Detailing Pendragon's Skoda Superb (Rosso Brunello)

Pendragon

Forumguru
Nog niet besteld. Ik ga het in oktober bestellen bij Steve. En ja een 900 watt. Ga ik eerst alleen gebruiken voor de laatste 3 stappen, polijsten wil ik eerst goed leren. Ik denk eraan om er een cursus voor te volgen.
 

CDK

Forumguru
Komt goed!
Zag dat jij al een mooi poetspakket ontvangen had.
Durf je het nog niet aan of geen tijd gehad?
Nog geen tijd gehad.... de 26e laat ik door @s-line steenslag bijwerken en daarna de 27e als ik tijd heb nog wat proberen te poetsen als het weer het toe laat, maar eigenlijk moet hij met de polijstmachine gedaan worden, want ik heb heeel veel swirls er in zitten van de wasserette :banghead:
 

CDK

Forumguru
Nog niet besteld. Ik ga het in oktober bestellen bij Steve. En ja een 900 watt. Ga ik eerst alleen gebruiken voor de laatste 3 stappen, polijsten wil ik eerst goed leren. Ik denk eraan om er een cursus voor te volgen.
Die laatste stappen doe ik met het handje omdat dat in mijn optiek beter gaat, alleen polijsten met de machine....
 

lovely305

Forumguru
Nog geen tijd gehad.... de 26e laat ik door @s-line steenslag bijwerken en daarna de 27e als ik tijd heb nog wat proberen te poetsen als het weer het toe laat, maar eigenlijk moet hij met de polijstmachine gedaan worden, want ik heb heeel veel swirls er in zitten van de wasserette :banghead:

:nailbiting: Daarom gaat die van mij nooit de binnenkant van een wasserette zien!
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Pendragon

Forumguru
Nog geen tijd gehad.... de 26e laat ik door @s-line steenslag bijwerken en daarna de 27e als ik tijd heb nog wat proberen te poetsen als het weer het toe laat, maar eigenlijk moet hij met de polijstmachine gedaan worden, want ik heb heeel veel swirls er in zitten van de wasserette :banghead:

Kijk dat wil ik graag zien, want ik vind die steenslag heel irritant.
 

Cordoba

Forumguru
Op mijn werk kan ik tegen korting een swiss tec behandeling krijgen....Toch nog steeds reteduur.:nailbiting:
Dus zit een beetje rond te kijken of ik het zelf niet kan doen,maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

Behalve duur, kun je ook grote vraagtekens over het effect van dergelijke behandelingen zetten. Waxoyl is daar een mooi voorbeeld van: kost honderden euro's en zou een zeer lange levensduur hebben. In tests blijkt dat de levensduur ongeveer de helft is van de sealant (kunstmatige wax) die ik normaal gebruik, en met een paar procent van de kosten van Waxoyl.
 

Cordoba

Forumguru
Ik dacht dat er 5 jaar garantie zat op een Swiss Tec behandeling?
Waxoyl heeft ook 3 jaar garantie, als het heel goed is aangebracht (bedrijven willen de voorbehandeling nog wel eens skippen), dan haal je 5-6 weken, en omdat er een gratis herhalingsbeurt bij zit, ben je dan voor ruim 10% van het jaar beschermd tegen weersinvloeden. Mijn sealant moet ik zodra ik tijd heb en het weer goed is herhalen, maar die zit er dan ook al ruim 3 maanden op. Ik zou voor Joske ook nog wat zaken demonstreren hoe het werkt, dus heb ook wat spullen bij me (voor handmatig, machines laat ik thuis) en Steve neemt ook wat materiaal voor me mee. Ik hoop dat deze week de Poorboy's sample kit weer voorradig is: dan kan ik kleine flesjes meenemen.
 

ertromp

Forumguru
@Cordoba : super interessant! Je hebt al zo'n mooie uitleg gegeven hoe je de auto moet wassen (verschillende stappen) in het topic: http://www.skodaforum.nl/forum/threads/welke-spullen-materialen-gebruik-je-bij-het-autowassen.20443/

Zou je ook zoiets kunnen maken voor het poetsen van je auto? Ook ik ben een leek op dat gebied ik zou bang zijn met zo'n machine op de kale plaat van de auto te eindigen. Mijn lak is prima alleen ook swirls van de wasstraat.

@Pendragon : Ipv zo'n machine is een kudde schapen wellicht iets:

Just-add-car-polish.jpg
 
Bovenaan Onderaan