Deur bestuurder gaat niet open

Coen0101

Nieuw lid
Hoi!

Wellicht heeft iemand dit wel eens ervaren of weet waarom dit gebeurd; wanneer het in de nacht koud is geweest gaat de deur van de bestuurder na elektronische ontgrendeling voor de eerste keer niet open wanneer je de deur met de hand probeert te openen. Je zou zeggen simpel, dit komt omdat hij dicht gevroren is. Echter zijn de andere deuren wel eenvoudig te openen en is de bestuurder deur van binnen wél eenvoudig te openen. Het vreemde is ook dat het alleen deze ene keer op de dag betreft. In de avond als ik terug rij vanuit werk opent ie direct. Dit was dus ook niet geval toen het niet koud was. Het moet dus met de kou te maken hebben maar het is heel vreemd... wellicht iets te maken met de touch knop elektronica op de hendel waarbij je met de sleutel in de buurt de deuren mee kan unlocken....?

Ben benieuwd of jullie me kunnen helpen!
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik herken het vast blijven zitten niet. Als ik de binnenkant van de deurhendel (hetzij bestuurders- dan wel passagierskant) aanraak, hoor ik bij het vanslotgaan van de deuren niet alleen een duidelijke klik bij voor- en achterdeuren, ik voel ook een lichte trilling in die hendel.
Hoor en voel jij dat ook?
 

Coen0101

Nieuw lid
De
De klik hoor ik idd als ik de deur van buiten open maar de trilling herken ik niet. Vreemde is dus dat de deur niet vast zit of zo aangezien je deze wel aan de binnenkant eenvoudig kan openen. De deur is wel ontgrendeld aangezien wanneer je deze van de binnenkant opent met de hendel je geen klik of dergelijke meer hoort....
 

Canon-Eye

Forumguru
Wat gebeurt er als je met de afstandbediening opent? Blijft de bestuurdersdeur dan ook in eerste instantie van buitenaf vastzitten?
 

Coen0101

Nieuw lid
Ja dus als ik voor de eerste keer de deur in de ochtend ontgrendel wanneer het koud geweest is, kan ik alleen de deur van de bestuurder niet openen met de hand. De rest wel eenvoudig en de deur kan ik eenvoudig wel van de binnenkant openen. Ga morgen eens met siliconenspray de rubbers en slot inspuiten maar dat kan het denk ik ook niet zijn aangezien de deur niet klemt of zo wanneer ik deze van de binnenkant open...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Coen0101

Nieuw lid
Gekke is dat de deur van de bijrijder meer in de kou/wind staat. Maar ga het zeker eens proberen zodra het weer gaat vriezen. Vanmorgen weer niets aan de hand omdat het vannacht niet gevroren heeft...
 

EdK

Forumguru
Met vrieskou nachten heb ik me aangeleerd om de deur eerst te duwen voor ik hem open trek
Mochten de rubbers vastgevroren zijn dan trek ik ze minder vlug stuk maar verdere ijsvorming kraak je dan ook.
 

Coen0101

Nieuw lid
Thx voor de tip. Als ik de deur van binnen open lukt dat eenvoudig en lijkt het niet alsof de rubbers zijn vastgevroren. Maar ga het zeker proberen!
 

EdK

Forumguru
Maar om even een beeldvorming te krijgen ???
Zit jij dan de hele nacht in je wagen om hem s'morgens na een vrieskou van binnen te kunnen openen ???
Of open je hem eerst van buiten en ga je er in zitten , maakt eventueel een ritje en dan gaat hij wel makkelijk open van binnen ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Coen0101

Nieuw lid
Haha nee in de ochtend na vrieskou ontgrendel ik de auto elektronisch en dan gaat de deur van de bestuurder niet open. De rest eenvoudig wel. Ik ga dan via de deur van de bijrijder naar binnen en doe handmatig de deur van de bestuurder open. Dat gaat heel eenvoudig. Rest van de dag ook geen last meer van
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vrieskou deur bestuurder inderdaad of electronisch of met de hand hij pakt de grendel intern niet. alle andere deuren wel!
kan wel het raam via ab opendoen dan van binnenuit openen. als het mooi weer in gaat de binnen bekleding eruit om te kijken of er vocht in zit. word vervolgd
 
Bovenaan Onderaan