deur achter bestuurderskant blijft op slot

martijn15

Nieuw lid
Goedemorgen,

Sinds vorige week wil mijn rechterachterdeur van mijn Skoda Fabia niet meer open.
Als ik het probeer via de binnenhandle gaat de deur niet van het slot en via de buitebhandle ook niet.
Dit probleem deed zich wel eens eerder voor , maar als ik dan een tikje op de achterdeur gaf bij het slot was het probleem weg.
Helaas zit nu dus de hele boel vast en krijg ik met geen mogelijkheid de deur meer open....
Ik heb inmiddels het deurpaneel verwijderd en het daaronder ( fijne ) gepopnagelde paneel los gemaakt. dmv Youtube filmpjes.
Maar het volgende probleem is dat ik met geen mogelijkheid bij het slot/ slotmotortje kan komen....
Heeft iemand een idee hoe ik de deur kan loskrijgen/openen en wat ik dan moet vervangen ?
( ik lees dat de slotmotor kapot kan zijn ?)

NB mijn fabia heeft centrale deurvergrendeling ( elektronisch dus )

Graag jullie hulp want dit is een irritant probleem

mvgr
Martijn van den Brakel
 

Antera

Donateur
Proberen met op de deur te slaan ( met beleid) en aan de klink te trekken terwijl je hem open drukt met de AB

Het word hopen dat Hij ontgrendeld
 

martijn15

Nieuw lid
Proberen met op de deur te slaan ( met beleid) en aan de klink te trekken terwijl je hem open drukt met de AB

Het word hopen dat Hij ontgrendeld
ja dat hoop ik ook, het ziet er niet naar uit helaas....
de AB is al jaren stuk, kan het ook met de open en dicht vergrendeling aan de bestuurderskant ?

bvd
Martijn
 

Canon-Eye

Forumguru
Ervaren monteurs*) hebben vaak wel methoden om een deur van buitenaf te openen met behulp van een ijzerdraadje of een ijzerzaagblad of zo. Vele jaren geleden ook zoiets bij de hand gehad - een wegenwachter deed er geen 10 seconden over...

*) Maar ja, vind er maar eens eentje...
 

martijn15

Nieuw lid
Ervaren monteurs*) hebben vaak wel methoden om een deur van buitenaf te openen met behulp van een ijzerdraadje of een ijzerzaagblad of zo. Vele jaren geleden ook zoiets bij de hand gehad - een wegenwachter deed er geen 10 seconden over...

*) Maar ja, vind er maar eens eentje...
bedoel je deze manier?
 

Canon-Eye

Forumguru
Nee, als ik me goed herinner (maar dit is een jaar of 40 geleden) ging hij er van bovenaf in, tussen glas en raamrubber dus. Dat ijzerdraadje komt me qa vorm bekend voor - een stukje dun koperen "lasdraad" zal ook wel werken (in diverse diktes bij de bouwmarkt). Dun genoeg om er makkelijk tussen te gaan, dik genoeg om een stevig haakje te vormen.

Tegen het einde van het filmpje (ongeveer vanaf 4'06") laat hij het zien vanaf de zijkant, dan zie je ook het haakje waar je van bovenaf zou moeten kunnen "inhaken":
Deurslot.jpg

Het zal de eerste keer wel effe pielen zijn denk ik...
Maar ik heb het destijds zien gebeuren door iemand die dat kennelijk vaker had gedaan. Heb niet gevraagd hoeveel inbraken hij achter de rug had...

@martijn15 nog een nagekomen tip: buig er aan de kant waar het haakje niet zit een dwarsstuk of oog aan, zodat je houvast (en gevoel) hebt om het haakje in de gewenste richting te draaien.
 
Laatst bewerkt:

martijn15

Nieuw lid
Beide opties geprobeerd maar geen succes, wel gelukt om met haakje het pennetje vast de kunnen grijpen maar dit deed de deur niet openen.
Nu na veel gedoe met geweld ( op aanraden van een garage kennis ) het slot geforceerd van binnen uit en whala de deur is weer open gelukkig...
Even afwachten wanneer het nieuwe slot komt en dan alles daar weer aan vast zetten ( ik denk dat ik de deurhandle van buitenkabel en de kabel die van binnen zit naar de handgreep moet plaatsen in het nieuwe slot ergens ??? )

igg bedankt voor jullie hulp

mvgr
Martijn
NB hoe krijg ik een bout die het slot vasthoudt in de deur eruit?? wrs is eerder met de bout gerotzooid en is de kop het deel kapot waar de inbussleutel in steekt beschadigd... ( uitboren ??? )
 

Hakar

Donateur
Bedoel je 1 van deze twee?

Foto bouten achterdeur.jpg
Ik hoop dat pdfje meekomt hoe het slot uit te bouwen.
Ik meen me te herinneren toen ik het zelf heb gedaan dat het slot ook nog aan het binnengedeelte aan het plaat materiaal was vastgezet met een popnagel.
Dus niet aan de binnenplaat die je loshaalt, maar aan het metaal van de deur zelf.

Gegeven informatie fout, ik heb even de foto's bekeken.
Vanaf het slot loopt er een zwarte kunststof strip naar de binnenplaat en is daaraan bevestigd met van die zwarte plastic spreidnageltjes.
Die zijn er achteraf bijna niet meer in te krijgen, en volgens mij heb ik ze bij terug monteren van de plaat ook weggelaten.
 

Bijlagen

  • Slot achterdeur uitbouwen.pdf
    81,5 KB · Weergaven: 3
Laatst bewerkt:

martijn15

Nieuw lid
Thanks
Het is me inmiddels gelukt het slot eruit te krijgen..nu wachten op de nieuwe onderdelen en daarbij komt pdf goed van pas
 
Bovenaan Onderaan