De kracht van WD 40

Captain Hook

Forumguru
Ok, ok, ff de punten van het zogenaamde wonderproduct doornemen. :D

Vooropgesteld dat WD-40 hoofdzakelijk een waterverdrijvend product is met een enigszins smerende werking. Het is een aardoliedistillaat bestaande uit laag-toxische componenten. (dus zeker niet in contact brengen met levende dingen, hetzij ingeademde nevel, hetzij direct contact)

1. vettigheid op zilver smeren? Hmmm, zou dat werken denk je?
2. WD-40 is zelf een vettig product, dat wil je echt niet op je auto(lak) gebruiken om teer te verwijderen en/of vuil. En uit ervaring weet ik dat vele laksoorten zelfs dof (!) worden als je ze regelmatig met WD-40 zou afvegen.
3. Wil je als gitarist (of welk snaarinstrument dan ook) op vettige snaren spelen?
4. Woeha, als je echt ongelukken wilt, moet je vooral een vloer met WD-40 insproeien.
5. Hoe kom je er op? Je vee of huisdieren met WD-40 inspuiten? Wat denk je zelf? Wie zal er het hardste wegrennen?
6. Een schoolbord inspuiten met WD-40?!?! WTF! Dan kun (in het geval van een blackboard) gelijk een nieuwe kopen, en in het geval van een digiboard een bus met ontvetter kopen!
7. Lippenstift vlekken verwijderen? Lippenstift is ook een vetsoort, die vlek gaat echt niet weg door een er ander vet over heen te sproeien...
8. Klein beetje op een rits spuiten? Tja, dan zou kunnen, maar kaarsvet, siliconen, teflon werkt ook...
9. Woeha, geen vrouw die een ketting of sieraden nog omdoet, als de boel naar WD-40 stinkt en glibbert.
10. Spoelbakken, vlekken? WD-40 hoort absoluut niet in de keuken thuis, laat staan in het afvalwater.
11. Verwijdert vet? Het voegt vet TOE! Enne, verbrande resten van WD-40 op een bbq zijn carcinogeen!
12. Keramieke tuinpotten inspuiten met WD-40 tegen oxidatie? Sinds wanneer roesten keramieke tuinpotten? Ze verkleuren ja, maar dat doen ze zeker als je er een vet opspuit.
13. Nog zotter, een rode tomatenvlek in kleding vervangen door een WD-40 vetvlek!
14. Gaat uw gang, maar ik wil niet douchen in een douchecabine die naar WD-40 ruikt en glibbert.
15. Krassen camoufleren in marmer? Tja, volgens mij doe je dat NIET met een vet/vochtverdrijver
16. Schaar soepel? Een klein drupje olie op het schroefje doet wonderen.
17. Idd, dat werkt....voor korte tijd. Daarna zul je toch echt een goed smeermiddel moeten gebruiken.
18. Zucht, nog een keer, een teervlek vervangen door een vetvlek? Be my guest...
19. Zie punt 2. Vooral doen! Vooral doen! Kijken hoe snel je lak er aan gaat...
20. En dan hebben al die lieve kindertjes een enorm vettig achterwerk...
21. Alleen van een zitmaaier?
22. zie 17.
23. zie 17.
24. zie 17.
25. Echt hoor...zompige, vettige en naar aardolie ruikende dashboards...echt?
26. He? Sinds wanneer kun je iets wat kapot is repareren met een spuitbus?????
27. zie 17.
28. NEEEE, een ventilatorriem moet je zeker NIET invetten met WD-40. Dan weet je zeker dat 'ie doorslipt.
Nog even, en we gaan de distributieriem en -ketting van onze Skoda's er mee inspuiten!!!!!
29. ?
30. Tja, na één keer zagen is het vet er al weer af...
31. Vet verwijderen door vet toe te voegen?????
32. Weer zo eentje.... echt? De badkamerspiegel lekker wazig maken door 'm in te vetten?
33. Tja...
34. Dat kan ik me goed voorstellen! Die geur...
35. Ach, zal best.
36. NEE! Niet doen, zie de eerdere toxische verklaring van de fabrikant zelf!
37. Zie 2.
38. OMG. Hoeveel hectoliter WD-40 hebben ze daar overheen gekwakt? En wat denk je, bij de eerste de beste (zoutwater)zeestorm...
39. Complete onzin.
40. Onzin. Niet op de huid gebruiken.
41. Geweldig!!!! Je vervangt een krijtvlek door een vetvlek!!!!!
42. zie 7.
43. Verdelerkop? Jeetje, welke antieke Skoda heeft er nog een verdeler?
44 - 21.873.390 reden... ditto...
Mensen gebruik je gezond verstand. WD-40 is een vochtverdrijver, enigszins vettend en bedoelt om dingen die vast zaten, weer los te krijgen. En daarna zul je vervolgmaatregelen moeten nemen.

Zo duidelijk? :dankje:
 
Laatst bewerkt:

Rosinfield

† In Memoriam
Het helpt ook uitstekend tegen allerlei kwalen. Ik neem al jaren elke week een slokje en sinds die tijd nooit meer ziek geweest. Ook bij verkoudheid of hoofdpijn, een slokje en het is zo weg!
 

EdK

Forumguru
Grafiet poeder is eigenlijk alleen goed voor sloten.

WD werkt even tot het inderdaad genoeg vuil heeft aangetrokken en dan is het weer over.
 

turboturbo

Forumguru
Ik heb sinds jaren geleden de WD-40 al vervangen door siliconen spray. Een veel prettig spulletje met minder nadelen m.i.
 

dirkie996

Forumguru
Waar WD40 echt super voor werkt, vet dat van de motorketting op het achterwiel is geslagen verwijderen.

WD40 op de velg spuiten, droge doek en egen maar. Binnen een mum van tijd je velg schoon.. Hier gebruikt ik het (oa) al jaren voor.
Daarvoor gebruik ik al jaren een spuitbus remmenreiniger. Ontvet prima, geen vette WD-40 plekken op de achterband en tast tot nu toe de verf niet aan ( heb witte Marchesini magnesium velgen op m'n motorfiets en de verf is nog steeds picobello)
 

Joske

Forumguru
Gewoon wasbenzine gebruiken, pek e.d. verdwijnt direct. Je waslaag ook dus nieuwe laag nadien opzetten.

(alé, zo is het mij toch verteld geweest :D )
 
Bovenaan Onderaan