Deurpanelen aanpassen

Wauter

Nieuw lid
Hoi,
Sinds afgelopen dinsdag ben ik in het bezit van een karoq style met 1.5 motor en dsg bak.
Verder niet zo heel veel opties, wel heb ik gekozen voor de virtual cockpit. Ik heb het gewone stoffen interieur, geen leder.
Tot nu toe ben ik tevreden van de wagen, het is mijn eerste Skoda.
Enkel vind ik de deurpanelen nogal goedkoop aanvoelen en wil ik hieraan iets doen.
Ik weet niet of er hier nog mensen zijn die dit vinden en of deze al aangedurfd hebben om veranderingen aan te brengen.
Zo wil ik beginnen met iets klein. De opbergvakken in de deurpanelen zijn aan de binnenzijde gewoon van harde plastic. Als hier dan ook iets in ligt hoor je dit duidelijk rammelen. Bij mijn vorige auto was dit bekleed met stof. Daardoor voelt en het ziet het er al wat hoogwaardige uit maar had je vooral ook geen last van vervelende rammelgeluidjes van de spullen die erin liggen. Iemand zoiets al gedaan hier? Of laten doen?
Mvg

Wauter
 

De Stip

Forumguru
Toevallig ben ik ermee bezig geweest en heb een adres gevonden van een gerenommeerde autobekleder in Dordrecht. Hij levert keurig werk (mijn zwager had er de deurpanelen van zijn Mazda CX-5 laten doen). Het zag er werkelijk af fabriek uit.
Ben er verder nog niet aan toe gekomen ivm andere prioriteiten.

Hoegee Autobeklederij
Acaciastraat 1-K
3319 VA Dordrecht
078-6160862

Succes en hou ons forum op de hoogte!
 
Laatst bewerkt:
Over deurpanelen gesproken,...

Heeft iemand van jullie ook dat zo’n beetje alle deurpanelen beginnen te rammelen/resoneren als je de muziek over de helft hard zet?
 

RichTrip

Forumleiding
Moderator

Wauter

Nieuw lid
Hier heb ik niet dadelijk last van nee.
Wel kraakt de plastieken trim die net voor de virtual cockpit zit. Als ik er op druk is het weg. Dus toch maar eens bij de dealer passeren denk in. Auto is pas goede 10 dagen oud
 

JeSko

Forumguru
@Wauter

Je kan het proberen maar dat gekraak gaan ze, mijn gok, niks aan doen/kunnen doen. Ik heb het al vaak gezegd maar mijn gevoel is dat interieurs dezer dagen van mindere kwaliteit zijn dan vroeger, hoe dat komt geen idee, maar in een geld gedreven industrie is de kans groot dat het puur is om meer winst te maken.
 

fanSkoda-VW

Donateur
@WhiteSuperB ik heb wél een idee.
Alles klikt tegenwoordig in elkaar en dat geeft toch meer mogelijkheden tot bewegen dan gewoon vastschroeven. En ook de soort kunststof is anders, misschien dat dat kraakgevoeliger is.
Daarom is zelf vervangen van b.v. een raamschakelaar in het portier alleen nog mogelijk met kunststof wiggen in de naad van de handgreep te drukken/forceren. En dan maar hopen dat -zeker bij een oudere auto- geen van klikpennen afbreekt. Ik had dat bij m'n Fab 1 al, gelukkig bood de garage aan het te doen.

grtsss


 

De Stip

Forumguru
....... vind ik de deurpanelen nogal goedkoop aanvoelen en wil ik hieraan iets doen.
Ik weet niet of er hier nog mensen zijn die dit vinden en of deze al aangedurfd hebben om veranderingen aan te brengen.
Zo wil ik beginnen met iets klein. De opbergvakken in de deurpanelen zijn aan de binnenzijde gewoon van harde plastic. Als hier dan ook iets in ligt hoor je dit duidelijk rammelen. Bij mijn vorige auto was dit bekleed met stof. Daardoor voelt en het ziet het er al wat hoogwaardige uit maar had je vooral ook geen last van vervelende rammelgeluidjes .......

Heb je nog iets met de deurpanelen gedaan?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

johan72

Actief lid
Je zou de binnenkant van de portiervakken kunnen voorzien van plakvilt (velours plakfolie).
Dat spul wordt ook gebruikt in de meubelindustie denk aan besteklades, juwelenkistjes,....

Het is bij de betere hobby-speciaalzaak (webshop) te koop in allerlei kleuren en evt. patronen.
 

Wauter

Nieuw lid
Hoi, née ik heb nog niks gedaan aan de portieren gedaan en nu met dat hele corona gebeuren zit het er ook nog niet dadelijk in. De tip van hierboven van dat velours vind ik wel een goede.
 
Wellicht heeft de Karoq laat van hetzelfde probleem:

https://www.skodaforum.nl/forum/i/oplossen-rammelend-raambedieningspaneel-octavia-iii.40299/

Je kunt het uittesten door je vinger op het knopje van de achterportierruit vergrendeling te leggen en proberen om het te bewegen. Bij mijn Octavia kon je het knopje gewoon heen en weer bewegen. Knoppencluster lag als het ware gewoon los en dat ging hinderlijk resoneren....

@RichTrip

Twee weken geleden is mijn Karoq voor de 30k beurt weg geweest, wederom het resoneren aangegeven. Hiervoor hebben ze in alle portieren extra foam bijgeplaatst. Sindsdien niks meer vernomen.
 
Bovenaan Onderaan