De O3 pre-fl van Herzog Jan

Herzog Jan

Forumguru
Saai kleurtje wel, maar dat mag de pret niet drukken.
Dikke schik met m'n 'nieuwe' reismobiel. 6 jaar oud en 80k gelopen maar dat is er niet aan te zien.
20230223_172721 - klein.jpg

Maar klaar is 'ie nog niet.
Wensenlijstje:
- diverse led verlichting ipv gloeilampen
- telefoonhouder
- van 16" naar 17". Ik vind de Teron velgen wel mooi maar goede tweedehandse kom ik weinig tegen
- diverse vcds instellingen aanpassen
- pedalenset
- ik twijfel tussen de ramen vanaf de b-stijl te tinten of sonniboys te plaatsen

Telefoonhouder is een Brodit pro clip met verstelbare houder geworden.
20230223_172428.jpg

En dan gaat het zoeken naar vervangende ledverlichting beginnen... pfff iets met een bos en heel veel bomen... En een vol forum :D
Ik kom dan o.a. hier op uit:
Is dit wat ? En kunnen deze lampen zonder te coderen vervangen worden ?

In de lampen in de spiegels wil ik ook led, maar ik lees hier op het forum verschillende dingen. De één zegt de hele unit bij kopacek bestellen, de ander zegt dat alleen het gloeilampje voor led ruilen ook goed is.
Dan kan ik bijv. ook meteen dit setje bestellen:
Ik heb de voeten-, lees- en zonneklepverlichting uitgevinkt. Ik kom dan op €43,42 uit.

Voor wat betreft de vcds instellingen aanpassen zie ik de naam @Antera vaak voorbijkomen. Dat kan alleen maar positief zijn.
Maar zit er in zuid oost Nederland ook iemand die iets vergelijkbaars kan ? Nou ja, vanuit Limburg is Breda ook weer niet zo ver.

Alvast bedankt voor de tips :thumbsup:

ertromp

Forumguru
Volgens ledperf zijn de lampen canbus geschikt cq. geven ze geen storing.
Als je toch VCDS aanpassingen laat doen kun je ook de lampen laten omcoderen naar led en dan ben je ook van de melding af

JPs_OC2

Forumguru
De interieurverlichting heb ik bij AliExpress vandaan. Doet sinds zo'n anderhalf jaar zonder problemen z'n werk en kost voor een volledig set ongeveer de helft van de optie die je hierboven noemt.
Zie > https://nl.aliexpress.com/item/3296...t_main.52.21ef79d29czbQN&gatewayAdapt=glo2nld

De led H8's van Osram heb ik in de mistlampen gemonteerd en zijn een hele verbetering ten opzichte van de standaard halogeen exemplaren. Coderen via VCDS of OBDeleven is inderdaad nodig. Ik heb het via OBDeleven gedaan.

Het vinden van een leuk geprijst pedalenset (& voetensteun) is een kwestie van geregeld shoppen. Zo nu en dan zijn er aanbiedingen bij diverse leveranciers. Zo heb ik op een bepaald moment met leuke korting via de webshop van Skoda een compleet set kunnen scoren.

Qua velgen en eventueel andere onderdelen, incl de verlichting, kan je ook ff een blik in het de Bazaar Onderdelen werpen. Misschien staat daar nog wat interessants voor je tussen?

Herzog Jan

Forumguru
Bedankt voor de tips @JPs_OC2
Bij dat Ali setje zit voetenruimteverlichting en dat heb ik niet op mijn auto. En in dat set zitten geen lampjes voor de spiegelverlichting.
De interieurverlichting van Osram heeft wel de juiste pitjes.

Aangezien ik toch nog wat VCDS aanpassing wil laten doen komt dat met de led mistlampen wel goed.

Zó goedkoop als deze heb ik ze nog niet gezien:

Ik heb al rondgestruind op de bazaar. Zelfs iemand aangesproken die Alaris velgen had maar die waren al weg.
In ieder geval veel bruikbare tips & tricks tegengekomen.

EdK

Forumguru
@kwillems daar schijnt nu de laars voor uitgevonden te zijn !
En als die te laag is dan heb je nog lieslaarzen of een waadpak om droog uit te stappen..... :koffie:

Herzog Jan

Forumguru
-Led lampen voor de achteruitrijverlichting en mistlampen besteld.
-Setje ledlampen voor de binnenverlichting besteld:
- Afspraak met @Antera gemaakt voor VCDS aanpassingen.
-Navigatie update gedownload en op een SD kaartje gezet. Vrijdag naar zuid Duitsland, dan ben ik zo'n 4 uur onderweg. Moet net genoeg zijn voor de update. ik ben benieuwd of het allemaal werkt...

Herzog Jan

Forumguru
Vanavond de gloeilampen van de achteruitrijverlichting omgeruild voor led.
Makkelijk klusje, het schoonmaken van de carrosserie achter de lampen was het meeste werk.
Even snel 2 foto's gemaakt.

20230330_200448.jpg

20230330_201428.jpg

Daar komt een beste bak licht vanaf !

EdK

Forumguru
Heb je je mistlichten aangezet ??
Met alle respect maar als in echt is zoals op foto overkomt dan krijg je grootlicht van me achter je...
Maw dit is niet echt fijn voor de medeweggebruiker(s)

Tees

Donateur
Zal wel meevallen denk ik Ed. Fotos van lampen met een telefoon zijn zelden representatief voor de werkelijkheid...

gehaktbal

Forumguru
@EdK Als iemand achteruit komt terwijl ik achter hem sta met mijn auto, krijgt die sowieso groot licht van me. Verder staan die lampen zelden aan. Ja, bij het achteruit rijden! ;)

Vind het zelf wat te wit, had een wat warmere kleur gekozen als die mogelijkheid er was.

Herzog Jan

Forumguru
Heb je je mistlichten aangezet ??
Met alle respect maar als in echt is zoals op foto overkomt dan krijg je grootlicht van me achter je...
Maw dit is niet echt fijn voor de medeweggebruiker(s)
Nee het zijn de achteruitrijlichten. Maar zoals @Tees al zei de foto's geven een vertekend beeld.
@blackswamp30 Ze zijn erg wit ja, ik weet eerlijk gezegd niet of er een andere kleur beschikbaar was.

Herzog Jan

Forumguru
-Navigatie update gedownload en op een SD kaartje gezet. Vrijdag naar zuid Duitsland, dan ben ik zo'n 4 uur onderweg. Moet net genoeg zijn voor de update. ik ben benieuwd of het allemaal werkt...
Binnen een uur was de update gereed. Had ik niet verwacht.
Maar het werkt allemaal prima.

gehaktbal

Forumguru
Bij de laatste foto van jouw plezierrondje wilde ik bijna sturen: wat doe jij nou met mijn auto?

Alles hetzelfde, alleen zit er bij mij een ander type velg onder.

Vind het wel een chic onopvallend kleurtje. De jouwe ziet er verzorgd uit.

Bij mij heb ik tot nu toe alleen de interieurverlichting aangepast naar led. En dan niet de ijswitte, maar beetje gelig. Resultaat is een natuurlijk ogend licht, wat toch net wat witter is dan de gloeilampjes. Bevalt me goed!

Herzog Jan

Forumguru
Onnodig citaat.
Onopvallende ouwe-lullen-kleur :D Ik wil er wel nog andere velgen onder.
Maar netjes is 'ie zeker. De vorige eigenaar heeft de auto zeer goed onderhouden, zowel van binnen, buiten als van onderen.
Ik heb vandaag de interieurverlichting vervangen door led, ik zal vanavond in het donker eens kijken wat het resultaat is.
Dat het wit is vind ik niet erg. Heb het in de vrachtwagen ook en ben er inmiddels aan gewend.

Laatst bewerkt door een moderator:

Herzog Jan

Forumguru
Vanmiddag lekker op tijd klaar met werken dus aan de slag met de mistlampen.
Stelde eerlijk gezegd niet veel voor, had de handleiding mooi vergroot op de laptop erbij.
Hier op het forum ergens de tip gelezen: "vlakke schroevendraaier met een doek erom heen voorkomt krassen". En van die tip heb ik dankbaar gebruik gemaakt.
Ik had verwacht dat de Osram ledverlichting een storingsmelding zou geven maar ik heb (nog) niets gezien...
Morgen ga ik toch al naar @Antera voor de vcds aanpassingen, als er een storing in komt is die er zo weer uit.

20230411_161013.jpg

20230411_171646.jpg

Bovenaan Onderaan