Deurvergrendeling en andere zaken

ByeByePeugeot

Actief lid
Allen,

Vorige week heb ik geïnteresseerden op bezoek gehad die de Columbus een aantrekkelijk object vonden en zij hebben ook direct maar van de gelegenheid gebruik gemaakt deze netjes uit de auto te schroeven.

Een aantal zaken die mij opvielen was dat de deuren kennelijk van binnen uit open kunnen terwijl dat in mijn O2 uit 2006 niet mogelijk was. In het verleden is mij opgevallen dat in VCDS een optie aangevinkt was: Doorlocking w/o SAFE (US only) of zoiets. Zorgt deze optie ervoor dat de deuren keurig van binnenuit te openen zijn?
Ik kan het natuurlijk ook anders vragen, hoe zorg ik ervoor dat deuren niet geopend kunnen worden als deze afgesloten worden middels de afstandsbediening?

Verder heb ik het af-fabriek ingebouwde alarm niet gehoord (de buren trouwens ook niet), auto stond op nog geen 10 meter van mijn voordeur. Moet wel zeggen dat wij 3 etages hoger slapen en dat het nogal regende. Buiten het feit dat het alarm dat standaard op 10 tonen staat ook op 1 toon gezet kan worden heeft mij niet overtuigd dat ik mij de volgende keer wel bewust wordt van een loeiend object in de straat. Is er een mogelijkheid om ook de claxon te koppelen? Ik verwacht niet dat dit een VCDS feestje wordt maar wie weet.

Is trouwens ook de tijd dat het alarm loeit te verlengen? Volgens de dealer gaat het alarm 1 minuut af als het raam wordt ingeslagen en 1 minuut als de deur wordt geopend. Hierna schakelt het uit en gaat dan niet meer af.

Hebben jullie toevallig ook nog andere tips die via VCDS te implementeren zijn en kunnen zorgen dat 1 en ander wat irritanter wordt?

Mag-Lite en Aluminium Louisville Slugger staan wel paraat maar gezien het feit ik 1 minuut nodig heb om mijn kleding aan te doen en de gang naar beneden te maken zijn de duivels al gevlogen.

Toedels en alvast bedankt
 

Captain Hook

Forumguru
Zoals eerder vermeld op dit forum. SafeLock is wegbezuinigd (?!) bij VAG. M.a.w. VAG auto's van de laatste paar jaar hebben geen SafeLock mogelijkheid meer.
Als je dus een raampje opentikt en/of een polensleutel gebruikt, kun je zo de deuren openen, zonder enig probleem. :icon_smile_dead:
 

Ronnie

Forumguru
Of, zoals de heren van 't gilde tegenwoordig met een code generator op stap gaan, is er toch niets aan te doen.....
 

FredV

Banned
Zoals eerder vermeld op dit forum. SafeLock is wegbezuinigd (?!) bij VAG. M.a.w. VAG auto's van de laatste paar jaar hebben geen SafeLock mogelijkheid meer.
Dit heeft mijn Fabia GL (ook VAG 2010):
Safe-beveiliging


De centrale vergrendeling is met een
Safe-beveiliging5) uitgerust. Als u de auto van

buitenaf afsluit, worden de portiersloten automatisch geblokkeerd. Het controlelampje
in het bestuurdersportier knippert. Met de portierhandgreep kunnen de
portieren noch van buitenaf, noch van binnenuit worden geopend. Daardoor wordt
het openbreken van de auto bemoeilijkt.
De safe-beveiliging kunt u door dubbele vergrendeling binnen 5 seconden buiten
werking stellen.
Als de auto weer wordt is ont- en vergrendeld, is de Safe-beveiliging weer in werking.
Als de auto is vergrendeld en de Safe-beveiliging is uitgeschakeld, kunt u de auto van
binnen uit openen door aan de portierkruk te trekken. De deur wordt gelijktijdig

ontgrendeld en geopend.
 

Captain Hook

Forumguru
Nomad; kom er eens in...(?)

Van Nomad had ik begrepen dat Safe-Lock er gewoon niet meer inzit sinds ergens in 2009, vandaar dat je het ook niet (meer) kunt activeren.
 
Bij een collega van mij was het ook raak deze week, hij rijdt een nieuwe passat zijn fabrieks alarm werkte wel maar bijna niet hoorbaar binnen in huis. Hij dacht eerst een wekker te horen maar werd hem gelukkig snel duidelijk dat het misschien wel eens zijn alarm kon zijn. Toen hij buiten kwam was de dader al gevlucht. Hij zag dat van de bestuurderskant de ruit weg was maar zag geen glas liggen en een deel van het dashboard was al gedemonteerd maar de radio zat er nog in! Na verder onderzoek lag zijn zijruit onbeschadigd op zijn dak! Ze kunnen dus van buiten af de zijruit eruit halen zonder deze te breken en zonder het alarm af te laten gaan!
Hij heeft contact gehad met de dealer of zijn alarm op de claxon gezet kan worden maar dat is niet mogelijk volgens de dealer.
 

PC-fre@k

Banned
Zoals eerder gezegd zou mijn nog te leveren GL ook safe door locking moeten hebben. Mooi dus dat het raampje eruit kan maar dan is de opening voor sommige dieven wat te krap. Wel heb ik pas op TV gezien dat ze een gat in je deur kunnen knippen en hem daarmee kunnen openen (nog voor alarm begint te piepen).

Ben ook benieuwd naar de eventueele koppeling met je claxon, is o.a. bij de Volvo's wel het geval..
 
Bovenaan Onderaan