De Superb gaat eruit...en ben overgestapt naar....

Dennis Nijholt

Forumguru
Geachte Leden,

na een Superb 2 combi en een 2 tal octavia's 3 combi's ( een 1.6 TDI DSG en een VRS TDI) en nu de Superb 3 combi...begint volgende week voor mij een terugkeer naar BMW...en heb een 520D sedan gekocht. Ik weet dat @Corné de Kluijver dit minder vind, maar goed. Ik heb al die jaren Skoda geweldig gevonden, alleen de Skoda dealer kon in wezen geen passende auto vinden voor de juiste prijs. (ja een Superb sportline...maar die vond ik te duur, en zeker ten opzichte wat ik bij BMW terug kreeg voor mijn Superb, dus dat viel me tegen van de skoda dealer.). Hier alvast een voorproefje van wat er komt op de oprit.... PF579B_2_1-2.jpg
 

MaxN

Donateur
Ik blijf stations mooier vinden dan de sedans over het algemeen, maar zeker een mooie uitvoering van de 5!
Ga je een hoop fijne kilometers mee maken denk ik.
 

Japanese Power

Donateur
Niet verkeerd als zeg ik hetzelf.
Ik vind beide modellen (SuperB en BMW 5) niet met elkaar te vergelijken.
Heel veel plezier ermee straks!
 

Cordoba

Forumguru
Mooie auto komt er op de oprit Dennis. Ik ben benieuwd wat je van de prijzen van BMW vindt als het over onderhoud/reparatie gaat.
 

hemi24

Forumguru
Gave wagen, met weinig km's..!

(Waren wel heule dure kilometers voor de eerste eigenaar!!!) :sterretjes:
 

haassie

Forumguru
Erg mooie auto, ga je mooie km's mee maken, veel succes....Zoals genoemd, Superb en BMW liggen inderdaad ver uit elkaar qua ruimte (++skoda) en qua bouwkwaliteit(++BMW), althans in mijn believing....kosten van BMW kan ik niet over oordelen, maar bij skoda kunnen ze daar inmiddels ook wel wat van.
 

CDK

Forumguru
Maar @Dennis Nijholt wat doe je nu toch? :pieker::sterretjes::fool:
Haha :D geintje! ;)
Van harte gefeliciteerd met de nieuwe aankoop en veel plezierige ritten toegewenst!
Als je geen ruimte nodig hebt en de juiste motor onder de kap ligt zijn het fantastische auto's :jaja:
 

Dennis Nijholt

Forumguru
520D 190pk, is genoeg denk ik, en de "kleine" wordt 6...dus de ruimte niet nodig (zit trouwens voor 95% alleen in de auto)
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Dennis Nijholt

Forumguru
Dit is een Jahreswagen @hemi24 , dus de 10000 km die erop zitten zijn door een BMW medewerker gemaakt. over onderhoud maak ik me niet zoveel zorgen @Cordoba ....want in de praktijk blijven de auto's niet langer dan 3 jaar in mijn bezit.
 

andrehj

Forumguru
qua bouwkwaliteit(++BMW)
Dat vraag ik mij af. Bij de 5-serie van mijn collega gaan de kabels naar naar de kofferbakklep ook gewoon stuk (zelfde als bij de S2 bij de deuren en de hatchbackklep), en ook motorisch heeft BMW net zoveel shit als VAG (denk aan de direct ingespoten benzinemotoren die bij BMW precies hetzelfde vervuilen als bij VAG).
Ik denk de twee qua storingsgevoeligheid op hetzelfde niveau staan.
 

hemi24

Forumguru
Niet om je de lol te ontnemen, maar een "Jahreswagen" kan netzo goed een wagen uit de verhuurfloot van een BMW-dealer zijn, dus dat "bereden door BMW-medewerker" moet je enigzins met een korreltje zout nemen.

Auto heeft toch al 15 maanden een kentekenregistratie in NL als ik me niet vergis, óf hoe komen ze anders aan een kenteken met PF-###-B?
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan