De Incognito Limo

LimoIncognito

Actief lid
Hij staat nu in Nederland, even wachten tot hij op naam staat!

Een zilveren met zwarte bekleding, Skoda Superb 2.0 TDI L&K 4x4.

Mooi snelwegcruisen met waze aan (in tegenstelling tot de vorige), en ik twijfel of ik hem wil laten tunen. Motor en/of de dsg. Heb ook een paar proefritten gedaan in een Passat Variant BiTurbo met 240pk en een alltrack met 220pk en dat reed toch wel heeeeeel lekker.

Een voordeel, vanuit Vught ligt Nuenen om de hoek

hebben jullie nog tips en tricks die ik echt moet doen/ instellen?
 

Bijlagen

  • B58F8929-C0FB-4D95-8694-0EB1B325204B.jpeg
    B58F8929-C0FB-4D95-8694-0EB1B325204B.jpeg
    65,6 KB · Weergaven: 203
  • C6E05264-44D6-4B4D-B68E-05DCF7C710A8.jpeg
    C6E05264-44D6-4B4D-B68E-05DCF7C710A8.jpeg
    80 KB · Weergaven: 184
  • A61F39C5-B4E0-495D-B179-7EB42E11CE04.jpeg
    A61F39C5-B4E0-495D-B179-7EB42E11CE04.jpeg
    79,3 KB · Weergaven: 195
  • 29AC3CC8-04EB-489F-A1E9-6552AADD200E.jpeg
    29AC3CC8-04EB-489F-A1E9-6552AADD200E.jpeg
    68,1 KB · Weergaven: 183

ertromp

Forumguru
Ik zou eerst gaan genieten van die prachtige auto en dan eens rustig bedenken of er nog iets te wensen valt. Mooi hoor een L&K en 4x4
 

LimoIncognito

Actief lid
Gisteren opgehaald! Meteen even een paar uur getoerd op snelwegen, landwegen en provinciale wegen hier in de buurt.

Wat een heerlijke bak en wat een grip in de bochten! Mijn ambitie om hem even te laten chippen om hem iets pittiger te maken blijven wel staan.

Alles doet het .... behalve ... een dodehoek sensor rechtsachter is defect. Of het de bekabeling is of de sensor zelf dat weet ik niet, maar daar komen we wel achter. Zo nog even een paar fotos van gister.

Gemodificieerd tot nu toe: niets, behalve de 4x4 erachter laten afhalen; de L&K aan de zijkant bij de wielkast gaat denk ik er ook nog af. Een beetje een sleeper van maken.
 

LimoIncognito

Actief lid
Een weekje in bezit en de eerste 1000 km zit er op. De keuze voor diesel lijkt me bevestigd, want zo'n gekke week was het niet.

Wat valt me op?
De DSG daar wen je zo aan!
Bij het achteruit rijden zou ik eigenlijk willen dat hij automatisch van de auto-hold af gaat, want voor het fijnere manouvreren is dit fijner; nu moet ik er steeds zelf aan denken. Kan ook een automatisme zijn wat er in slijt (zoals bij de vorige auto bij het uitzetten van de motor het inklappen van de spiegels).

Launch control is echt een onzinnig leuke feature; helemaal op wat natter wegdek en 4x4. Alles en iedereen blijft staan en je schiet zelf weg, met nagenoeg geen wielspin; en als je nog doseert helemaal geen wielspin. 1 op 20 rijden in een spits zonder file en 1 op 15 in een spit met file; niet verkeerd dacht ik zo?
 

LimoIncognito

Actief lid
Oh en een ander punt.

De DCC. Wat geweldig! Met mijn zwager van het weekend een stukje gereden in de buurt van Berg en Dal; en dan het verschil tussen sport en comfort; maar ook op de snelweg. Het is echt alsof je twee auto's bij je hebt; een lekkere sportieve autobahn-cruiser die niet schrikt van een paar bochtjes in de provincie met z'n 4x4; of juist een uiterst comfortabele gezinssloep die heerlijk lui nergens voor terugdeinst, maar je nooit het gevoel geeft dat je 'moet'.

Sowieso vindt ik de auto een soort van stille werker. Je weet dat hij kan, als je hem aanspoort, maar nooit geeft hij je het idee dat gas moet geven.
 

Bakboord1

Forumguru
Gefeliciteerd! Erg mooie auto!
Beetje een sleeper of incognito zoals je het zelf omschrijft door de combi van awd met een mooie uitvoering en een lekkere motor.
 

Duijzer

Donateur
Mooie auto! Vanuit Vught is Dongen ook goed te doen, dan kun je bij @Antera wat leuke tweeks aan laten zetten. Wimpers aan, needle sweep, dvd vrijschakelen etc. En tunen zou ik doen. Gewoon omdat ie dan nog meer koppel geeft, soepeler rijdt.
 

LimoIncognito

Actief lid
Vandaag hem naar 225PK gebracht in Nuenen en de DSG laten aanpassen.

Hij loopt nu wel heeel soepel, maar nog niet onrustig of overdreven gretig. Heerlijk rijdt hij.

Tegelijkertijd de winterbanden erop gezet en kreeg te horen dat de remblokken achter niet veel meer hadden en dat de remklauwen moesten worden geïnspecteerd. Zit wel net een nieuwe APK op dus heen en weer naar Oostenrijk durf ik nog wel, maar op niet al te lange termijn even bij de ‘gewone’ garage dat laten checken denk ik.

Topservice overigens bij VAGTechniek!
 

LimoIncognito

Actief lid
Gisteren de rit van Vught naar Oostenrijk gemaakt.
Vooropgesteld, we hebben mazzel gehad met de verkeersomstandigheden. Af en toe wat langzaam rijden maar nooit stil of mensen die gekke acties deden voor je.
Dat daargelaten: wat heerlijk cruisen. Zonder een centje pijn en altijd met altijd genoeg reserve geen het zo enorm soepel. Op het eind op de rustige stukken 180-200 gereden, en hij kon nog wel door, maar zo vond ik het wel goed.

meeste gewoon me aan de snelheid gehouden en anders 160 in de adaptive cruise control. Beiden rijdt zo ontspannend dat toen ik uitstapte na 800km, ik eigenlijk niet moe was.
 

LimoIncognito

Actief lid
We zijn ondertussen terug en alles prima!

Vorige week wel een raar moment dat ik de bandenspanning mocht controleren en rechtsachter zat idd 0.2 bar van de anderen vandaan. Met de compressor ze allemaal weer gelijk gebracht (zoals aangegeven) en de sensor weer gereset. Had ik niet verwacht 2 weken na bandenwissel…
 

marco_b

Forumguru
Mooie wagen en uitvoering! Ik snap alleen niet helemaal goed waarom je deze Superb een sleeper noemt? Zoveel vermogen is dit toch ook weer niet?

Ik snap overigens dat je de badges eraf haalt. Vind ik persoonlijk ook geen toevoeging voor de auto.
 

LimoIncognito

Actief lid
Het is inderdaad geen 400pk; maar de meeste van dit soort auto’s in Nederland zijn leaseauto’s die niet om komen in vermogen ; na het bezoek aan VAGTechniek zit hij op 225PK, met 4 wiel aandrijving; kom je toch behoorlijk vlot weg, en ook op de snelweg de tussensprints slaat hij geen flater.

maar inderdaad, om echt alle petjes zoek te rijden zou ik voor de benzine met 280pk moeten zijn gegaan
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Bakkertje

Forumguru
Mooie Superb!

Hoe is het met je dode hoek sensor afgelopen?
Bij de volgende beurt gaan ze hem bij mij opnieuw calibreren, hopelijk gaat ie het dan beter doen ..
 

LimoIncognito

Actief lid
Mooie Superb!

Hoe is het met je dode hoek sensor afgelopen?
Bij de volgende beurt gaan ze hem bij mij opnieuw calibreren, hopelijk gaat ie het dan beter doen ..

bij VAG hebben ze het software matig opgelost en alles werkt nu weer. Positief misverstand; had ze alleen gevraagd om de sensor te checken maar bij het uitlezen zagen ze het al en hebben ze het meteen gefixt door alleen de uren in rekening te brengen. Prima service!
 
Bovenaan Onderaan