De O2 van SV

Steve

Senior Member
Hierbij dan het verslag van de eerste indruk.

Foto`s staan in mijn garage en er komen er binnenkort nog meer bij.

De eerste indruk is geweldig ! hier kan ik niet meer over vertellen :)

Hij rijd super, stuurbekrachtiging is even wennen vergeleken met mijn 1.3 Astra Station.
Ik heb er pas 50km mee gereden en alles werkt perfect tot nu toe en ik heb nog lang niet alle opties onder de knie dat duurt nog wel een week ofzo.

De bekleding is erg mooi in combinatie met de zwarte kleur.
Opberg ruimtes zijn er in overvloed (ik heb meer zooi nodig om alle vakken te kunnen vullen).

Nu het radio/navigatie systeem:
Dit is erg overzichtelijk en werkt erg pretting vooral de snelheid van het navi systeem is erg goed.
De stem van de gesproken aanwijzingen is ook erg prettig al lijkt het soms of deze persoon in het koninklijk huis werkt :)

Het geluid uit de standaard speakers is beter als ik heb kunnen dromen, ik vraag me ook af of ik nu wel die subwoofer in de kofferbak wil gaan aansluiten.

De Phone functie op de Columbus is super goed.
Deze leest netjes al mijn outlook contacten in van mijn HTC Tytn II en ik kan via het Columbus menu zoeken in mijn contacten en direct vanuit het navi menu bellen.
Je ziet netjes de namen in het maxidot display en de navi unit staan super pluspunt.

Kopieren van MP3 heb ik nog niet geprobeerd maar ga hier zo spoedig mogelijk mee aan de slag, even kijken of mijn 4GB SDHC kaart gelezen word (zal wel niet maar ik wil het gewoon even testen).

Wat mij ook opviel is dat de vakjes en bakjes (oa zonnebril vakje) netjes bekleed zijn met een soort van rubber stof zodat je dure zonnebril niet krast op het plastic.

Wat ik wel jammer vind is dat de sunnyboy set op de achterruit een rolgordijn is en niet een vaste zoals die in de zijramen zitten.
Dit is niet leverbaar volgens de dealer op een hatchback terwijl hij mij bij het bestellen vertelde dat het een vast scherm zou worden.

Meer weet ik op het moment even niet te vertellen maar dat komt wel in de loop der tijd.

Nu ga ik weer snel verder genieten van mijn auto.
 
Dat er nog vele malen 50 km met evenveel tevredenheid mogen volgen! Ik heb even de foto's bekeken: die lichte bekleding de tegen de donkere buitenkant oogt chique! Gefeliciteerd ermee.
 
De Phone functie op de Columbus is super goed.
Deze leest netjes al mijn outlook contacten in van mijn HTC Tytn II en ik kan via het Columbus menu zoeken in mijn contacten en direct vanuit het navi menu bellen.
Je ziet netjes de namen in het maxidot display en de navi unit staan super pluspunt.


Uhm, je hebt toch (ook) een af fabriek BT??
Zo is het net alsof de columbus als carkit fungeert en daarvan was mij verzekert dat dit zeker niet zo is; daarom krijg ik ook de cullman set meegeleverd. Ben ik verkeerd geinformeerd of snap ik je uitleg verkeerd??
 

!Škoda!

Actief lid
Hierbij dan het verslag van de eerste indruk.

Kopieren van MP3 heb ik nog niet geprobeerd maar ga hier zo spoedig mogelijk mee aan de slag, even kijken of mijn 4GB SDHC kaart gelezen word (zal wel niet maar ik wil het gewoon even testen).
Nope..... Dat zal niet gaan (staat in de handleiding nog speciaal vernoemd. (en heb het toch even geprobeerd ;) )

Bereid je maar voor op een lange tijd kopieren.... (en sorteren)
 

Steve

Senior Member
Uhm, je hebt toch (ook) een af fabriek BT??
Zo is het net alsof de columbus als carkit fungeert en daarvan was mij verzekert dat dit zeker niet zo is; daarom krijg ik ook de cullman set meegeleverd. Ben ik verkeerd geinformeerd of snap ik je uitleg verkeerd??
Mijn excuses ik heb inderdaad een af fabriek bluetooth kit.
Dan werkt de columbus wel met het phone menu.

Sorry als ik de verkeerde indruk gaf.
 

van inkel

Forumguru
Have fun, en geniet er van. Da doe ik ook, vandaag lekker rondje Nederand gedaan. Helmond, Zaandam, Wervershoof, Apeldoorn en weer Helimond.
Echt genoten. En kopieer ze. Pak gewoon een DVD RW en maak hierop alle mappen aan welke je wil hebben, scheelt een hoop handelingen.
 

Steve

Senior Member
Bedankt allemaal voor de reacties.
Ik ga zeker nog heel veel plezier beleven aan deze auto.

van inkel ik het gelijk via dvdrw gedaan nadat de SDHC kaart op een debakel uitliep :)
Gelijk de mappen structuur aangemaakt en toen gekopieerd.
4,5 gig gaat ongeveer in een half uurtje dus dat is redelijk snel vind ik.

Zit alleen nog te zoeken naar ID3 info het vinkje staat aan maar het scherm laat het niet zien.
Alle mp3`s die ik heb gekopieerd hebben allemaal deze info.

Ze zien eruit als bv 01_12inch.mp3 ipv de id3 tag maar dit ga ik nog uitzoeken.

Mijn menu structuur heeft ook bepaalde functies niet die in het boekje juist wel staan rara politiepet.
Update telefoonboek heb ik dus niet onder setup --> telefoon
 

van inkel

Forumguru
Ik heb al m'n muziek met Tag & Rename (30 dagen probeerversie)
hernoemd en een tag meegegeven en dit werkt perfect
bovenste regel artiest, middelste titel, onderste is album.
 

TL@

Forumguru
Ik heb al m'n muziek met Tag & Rename (30 dagen probeerversie)
hernoemd en een tag meegegeven en dit werkt perfect
bovenste regel artiest, middelste titel, onderste is album.

Je kan ook mediamonkey gebruiken, deze kan een hele hoop dingen automatisch doen voor je.
Is freeware trouwens.
 

Steve

Senior Member
Ik heb al m'n muziek met Tag & Rename (30 dagen probeerversie)
hernoemd en een tag meegegeven en dit werkt perfect
bovenste regel artiest, middelste titel, onderste is album.
Ik ben er al achter waarom ik geen ID3 tag zag.
In het menu setup --> Media stond de optie aan om juist geen ID3 tags te laten zien :winkie:

Ook de optie om het telefoonboek (via Bluetooth) te updaten vond ik niet zo snel.
Dit blijkt te liggen aan een verkeerde benaming in het nederlands.
In het boekje heet het update telefoon boek en in het menu heet het sorteren telefoon nummers.

Gister nog even een stukje autobahn meegenomen en even lekker gereden.
Niet voluit omdat ik toch de motor nog even wil sparen maar heb geen rare bijgeluiden etc tot nog toe.
 
Hey SV,

Ook van mijn kant nog van harte met je nieuwe bolide! Verzorg je hem een beetje goed? Ik hou je wel in de gaten op het Meg's forum...;)
 

Steve

Senior Member
Hey SV,

Ook van mijn kant nog van harte met je nieuwe bolide! Verzorg je hem een beetje goed? Ik hou je wel in de gaten op het Meg's forum...;)
Haha ja hoor met dat poetsen komt het wel goed.
Zal straks nog even de auto in de garage rijden en nog wat binnenwerk foto`s schieten.

Hij is alleen al vies geworden van de regen (allemaal druppels op de lak).
Dus ik zal er binnenkort aan moeten geloven met een superpoets beurt.
 

cvegreen

Forumguru
Met zo'n weer is je wagen meteen vuil . Die van mij is ook al vuil na een weekje rijden . Heb geen tijd om hem nu te wassen . Het weer is ook niet dat je er veel genot kan van halen van je pas gewassen bolide .
 

Steve

Senior Member
Met zo'n weer is je wagen meteen vuil . Die van mij is ook al vuil na een weekje rijden . Heb geen tijd om hem nu te wassen . Het weer is ook niet dat je er veel genot kan van halen van je pas gewassen bolide .​
Klopt maar ik wil toch elke 2 weken er wel iets aan doen om het een beetje netjes te houden.

Heb trouwens mijn garage geupdate met nieuwe interieur foto`s.
 

Gieliovd

Forumguru
Ik heb nou ALTIJD dat als ik mijn auto helemaal gewassen en gepoetst heb, een uur later al een vogel erop gescheten heeft.

Of ik nou in Nederland ben of in Polen, overal is het hetzelfde verhaal!

Ik ijverig gepoetst, kom ik terug, dikke flats eroverheen.
 

cvegreen

Forumguru
Ik poets mijn wagen eigenlijk te weinig ,maar ik was hem toch heel veel meer als mijn vrouw. Die haar wagen heeft ze in de car wash gedropt omdat ik aan het zagen was dat hij nu al in anderhalf jaar niet gewassen was . Ik tracht toch ongeveer 1 keer per maand mijn bolide proper te krijgen.
 
Bovenaan Onderaan