Defecte prakeersensor?

Heren,

Zodra ik mijn versnellingspook in de achteruit zet begint er een luide piep.
Duurt enkele tientallen seconden en stopt dan. Is hier sprake van een defecte parkeersensor?
Heb de auto goed schoongemaakt maar mocht niet baten. Als het de parkeersensor is, is het dan een klusje voor de dealer of heeft iemand hier nog tips wat ik zou kunnen proberen?

higgy

Forumguru
Als het (grondig!) schoonmaken niet helpt lijkt het mij dat ie kapot is ja.
Even langs de dealer en aan de kast laten hangen, zodat ze de meldingen uit kunnen lezen.

Jagro

Nieuw lid
Dit probleem had ik laatst ook. Dacht eerst dat het aan de vorst en pekel troep lag, maar schoonmaken loste het niet op. Er bleek 1 sensor kapot en dan doet het systeem het meteen helemaal niet meer. Omdat het dan niet betrouwbaar meer is. Terecht lijkt me zo.
Sensor besteld, duurde wel twee weken - mede doordat de sensor bij de dealer in de kleur gespoten moest worden. Maar daarna was het weer gefixed.

sunnyboy

Senior Member
Is idd een klusje voor de dealer.
Duurde een week voor mij en moest in kleur gespoten worden.
Valt me op dat de TS dezelfde auto (FSI 2.0) en dezelfde problemen heeft.
Meermalen bobine's naar de kl*te en nu ook een parkeersensor.

Bedankt zover voor de info. In de loop van het voorjaar moet er een grote beurt plaats vinden (distributieriem e.d.) laat ik het dan wel meenemen. Iemand een idee wat de reparatie van zo'n sensor mag gaan kosten?

sunnyboy

Senior Member
Bedankt zover voor de info. In de loop van het voorjaar moet er een grote beurt plaats vinden (distributieriem e.d.) laat ik het dan wel meenemen. Iemand een idee wat de reparatie van zo'n sensor mag gaan kosten?

Voor ons was het onderdeel zelf ong. 80 euro excl. BTW daar komt dan nog de kosten voor werkplaats en spuiten bij.
Al-met-al een prijzig iets iig.
Omdat m'n r.buitenspiegel niet meer verwarmde werd deze gelijktijdig vervangen.
Totaal ruim 250 eurootjes incl. BTW. :shocked:

MarijntjeTDI

Actief lid
Kijk gewoon even op ebay en zoek dan op 'PDC skoda'had er 2 thuis in kleur voor Eur 44,- is dus wel degelijk de moeite. Als je vagcom hebt even uit laten lezen. Dan kun je perfect zien welke er kapot is. Heb je echter geld teveel, kun je naar de dealer....

Bovenaan Onderaan