Met dank aan
@Antera firmware update gedraaid. Nog niet eerder gedaan, dus ik vond het wel een spannend klusje

. Maar Antera’s hulp en uitleg was top!
Daarnaast geleerd dat je de brandstofmotor direct kan starten terwijl je stil blijft staan:
Startknop —> rem en gaspedaal volledig indrukken —> startknop nogmaals indrukken.
De motor zal starten en stationair draaien. Perfect om een firmware update te draaien

. Tip van flip, dit werkt niet als de laadkabel er nog in zit
Vervolgens na de firmware update usb stick met nieuwe kaart updates erin gedrukt en een verlaten landweggetje in het donker opgezocht. Ondanks dat het matrix ledlampen zijn, heb ik weinig zicht. Dit maakt anticiperen op bochten in het donker op 60 slingerende 60 - 80 weggetjes onmogelijk. Evenals het spotten van verkeersdrempels en je snelheid hierop aanpassen.

Dus in het donker 60 passen uitgeteld en op basis van tips en ervaringen hier op het forum gaan draaien aan de witte inbus draaiknopjes op de lampen onder de motorkap.
Vervolgens rondje gaan rijden en de tank vol gegooid met super plus 98, aangezien we nu langer dan een maand met een tank doen en om vocht aantrekken te voorkomen.
De aanpassingen aan de lichtbundels lijken wat te hebben geholpen en ik heb geen tegenliggers gehad die hebben geseind. Dus het zal wel binnen marge nog zijn. Ik zat ook niet aan de 60m by the way.
Ondertussen was de navigatiesoftware ook klaar met de update
Volgende aanpassingen zullen waarschijnlijk een tuning worden bij VVT. De fabrieksgarantie van 4 jaar loopt in 2025 af.
Waar ik in ieder geval met Johan naar wil kijken is:
- Respons gaspedaal bij indrukken, vertraging verwijderen/verminderen
- Schakelt 3 versnellingen terug van 6 naar 3 als je met 80km/h -120km/h op de brandstofmotor wanneer ik het gas een beetje indruk
- Koppeling/bak analyse; stand van zaken/slijtage?
- Uitschakelen van de start stop in de sportstand.
- Uitschakelen van de start-stop boven bepaalde snelheid in de D
- Dagrijverlichting koppelen - gekoppeld aan achterverlichting
En ik ga mijn ogen openhouden voor een setje 19 inch Phoenix velgen. Zwart of zilverkleurig.