Deurvergrendeling Octavia O3 2017 werkt niet

Hallo Forumleden,

Helaas mijn 1e probleem bij de octavia. Zodra ik mijn octavia wil sluiten blijft het hoofdportier (rijders kant) gewoon open. Alle deuren behalve de rijderskant deur sluiten netjes, de spiegelsklappen naar binnen maar ik kan gewoon de deur van het hoofdportier openen. Het handmatig sluiten van de auto is geen probleem dus de motor van het slot lijkt te werken.

Gezien het Corona Virus krijg ik bij de dealer de komende tijd geen afspraak dus ik zal het probleem zelf gaan oplossen.
 
Klopt achter het afdekkapje kan ik de auto handmatig openen. Wat mij net opviel was dat het geluid voor het sluiten toch anders klinkt dan normaal
 

AndreM

Forumguru
Heb jij 2 kessy sleutels?
Probeer anders eens met de andere sleutel, zou ook een batterij dingetje kunnen zijn.
 
helaas nog steeds hetzelfde, voor komende week heb ik een afspraak bij de dealer kunnen regelen. Kun je na 3 jaar (garantie is afgelopen) nog een coulance vragen? na 60000km en 3 jaar mag je toch verwachten dat zoiets nog niet kapot gaat.
 

AndreM

Forumguru
Het lijkt erop, net zoals het inleren van de ramen, dat je iets moet doen om het te activeren.
Ik heb dat namelijk gehad met een achterraam wat opnieuw ingeleerd moest worden.

Ff wat anders.
Als je in de auto zit, kan je dan wel alle deuren sluiten?
Of sluit het linkerportier dan ook niet.
 
Het deurslot en de deurmodule waren defect. in de winter ben ik in de wasstraat geweest waardoor er blijkbaar water in deur is gekomen. deurslot is door corrosie defect geraakt, dus voor mij geen wasstraat meer in de winter.
 

Octaaf hoger.

Nieuw lid
Wat kost dat grapje wel niet? Deurmotor + deurmodule vervangen. Volgende week is onze Skoda Octavia combi (2015) aan de beurt met hetzelfde probleem(linker deur sluit niet mee met afstandsbediening). Moet zelf met sleutel deur afsluiten, volgens dealer (uitgelezen) > alleen deurmodule kapot en moet dus ook vervangen worden.
 
Bovenaan Onderaan