Deactiveren soundaktor

MaxN

Donateur
Leuke oplossing, maar kan weet niet of deze bij de Skoda's op dezelfde plek zit altijd.

Of via VCDS of OBD11 aanpassen naar elk gewenst percentage van 0 tot 100%.
Ik heb het ook uit gezet, aangezien het met een diesel nog nepper is dan met een benzine model.
 

Captain Hook

Forumguru
@Rosinfield Het heet toch eigenlijk 'Soundaktor'?
Da's een subtiel, maar wel belangrijk (semantisch) verschil met 'Soundactuator' :D
(nog afgezien van de rare mix van Duitse/Engelse begrippen)

BTW: ik mot het ff kwijt; alle overbodig/onnodig geluid is een minpunt, maar da's een heel ander verhaal.
 

Rosinfield

† In Memoriam
O, dat kan best hoor. Moet trouwens zeggen dat ik het geroffel en de bescheiden klapjes in de S stand van mijn (gelukkig pre OPF) Polo, best aardig vind. Idd volkomen overbodig, maar dat geldt natuurlijk voor heel veel dingen die mensen apprecieren.
 

Captain Hook

Forumguru
@Rallye Die vergelijking met componisten, wiens taak/job het is om muziek te creëren, versus een stuk techniek op vier wielen, wat geluidsvervuiling produceert slaat natuurlijk als een tang op een varken. :pardon:

Het zou juist uitblinken in technisch vernuft als al die prestaties zonder hinderlijk uiterlijk vertoon/herrie zich konden ontvouwen. Ik snapte dat vroeger al niet, met al die knetterende brommers, en snap het heden ten dage nog steeds niet.

Gewoon in alle rust die krachten laten ontvouwen; da's pas een teken van kwaliteit: de kunst van het weglaten! :cool:

Maar dat zal wel weer tegen het zere voortbewegingsapparaat van de conservatieve homo sapiens automobilus zijn. :D
 
Laatst bewerkt:

Rosinfield

† In Memoriam
Ik hoef ook geen after sales sport uitlaat; dat maakt me teveel kabaal. Maar stock in S klinkt best lekker en niet te, vind ik:

 

Canon-Eye

Forumguru
Het zou juist uitblinken in technisch vernuft als al die prestaties zonder hinderlijk uiterlijk vertoon/herrie zich konden ontvouwen. Ik snapte dat vroeger al niet, met al die knetterende brommers, en snap het heden ten dage nog steeds niet.
Geluids-jeugdsentiment 1:
Tot mijn 10e jaar: de zeer karakteristieke (en beschaafde) roffel van de 500 cc BMW-motorfiets (met zijspan) waarmee de leesmapman elke vrijdag ons elke vrijdagmiddag het nieuwe leesvoer kwam brengen - omdat hij op zijn route een kwartiertje later aan de overkant weer langs ons huis kwam mocht ik vaak dat stukje meerijden. Genieten! - tot we van Schiedam naar Vlaardingen verhuisden en we een andere leesmapbezorger kregen...​

Geluids-jeugdsentiment 2:
Op de middelbare school hadden we een wiskundeleraar die bij mooi weer de Eend thuisliet en op zijn (ca.?) 500 cc Honda motorfiets (met "Dream"-logo's op de tank) kwam. Dat ding liep echt als de spreekwoordelijke naaimachine - ook bij hogere toerentallen een bijna onhoorbaar zacht gezoem en toch voor die tijd gaan als - wát zeg ik: stukken sneller dán - de brandweer...​
 

Rallye

Forumguru
Tja. Dat is dus die discussie..... Ik vind Beethoven misschien “herrie” en “geluidsvervuiling” en geniet van het zorgvuldig gecomponeerde uitlaatgeluid (samengesteld door mensen “wiens taak/job het is om een 'geluid' te creëren”) van een Ferrari. Jij vindt iets anders.....

Met betrekking tot de Soundaktor: voor mij had het niet gehoeven, maar mijn zoon van 12 vindt het wel leuk.....
 

Neptukker

Forumguru
De meest zinloze uitvinding sinds 'verse' tilapia filet bij de visboer en supermarkt. Voor mij zij zo'n speakertje een reden kunnen zijn om een auto niet aan te schaffen. Moor dat je er vanaf bent @Rosinfield (of moet ik lezen dat jij de stekkers niet losgetrokken hebt omdat je meestal in eco rijdt).
 

spikehome

Forumguru
Met odbeleven kan je die zaken makkelijk aanpassen.
Op de GTI van mij staat het standaard uit nu in elk profiel
 

Timmer

Donateur
Vcds en obd11 kun je dit aanpassen en/of uitschakelen.
Ik heb de mijne momenteel op 40% staan, het originele vond ik echt té, iets zoals een cessna met een speaker die klinkt als een f16.
 

Rosinfield

† In Memoriam
ik weet niet hoeveel procent overeenkomt met Eco, maar het is dan prima en in S overheerst het echte geluid uit de auto
 

AndreM

Forumguru
Ik zou het wel gaaf vinden om met mijn diesel het geluid te kunnen produceren van een 8 cilinder, met de nodige klappen uit de uitlaat. En dan daarna die koppen willen zien als je het uitzet en dan weer een diesel geluid te horen krijgt. :deuk:
 

MaxN

Donateur
Het is zo jammer dat niemand buiten het hoort. Dus je moet al die mensen wel meenemen in de auto.
 

AndreM

Forumguru
gewoon ff in Amsterdam demonstreren, krijg je geen boete :yeah:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan Onderaan