Derde remlicht stuk

Tachi

Actief lid
Bij mij is het derde remlicht compleet mee opgehouden. Geen enkel lampje brandt.

Ik vond in een ander topic deze twee handleidingen:
In de bijlage 3e remlicht uitbouwen staat volgende :

– Bovenste bekleding van de achterklep uitbouwen
"Carrosserie - montagewerkzaamheden Rep.-groep70".
Hoef je bij de achterklepbekleding alleen het gedeelte bij het derde remlicht los te halen? Of moet er meer los?
Weet iemand toevallig ook hoe de bedrading naar het derde remlicht verloopt. Via de rechter- of linkerachterlichten c.q. rechter- of linkerstijl? Het kan net zo goed ergens een draadbreuk zijn natuurlijk.
 

eriktv

Forumguru
In mijn toenmalige O1C van na de facelift kwam alles via de doorvoer aan de bestuurderszijde binnen. Direct bij de binnenkomst ging een aftakking richting derde remlicht (kabeltje daarvoor en buisje van de ruitensproeiervloeistof), de rest (kentekenplaatverlichting, ruitenwisser, slot) loopt door naar beneden langs het achterraam. In de donorklep zat een andere kabelboom, dus het kan bij jou ook anders zijn. Ik heb deze kabelboom nog liggen, dus als je daar wat mee kunt is 'ie voor jou.

De bekleding: zijkant ramen zat het meest geblokkeerd; de hele grote kap onderaan valt eroverheen (ramp om los te krijgen met alle clipjes) en ertussen een simpele kap langs de bovenzijde. Die moet jij hebben. Bij mij ging 'ie makkelijk los, maar daardoor helaas niet zo makkelijk terug, hij bleef wat loshangen. Mijn simpele oplossing: stukje papier om de clips en hij zat weer muurvast. :D

Je ziet de kabel en buis dan zo lopen naar het derde remlicht (of zoals op mijn RS naar de spoiler, wat weer extra uitdagingen gaf).

Mocht het nodig zijn om de zijkappen los te halen, let dan even op de achterruitverwarming, dit is allemaal zeer kwetsbaar.

Succes!



Edit: hier een link naar een los te bestellen derde remlicht. Ik kan daar alleen het faceliftmodel vinden, maar wellicht heb je iets aan het onderdeelnummer http://www.obautodily.cz/skoda-octavia-01-combi-zadni-brzdove-svetlo-original-2071cz127/
 

Tachi

Actief lid
Het was dus een afgebroken lipje in de stekker of contact bij het derde remlicht. Voor de APK a.s. maandag is ie provisorisch opgelost m.b.v. een stripje van alu-folie. Aje to!

@eriktv Die simpele kap ging vrij makkelijk los inderdaad. De kap nog niet teruggezet mocht mijn tijdelijke fix niet meer werken.
Ik heb eigenlijk alleen het strookje nodig waar de lampen (miniatuur gloeilampjes, niet eens led) in gemonteerd zitten. Faceliftmodel is toch net iets anders. Ik heb geen doorvoer voor de sproeier en het zit met drie i.p.v. twee witte clipjes vast aan de achterklep.
 
Bovenaan Onderaan