Goedemorgen Skodabroeders,
Een update (waar
@ertromp zo naar uit ziet

)
Ik heb alles gelezen en ook even laten bezinken. Samenvattend: ik heb een goed gevoel bij de Superb, nog steeds, ondanks dat ik dan de 3e eigenaar ben. Heb nu 700km erbij gezet, geen gekke dingen geconstateerd. Had ik hem laten staan? Nee, hooguit had ik misschien wat meer korting willen bedingen. Maar ook als ik die niet gekregen zou hebben, had ik hem meegenomen. Kijk, ik weet ook wel dat een 1e eigenaar een auto kan aftrappen, maar het zegt vaak wel iets als iemand gedurende 90000km in dezelfde auto rijdt. Vind ik.
Dan het verhaal onderzoeksplicht. Lijkt mij een grijs gebied. Als ik n kentekencheck doe op de site van AW, dan doe ik iets. Als leek (dat ben ik als ik 1x/6jr een auto koop) mag ik dan vertrouwen op de info op de site van AW. Dat vind ik. Of een geschillencommissie dat ook vind weet ik niet en zal ik nooit ondervinden, want het is geen dealbreker. Had ik dan kunnen weten dat er een site als kentekencheck.nl bestaat? Tja... dat weet ik niet.
Tegelijk zie je dat dit een vaag(?) Begrip is, waar begint en eindigt dit voor een particulier? Op het O3 gedeelte loopt een topic over een schuifdak. Koper heeft het uitgetest en het werkte. Vervolgens worden wat omstandigheden aangedragen door forumleden die hij wellicht ook had kunnen proberen. Zoals wiel op de stoep etc. Had die koper dat moeten weten? Tja...
En zo kunnen we nog even doorgaan....
Dan de garage. Gaf gewoon toe dat mijn verhaal klopte, ik gaf tegelijk aan dat ik de auto wil houden, maar dat het een wat vervelend gevoel gaf. Begreep hij, maar na zaken gecheckt te hebben, mag het wettelijk, zo was de conclusie. De superb was eerst van en leasemaatschappij (of een bedrijf iig) en daarna van een particulier. Dus dat is dan de eerste eigenaar, hoe gek dit ook klinkt. Kortom, we hadden een goed gesprek, begrepen elkaar en dan is het voor mij ook prima.
En zo is het oke. Wederzijds begrip, goed gesprek en geen vervelend gevoel, dat telt dan. (Ik heb ooit een v50 gekocht, daar kreeg ik n vervelend gevoel bij. Klopte, 3jr later ging hij naar de sloop met 200.000km...)
Interessant om te lezen hoe ieder erover dacht. Er zit best wat verschil in inzicht, misschien kunnen we iemand erbij krijgen die juridische kennis heeft van dit soort zaken? Want techneuten zijn er genoeg
(Overigens eens met
@Rallye en
@leon-cupra , op hun laatste reactie, maar nogmaals, een grijs gebied m.i.)