dat Renault de fraaist afgewerkte Franse auto maakt.
 
In de zoektocht naar een geschikte opvolger van mijn O1 heb ik ook nog even aan de nieuwe Megane Estate geroken. Proefrit gemaat met de 1.4 130PK TCE, de tegenhanger van de 1.4 TSI.

Op zich een prima auto. Ziet er goed uit, prachtig dashbord met digitale meters, prima rijeigenschappen en lekker stil. Fijne motor. Mist volgens mij een compressor voor extra power bij lage toerentallen, want pas bij 2500 toeren pakt de turbo op. Nu is dit altijd nog een stuk eerder dan bij de meeste benzine motoren die pas vanaf 4000 toeren wakker worden. Al met al een prima auto.

Toch heb ik gekozen voor de O2 2009 Combi. Ondanks dat de buitenmaten van beide auto's nauwelijks verschillen heb je met de O2 gewoon meer auto. Hij komt robuster en groter over. Aan de binnenkant is hij sowieso ruimer en ruimtelijker. Gewoon lekker rechtaan/rechtuit vormgegeven. De Megane is gevormder met o.a. een aflopende daklijn en dat geeft binnen in de auto het gevoel dat je in een kleinere auto zit. Effectief blijft er ook minder ruimte over, zeker in de kofferbak. De 1.4TSI loopt net wat fijner dan de 1.4TCE en verder ligt het geheel gevoelsmatig ook wat beter op de weg dan de Megane. De Megane vergeleken met mijn O1 is een forse stap vooruit. De Megane vergeleken met de nieuwe O2 is de nipte verliezer.

En nu maar wachten tot het januari is en mijn O2 op kenteken wordt gezet...
 
Bovenaan Onderaan