De kracht van WD 40

Octavia Simply Clever

Senior Member
Dit is een heel verhaal maar de moeite waard om te lezen ( denk ik tenminste) Iedereen kent het product W-40. Op veel plaatsen verkopen ze dit en de meeste mensen denken dat het alleen voor het smeren van onderdelen is. Dat dacht ik ook tot ik het volgende las. WD - 40 werd uitgevonden in 1953 , door drie technici van de San Diego Rocket Chemical Company .


Toepassingen:1 . Beschermt zilver tegen aanslag.
2 . Verwijdert teer en vuil van auto's.
3 . Reinigt en smeert gitaarsnaren .
4 . Geeft vloer die 'just - gewaxt ' is glans zonder dat deze glad wordt
5 . Houdt de vliegen van koeien, paarden en andere dieren weg.
6 . Herstelt en reinigt schoolborden .
7 . Verwijdert lippenstift vlekken .
8 . Lost hardnekkige ritsen .
9 . Ontwart sieraden en kettingen .
10 . Verwijdert vlekken uit spoelbakken .
11 . Verwijdert vuil en vet van de barbecue.
12 . Houdt keramiek / terracotta tuinpotten vrij van oxidatie .
13 . Verwijdert tomaatvlekken uit kleding .
14 . Houdt glazen douchedeuren vrij van water vlekken.
15 . Camoufleert krassen in keramische en marmeren vloeren .
16 . Houdt schaar soepel .
17. Smeert luidruchtige deurscharnieren van zowel huis- als voertuigdeuren.
18 . Het verwijdert die nare teer en schaafplekken van de keukenvloeren .

19 . Verwijdert de vliegen op uw auto snel
20 . Geeft een speeltuin glijbaan een glans als een supersnelle glijbaan.
21 . Smeert versnellingspook van zitmaaiers .
22 . Gebruik het op schommels of andere piepende geluiden .
23 . Smeert klinken in ramen en maakt ze makkelijker te openen .
24 . Spuit op een paraplu steel maakt het makkelijker om te openen en te sluiten.
25. Herstelt en reinigt leder beklede dashboards in voertuigen, alsook vinyl bumpers.
26 . Herstelt en reinigt dakdragers op voertuigen.
27 . Smeert en stopt piepen in elektrische ventilatoren .
28 . Smeert wieltandwielen op driewielers, wagens en fietsen. Smeert ventilatorriemen op wasmachines en drogers en houdt ze soepel.
30 . Belet roestvorming op zagen en zaagbladen en andere gereedschappen .
31 . Verwijdert vet spat van kachel -tops ..
32 . Belet badkamerspiegel om te beslaan ..
33 . Smeert prothetische ledematen.
34 . Houdt duiven van het balkon ( ze haten de geur ) .
35 . Verwijdert alle sporen van duct tape .
36 . Mensen spuiten het zelfs op hun armen, handen en knieën tegen artritis pijn .
37 . Reinigt en verwijdert vliegen uit grills en bumpers . '
38 . Beschermt het Liberty-standbeeld tegen de elementen .
39 . WD - 40 trekt vis aan. Spuit een beetje op levend aas of kunstaas.
40 . Gebruik het voor mierenbeten . Het neemt de prikkel weg onmiddellijk en stopt de jeuk .
41 . Het is geweldig voor het verwijderen van krijt van muren. Spuit het op de tekeningen en veeg schoon met een schone doek .
42 . Verzadig lippenstift vlekken met WD - 40 en doe de was opnieuw. De lipstick is weg!
43 . Als je het spuit in een natte verdelerkop, zal het vocht verdrongen worden en de motor zal starten.
44 . Speciaal voor Corné, steenmarters zijn er blijkbaar ook dol op....

Wat zit er nu in een W- 40. Het basis ingrediënt is ……VISOLIE.
Nu dit is zeker moeite waard te delen !
 
Laatst bewerkt:

Rene C

Forumguru
7 . Verwijdert lippenstift vlekken .
13 . Verwijdert tomaatvlekken uit kleding

De lippenstiftvlek / tomatenvlek is weg - je hebt nu alleen een giga vetvlek .. :D

Ik mis btw 45. Spuit op je schijven van de auto en ze piepen niet meer :tegek:
 

dirkkroneman

Forumguru
Hmm dus als er de volgende keer een auto in de weg geparkeerd staat moet ik er gewoon WD-40 opspuiten? Ben benieuwd of het gaat werken.. :tongue:
 

Joske

Forumguru
7 . Verwijdert lippenstift vlekken .
13 . Verwijdert tomaatvlekken uit kleding

De lippenstiftvlek / tomatenvlek is weg - je hebt nu alleen een giga vetvlek .. :D

Ik mis btw 45. Spuit op je schijven van de auto en ze piepen niet meer :tegek:

nummer 46: of op de remblokken van de fiets van je vervelende buurman? :tegek:
 

Captain Hook

Forumguru
Zucht, is het weer eens komkommertijd? Komt dat bekende (vooral veel onzin) verhaal over WD40 weer boven bovendrijven... :koffie:

Lijkt me een verstandig advies (NOT) om het op de menselijke huid te gebruiken:

http://www.wd40company.com/files/pdf/WD-40-Aerosol-Low-VOC-MSDS-287-16-13-29-284-29.pdf


Trouwens, al die bovengenoemde punten; die zijn zeker klakkeloos gepleurd & gesleurd? Want er staan een aantal zaken bij, daar moet je zeer zeker geen WD40 voor gebruiken...

Zo raakt het interpret steeds verder vervuild met klinkklare onzin.

Nog meer onzin in bovenstaand verhaal!

Er zit zeer zeker geen visolie in WD-40! Het basisingrediënt is een aardoliedestillaat. Puur chemisch product, niks dierlijks aan.



What a Fish story!
Myth: contains fish oil. Fact:
Consumers have told us over the years that they have caught some of the biggest fish ever after protecting their fish hooks and lures with . We believe this legend came from folks assuming that the product must contain fish oil since it appears to attract fish. Sorry Charlie®, it just ain’t so.


Company has taken steps to respect and conserve the environment, and encourages its users to do the same. While can be used to help protect fishing equipment from rust and corrosion, Company does not recommend using to attract fish.

“ Cures Arthritis!” No Way.
Myth: cures arthritis. Fact:This popular headline, appearing at least once a year in the tabloids, is completely FALSE. Company does not recommend the use of for medical purposes, and knows no reason why would be effective for arthritis pain relief. contains petroleum distillates and should be handled with the same precautions for any product containing this type of material
 
Laatst bewerkt:

Captain Hook

Forumguru
Voor de TS; je moet maar eens zorgvuldig lezen hoe 'gevaarlijk' dit product eigenlijk is!!!:(

Volgens de fabrikant zelf:


Emergency Overview:

DANGER! Flammable aerosol. Contents under pressure. Harmful or fatal if swallowed. If swallowed, may be aspirated and cause lung damage. May cause eye irritation. Avoid eye contact. Use with adequate ventilation. Keep away from heat, sparks and all other sources of ignition.

Symptoms of Overexposure:

Inhalation: High concentrations may cause nasal and respiratory irritation and central nervous system effects such as headache, dizziness and nausea. Intentional abuse may be harmful or fatal.

Skin Contact: Prolonged and/or repeated contact may produce mild irritation and defatting with possible dermatitis.

Eye Contact: Contact may be irritating to eyes. May cause redness and tearing.

Ingestion: This product has low oral toxicity. Swallowing may cause gastrointestinal irritation, nausea, vomiting and diarrhea. This product is an aspiration hazard. If swallowed, can enter the lungs and may cause chemical pneumonitis, severe lung damage and death.

Chronic Effects: None expected.

Medical Conditions Aggravated by Exposure: Preexisting eye, skin and respiratory conditions may be aggravated by exposure.
 

Captain Hook

Forumguru
Waarom posten welke punten onzin zijn?

Ik denk dat de meeste mensen wel slim genoeg zijn om te bedenken waarom een product wat voor het grootste deel uit een niet-aromatische koolwaterstof bestaat (alifatische verbinding), gemengd met een smeermiddel, niet geschikt is om die vele dingen te doen die opgesomd worden...

Daarbij als kennis meegeven dat een belangrijke eigenschap van een alifatische verbinding (dat WD-40 spul dus) is, dat het heel slecht mengt met een polaire verbinding, zoals bijvoorbeeld water!

Vandaar ook de naam; 'WD' staat voor 'Water Displacement'

M.a.w. het verdrijft water en smeert (vettig). Dan is het simpel om te bedenken wat wel en wat niet kan... :koffie:
 

Rene C

Forumguru
Waar WD40 echt super voor werkt, vet dat van de motorketting op het achterwiel is geslagen verwijderen.

WD40 op de velg spuiten, droge doek en egen maar. Binnen een mum van tijd je velg schoon.. Hier gebruikt ik het (oa) al jaren voor.
 
Laatst bewerkt:

skodaboy

Forumguru
Je vergeet nog te vermelden dat marters er dol op zijn ;)

marters zijn op WD-40..
maar ik ben niet zo dol van die marters..:D
maar des ondanks ze hier regelmatig rond hangen nog géén problemen mee gehad met de beestjes.
ook al staat de camper nu (k slaap bij dit weer daar in) buiten op de oprit..:jaja:
 

nietje72

Forumguru
Ik zweer er al jaren bij voor het draaiende houden van de meeste onderdelen van mijn race-, atb- en huis-tuin-en-keukenfiets. Maar ook voor veel van bovenstaande toepassingen is het inmiddels bewezen prima te werken.
 

Cordoba

Forumguru
Overigens het effect van inwendig gebruik van WD-40 komt gewoon door de smerende werking: de 'Durchfall' ontstaat gewoon omdat de darmen aan de binnenzijde worden gesmeerd, dus het voedsel 'sjeest' er doorheen..;)


@Captain Hook Ik denk ook dat lang niet iedereen hier aanwezig, in staat is om de punten die je noemt 100% te begrijpen, en te bepalen voor welke punten het wel en niet geldt, al zullen er genoeg punten zijn die iedereen met gezond verstand eruit haalt, maar er blijven voor veel mensen toch wat twijfelgevallen over.
 
Bovenaan Onderaan