Defecte waterpomp

Brookontour

Nieuw lid
Vanmorgen direct bij starten melding: check koelvloeistof. Pff al weer? Pas geleden had een steenmarter zich al op de leidingen uitgeleefd. Nu weer? Direct bij garage neer gezet en niet dus, waterpomp lekte. Niet even snel te vervangen, want is een eenheid samen met het thermostaathuis. Afzonderlijke vervanging blijkt in de praktijk niet te functioneren, dus… € 260 excl. montage. Al met al ca. 500 lichter
 

Fmoon

Forumguru
Bagger, maar helaas wel een essentieel onderdeel en niet heel makkelijk zelf te doen .
 

Brookontour

Nieuw lid
Vanmorgen direct bij starten melding: check koelvloeistof, waterpomp lekte. Niet even snel te vervangen, dus… € 260 excl. montage. Al met al ca. 500 lichter
Update : gisteravond om 21.00 uur op een parkeerplaats op 20 km. van huis kreeg ik de melding dat ik koelvloeistof moest checken. Met een rood driehoekje moet je in principe niet rijden dus zijn we te voet op zoek gegaan naar koelmiddel. Helaas niet gelukt, terug bij de auto vervangend vervoer geregeld en toen deze er was de auto weer geprobeerd. Geen melding meer, maar wel minimaal vloeistofniveau. We zijn gaan rijden en temp bleef rond 90 gr. dus ging goed. Auto nu thuis, maar er is iets niet in orde na de reparatie. Vanmorgen wederom melding in de auto. Morgen maar weer naar de garage…
 

Tees

Donateur
En voor de zekerheid die fles koelvloeistof in de auto laten staan! Scheelt je weer een belletje naar de Wegenwacht als t toch nog ergens lekt...
 

Brookontour

Nieuw lid
Mogelijk alleen koelvloeistof aanvullen, het systeem is leeg geweest, en er kunnen bij het opnieuw vullen wat luchtbellen achterblijven die later in het reservoir/de expansietank terechtkomen.
Bijvullen en het (een week, of twee?) aankijken, waneer er dan weer bij moet, is 't niet goed.
Goeie tip! Dank je
Ik ga morgenochtend eerst even bij garage langs, zal toch wel garantie hebben op de vorige week nieuw geplaatste pomp/thermostaathuis.
 

Brookontour

Nieuw lid
En voor de zekerheid die fles koelvloeistof in de auto laten staan! Scheelt je weer een belletje naar de Wegenwacht als t toch nog ergens lekt...
Ook zeker goede tip en standaard uitrusting van mijn auto vanaf morgen.(ook met het oog op het steeds groter wordende leefgebied van de steenmarter)
 
Bovenaan Onderaan