De Incognito Limo

Bakboord1

Forumguru
Mooie wagen en uitvoering! Ik snap alleen niet helemaal goed waarom je deze Superb een sleeper noemt? Zoveel vermogen is dit toch ook weer niet?

Ik snap overigens dat je de badges eraf haalt. Vind ik persoonlijk ook geen toevoeging voor de auto.

Het meerendeel is een 1.6tdi wat er rond rijdt. En 225pk is al bovengemiddeld maar dit koppel met de 4x4 zorgt er voor dat er maar weinig auto's deze "burgerbak" bij kunnen houden. Het potentieel van deze auto is veel meer dan je verwacht en daarmee voor mij een sleeper. Met 225pk heb je maar 25pk minder dan een Volvo V70 T5 die bekend staat als de ultieme sleeper. (dat was natuurlijk wel een andere tijd)
 

marco_b

Forumguru
Oke. Dan heb ik andere beelden bij een sleeper. Heb een Mondeo diesel gehad met 200 pk en 424 Nm. Was een erg rappe auto maar heb nooit idee gehad dat ik in een sleeper zou rijden.
 

LimoIncognito

Actief lid
Er is natuurlijk geen officieel internationaal orgaan dat auto’s als sleepers certificeert
Maar ik denk dat ik er zo een ook wel zou classificeren. Maar eigenlijk zou je 100pk meer moeten hebben om echt rap te zijn, maar dat is natuurlijk niet helemaal te doen met een diesel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Bakboord1

Forumguru
Je zou kunnen zeggen dat een sleeper een Porsche 911 moet kunnen pesten.
Maar in plaats van 105pk uit je 1.6tdi nu 225pk uit je 2.0tdi halen met een koets die je niet linkt aan een performance car is voor mij genoeg in dit geval.
De getunde 3.0tdi met verlaging en 20 of 21 inch velgen van een vriend van me zal nog veel rapper zijn maar van die auto verwacht je het veel meer. Daarom is dat weer geen sleeper.
 

marco_b

Forumguru
Mijn oude 911 deed 4,6 sec om de 100 aan te tikken. Met alle respect, dat zie ik een 225 pk diesel niet zo snel doen. Bij een sleeper denk ik aan een oude afgetrapte Honda Civic of VW Golf die onderhuids zo is aangepast dat werkelijk elk schroefje opnieuw is aangepakt en waarbij er een dusdanige motor in zit die niet bij de auto zou passen.

Hier kan ik van genieten en dat is in mijn ogen een sleeper:


nogmaals, mijn oude Mondeo en deze Superb zijn in mijn ogen gewoon 2 rappe stations.
 
Bovenaan Onderaan