De vernieuwde Škoda Scala en Kamiq laten zich zien

ertromp

Forumguru
Een facelift voor de Scala en Kamiq

Bron: https://www.skoda.nl/nieuws/vernieuwde-skoda-scala-en-kamiq-laten-zich-zien/

500_scala-press-front-justin-2.jpg

500_kamiq-press-justinfront-big.jpg
 

JeSko

Forumguru
Ondanks alles zijn de huidige generatie Skoda modellen wel mooie auto's, er van uitgaande dat deze renders de realiteit benaderen. De Octi 4 bv is ook echt een mooie wagen, zelfs in meer basis spec is die zeker te smaken.
 

Tees

Donateur
Ze zijn in deze renders vergeten voorop het Skoda-logo te vervangen door uitgeschreven 'Skoda' ;)

Ziet er prima uit idd, designtechnisch zijn de Skoda's goed bezig de laatste jaren. Ik vind de Scala op deze render een beetje veel SUV-achtig worden, maar dat zal misschien bedoeld zijn met deze render. Hoop dat t niet een soort crossover wordt.
 

LongTimeAgo

Senior Member
Geen fijn gevoel... Mijn Kamiq staat momenteel als "levering mogelijk November 2023". Als een maand later de facelift in productie gaat voelt dat een beetje alsof ik de 'nieuwe' boot net gemist heb.
 

hemi24

Forumguru
Of volgens de mailing van Skoda Nederland:

De vernieuwde Scala en Kamiq zijn naar verwachting vanaf medio december te bestellen bij de Škoda dealer en staan halverwege februari 2024 in de showrooms.
 

Japanese Power

Donateur
Wat ik jammer vind dat je wel wat moeite moet doen om het verschil tussen de huidige en de facelift te zien. Tuurlijk zijn er voldoende aanpassingen in de FL maar van de spannende teasers en schetsen die we de afgelopen weken agenda langskomen is niet zo veel meer over. Is gewoon een Škoda, net zoals hij nu. Niet meer, niet minder.
 

Tees

Donateur
Dat is laat voor een facelift, ik dacht dat die meestal met het nieuwe modeljaar in productie genomen werden, en dat is normaliter zo'n beetje begin september dacht ik? Ze zullen toch niet 3 maanden aan een auto bouwen mag ik hopen...
 

jesse_s93

Donateur
Het is meer evolutie dan revolutie, maar dat is ook te verwachten bij een facelift. Wel mooi om te zien dat bepaalde opties nu leverbaar worden, die zeker niet bij alle auto's uit het B/C-segment leverbaar zijn. Full led is wel redelijk gangbaar tegenwoordig, maar Matrix Led naar mijn weten niet. Daarnaast komt ook virtual pedal naar de Scala en keren de dynamische knipperlichten terug naar de Kamiq aan de voorzijde.

Ook goed om te zien dat Skoda wel luistert naar haar klanten. Mij heeft het nooit gestoord, maar voor de bediening van de climate control zijn nu twee knoppen toegevoegd, de knoppen van de aanjagersnelheid. Eerder moest dat nog via het scherm.
 
Bovenaan Onderaan