Deurhendels binnen verwijderen

Lizden

Senior Member
Iemand enig idee hoe je het onderste gedeelte kan verwijderen van het paneel? In alle instructies vind ik alleen de bovenzijde en dan daarna het volledige paneel maar ik wil alleen het onderste gedeelte zoals aangegeven op de foto eraf halen om deze te spuiten.
 

Bijlagen

  • FCFCF460-040F-456F-A3F1-F20747C1C6D9.jpeg
    FCFCF460-040F-456F-A3F1-F20747C1C6D9.jpeg
    214,4 KB · Weergaven: 7

Thijs4motion

Forumguru
volgens mij is het ook geen los deel,
deurpaneel er helemaal af halen en kijken of je het dan los kunt halen.
maar zoals gezegd ik verwacht niet dat het gaat
 

Lizden

Senior Member
Ben bang dat ik dit ook maar even laat voor wat het is. Heb nu zoveel manuals gelezen maar ben bang dat het onbegonnen werk is zonder wat te slopen.
 

Pindasaus

Forumguru
Afgezien daarvan is het de vraag of de verf hecht. Sommige soorten plastic zijn slecht te lijmen en ik meen me te herinneren dat deurpanelen daar nu juist van zijn gemaakt.
 

Lizden

Senior Member
De top laag van de hendels is week geworden en die krab ik er af tot dat je alleen hard plastic over heb. Daarna in de primer en de lak. Tot nu toe gaat dat prima.
 

Bijlagen

  • E06D34A7-0D9B-4B06-98D1-A2794A5FF9BC.jpeg
    E06D34A7-0D9B-4B06-98D1-A2794A5FF9BC.jpeg
    1,4 MB · Weergaven: 5
Laatst bewerkt door een moderator:

Tees

Donateur
Het is meer een kwestie van de juiste primer en lak gebruiken voor een bepaald soort plastic. Het overgrote deel van het kunststof in dashboards is ABS of PP. Die eerste is goed te lakken, de tweede een stuk lastiger. Kan wel, maar heb je vaak speciaal spul voor PE/PP voor nodig.
 

Lizden

Senior Member
We gaan het meemaken. Maar beroerder als het was kan niet en iets wat 18 jaar oud is kan je niet nieuw maken..
 

JPs_OC2

Donateur
Heb het deurpaneel aan de bestuurderzijde bij m'n O2 ook eens losgehaald en meen me te herinneren dat er aan de achterzijde van het greepgedeelte Torx schroeven zitten. Viel meteen op omdat bijna alles vastgesmolten zit maar juist dat greepgedeelte niet.
Verder geen aandacht aan geschonken omdat ik het paneel voor iets anders los had gehaald. Hoe het geheel er vervolgens uit zou kunnen, geen idee :arghh:.

Helaas geen foto's gemaakt van die "operatie" en daarom ff op internet een afbeelding opgezocht. Voor de bevestigingspunten zie de rode cirkels.

1660335335796.png

Het lijkt dus mogelijk om het verder te demonteren zodat je het schoon kan maken en kunt lakken maar dan moet je wel het deurpaneel loshalen en controleren hoe het zit.
 
Bovenaan Onderaan