De keuze is gemaakt: Octavia Combi 1.6TDI...

Na lang twijfelen tussen Ford Focus 1.6 TDCI Limited en de Octavia Combi 1.6 TDI Ambition Businessline is het toch de laatste geworden. Met name de gunstige prijs van Ford i.c.m. met het enorm complete standaard pakket aan opties maakte de keuze lastig.

Echter na proefritten gemaakt te hebben en offertes te hebben opgevraagd bij de leasemaatschappij is de keuze toch op de skoda gevallen! De skoda was ondanks de hogere prijs toch een stuk voordeliger in de lease! Tevens het idee dat er in maart een nieuw model Focus naast je bij het stoplicht kan staan stond met erg tegen... Qua rijgedrag reden beidde auto's prima! Wel heel anders een turbo diesel dan mij huidige auto (Honda Civic Hybrid).

uitvoering/opties:

- 1.6 TDI Combi Ambition Businessline
- sunset
- multi funct. stuurwiel
- metallic lak anthracite grey
- audio pack plus
- voorbumperspoiler
- achterspoiler
- 30mm verlaging
- 17" velgen Pegasus (directset)
- uitlaatsierstuk

Verwachting is dat de auto half februari geleverd wordt, uiteraard post ik direct wat foto's als ik hem heb!

Ben benieuwd wat jullie vinden de uitvoering.

Tevens veel gelezen over voor-en nadelen aangaande de 17"velgen icm de 30mm verlaging... Voor mijzelf is het met name een keuze geweest omdat ik bij de greenline al de ruimte tussen wiel en wielkast veelt te groot vond, terwijl deze al standaard 1,5cm verlaagd is. Bij de greentec is dit niet zo en is dus standaatd nog 1,5cm hoger dan de greenline. Ook veel gelezen over gecupte banden. hierover navraag gedaan bij de dealer en volgens hem had dit meet met rijgedragte maken van de bestuurder dan de combinatie van deze twee opties. immers wordt dit ook zo geleverd bij het sportonderstel...

Wat nog wel een vraag is of ik moet aangeven dat men een speciaal merk verlagingsveren gebruikt. de een vind MAD top en de ander Eibach. De dealer waar mijn is besteld is certified ABT tuner, dus lijkt medat hij de juiste veren wel zal gebruiken?

Alvast dank voor jullie reacties..!
 

hemi24

Forumguru
Aardig verhaal en een mooie auto die je daar besteld hebt, maar v.w.b. de gecupte banden, moet ik je dealer toch echt even terugtrappen: is een bekend probleem bij de auto's van VAG, gebasseerd op het Golf V onderstel, zeker i.c.m. o.a. de Bridgestone Potenza en de Pirelli P6.
 
Rijd nu in een golf V, met Michelins geen problemen met cuppen. Nu net weer de winterbanden er onder, zijn contis en deze cuppen. Heb denk ik in totaal maar 20k met deze banden gereden en ze cuppen al. Met contis heb ik de ervaring dat ze cuppen en snel doorspinnen omdat ze relatief hard zujn, met michelin eigenlijk tot op heden goede ervaringen.

Gr,

John
 

De Stip

Forumguru
Ik kies voor Michelin Pilot Sport als zomerband en voor Continental TS830 als winterband. Met beiden heb ik prima ervaringen en zeker in relatie tot eerdere Bridgestones.
Ook de winterbanden van Vredestein zijn zeker niet slecht. Als je ff naar de site van de ANWB gaat, zie je de meest recente bandentests.
 
oke, dus probleem ligt voornamelijk dus bij merk banden aangaande het cuppen? Zal dealer hier zeker nog op aanspreken. Weten jullie met welk merk die directsets worden afgeleverd? Is van PON dus zal waarschijnlijk wel continental worden...?
 

hemi24

Forumguru
Zoals John al aangeeft, heb ook ik met de Michelins geen last van cuppen (zowel zomer als winter).
De eerste set zomerbanden waren de Potenza's van Bridgestone; die worden na zeer korte tijd hard en hebben grote nokken, wat schijnbaar een garantie is voor cuppen.
Na derde keer wisselen van vóór naar achter (steeds na 10k) was 7.000 km genoeg om dusdanig gecupt te zijn dat de leasemij akkoord gaf voor vervanging terwijl het restprofiel nog 5,5mm was...
 
Uitvoering is iets gewijzigd.....nu maar wachten tot half/eind februari....

uitvoering/opties:

- Octavia Combi Ambition Businessline Greentech 77kw/1.6TDI
- sunset
- multi funct. stuurwiel
- electrische raambediening achter
- metallic lak magic black pearl
- audio pack plus
- mobridge carkit (kwartaalaanbieding)
- achterspoiler
- 30mm Eibach prokit verlaging (incl. uitlijnen!)
- 17" velgen Pegasus (directset)
- uitlaatsierstuk (twee pijpen)
- zilveren dakrail
 

hemi24

Forumguru
Leuke comfoguratie! Ben benieuwd hoe dat eruit gaat zien met een dubbele uitlaatpijp; nog nooit eerder gezien bij een Greenline!
 
Leuke auto! Succes met wachten.

Ik heb geen ervaring gehad met het cuppen van de banden, wat ik wel merkte is toen ik de banden verving door michelin energy dat dat een wereld van verschil was qua geluid op de snelweg. Jammer dat er standaard geen betere band op de auto ligt (ik ga er vanuit dat dit nog niet veranderd is)
 
eindelijk...volgende week donderdag kan ik hem ophalen!! foto's zal ik zsm posten! uiteindelijke levertijd: 14 weken.
 
Bovenaan Onderaan