Joske

DIY Deurpaneel verwijderen portieren vooraan

Joske

Forumguru
Joske heeft het volgende item in de kennisbank geplaatst:

Deurpaneel verwijderen portieren vooraan - Deurpaneel verwijderen portieren vooraan

Beknopte how-to voor het verwijderen van de deurpanelen vooraan bij een Octavia 3 bouwjaren 2013 - 2014 - 2015.

Eerst raambediening uitbouwen:

Bekijk bijlage 42046

Dan bekleding verwijderen mbhv plastic wig, respecteer hierbij de gegeven volgorde aangeduid op onderstaande tekening!

Bekijk bijlage 42047

succes!

groeten

Joske

Lees verder over dit item in de kennisbank......
 

intruder1400

Actief lid
Ah! Dit was precies waarnaar ik op zoek was. Erg bedankt!

Ik heb er nog wel een vraag over: ik heb speakers gekocht, ga de voordeuren ontdreunen/isoleren etc. Nu had ik gedacht met een paar schroevendraaiertjes aan de slag te gaan. Maar in de how-to lijkt het dat het nog best precies komt en dat er apart gereedschap nodig is. Klopt dat laatste? Of kom ik er ook met wat standaard gereedschap en een hoop handigheid?

Ik had al ergens gelezen dat je mogelijk (waarschijnlijk) clips beschadigt die je bij de dealer kun verkrijgen. Klopt dat, of zijn er nog andere risico's?
 

EdK

Forumguru
Als oude speakers eruit moeten dan zal je de popnagels uit moeten boren
Dan zullen de nieuwe speakers naar aller waarschijnlijkheid weer verhoogd moeten worden met rand die je niet zal hebben.
Dit kun je ook doen met lange bouten ( of draadeinden ) en boel moeren en ringen en op die manier op hoogte brengen.
Hiervoor heb je dan boren nodig , rolmaat en steek/ringsleuteltjes
Misschien dat je de speakerdraden moet solderen, dus daar heb je dan soldeer en soldeerbout voor nodig

En belangrijkste is dat je beetje creatief kunt denken en dus oplossing moet verzinnen

En met koud weer zullen er inderdaad klipjes kunnen breken, staat je wagen al de hele nacht ervoor in een verarmde garage dan is kans dat klipjes heel blijven....
 

Cordoba

Forumguru
Ik zou zeggen haal gewoon op voorhand een stuk of 5 nieuwe clips: als er clips sneuvelen, kun je toch na afloop de bekleding weer goed vastzetten met de extra clips, het werkt gewoon een stuk prettiger dan later als het magazijn van de dealer open is, het juiste aantal clips halen, en dan opnieuw aan de slag. Die clips kosten ook geen kapitaal, en vaak kom je dezelfde clips op meer plaatsen tegen in de auto.
 

Cordoba

Forumguru
Ik ken de Octavia3 niet goed genoeg om dat te beoordelen, maar vaak genoeg deurpanelen los gehad bij allerlei Vagmodellen. Mijn ervaring is dat bijv. een set kunststof interieurtools misschien niet perse noodzakelijk is, maar wel heel prettig om alles netjes te houden. Jaren terug zo'n set gekocht (kost typisch 10-15 euro), en was tot mijn verbazing een poosje het meest gebruikte gereedschap dat ik had.
 
Bovenaan Onderaan