De Fabia 1 1.4 TDI 'Het schaap in wolfskleren'

CDK

Forumguru
Heb nog even verder gelezen...., er staan idd ook dingen waar ik geen fan van ben, maar er is kennelijk een markt voor..... Volgens mij heb je het inderdaad redelijk juist geïnterpreteerd.

theButlahh

Actief lid
Ja toch? Er staat dan wel bij 'wij adviseren niet meldingen weg te halen zonder het probleem te verhelpen' maar ze doen het zo te lezen wel. Zo denk je wel even 2 keer na over je 2e handsje... Kan ik misschien op die meeting ook eventuele verborgen meldingen laten uitlezen? haha :tongue:

• Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
Maar ik mag jou dus vermelden op het lijstje van aanwezigen én op het lijstje om te chippen? Als je daar dan nog even OK voor geeft, krijg je een eervolle vermelding ;)

ertromp

Forumguru
Daar ga je echt plezier van hebben van zo'n tuning op je 1.4TDI! En ik wil je auto graag live zien de 6e september :D

• Leuk
Waarderingen: CDK

theButlahh

Actief lid
Maar ik mag jou dus vermelden op het lijstje van aanwezigen én op het lijstje om te chippen? Als je daar dan nog even OK voor geeft, krijg je een eervolle vermelding ;)
Dat is prima, kan dat nog wel even onder voorbehoud? Moet nog even mijn agenda (lees: mijn vriendin) erop navragen of die datum wel beschikbaar is. Zal op dit forum vast niemand anders last van hebben... maar voor hetzelfde geldt is er dan een verjaardag/bruiloft/weetikwat en ik ben dat natuurlijk weer vergeten :) :tongue: vermoed dat ik gewoon kan ;)

CDK

Forumguru
Ik zet je er ovb op, bedankt voor je aanmelding! Neem je vriendin gezellig mee joh, dar is bij ons niet ongebruikelijk :)

theButlahh

Actief lid
Ben toch nog steeds aan het twijfelen over het chippen, haha. Wat gelezen over dat het toch de grenzen van de motor opzoeken is. Ik heb de auto gekocht omdat hij betrouwbaar zou zijn/lange levensduur zou hebben en zuinig. Als ik juist die beide factoren met chippen in gevaar breng... Ik weet dat het de levensduur van de motor niet hoeft te beïnvloeden, maar als die kans groot is... Ik bijt mn vinger af als ik binnen nu en 3 jaar motorproblemen krijg, zo lang hoop ik namelijk toch wel minimaal nog te kunnen rijden met t machientje. Dat zijn met mijn huidige werksituatie zo'n 90.000/100.000 km. bovenop de 130.000 die ik nu al heb staan. TwijfelTwijfel :(

theButlahh

Actief lid
Nou daar zou ik maar niet over twijfelen, jij als bestuurder bent de voornaamste factor qua grenzen opzoeken! Ga met respect met de techniek om en je krijgt na het chippen een veel beter rijdende auto terug. Het zijn vakmensen bij VAG Techniek, die nemen geen risico!

Dat van vakmensen wil ik ook niet betwijfelen! (en doe ik volgens mij ook niet, zo ja dan mijn excuses, dat is niet mijn bedoeling) Het gaat mij meer om de techniek erachter algemeen. Je auto gaat er sneller van dus zijn er is ook gevolgen zoals bijvoorbeeld ietsje meer slijtage. Dat kan haast niet anders, maar dat is ook te acccepteren! Maar in welke mate is dat op de termijn die ik aangeef merkbaar en hoe kan zich dat bijvoorbeeld uiten? Al is het maar iets simpels zoals; je moet af en toe de olie bijvullen, wat sneller je beurtjes doen, om de xxx km even een check doen op ???... ik noem maar iets want ik weet er niks vanaf. Het lijkt anders allemaal een 'te mooi om waar te zijn' verhaal, hahaha; Meer vermogen, zuiniger, beter voor de motor en niet meer slijtage... Als jullie me een beetje snappen? :bloos:

Nogmaals: geen twijfel aan het vakmanschap, meer twijfel aan mezelf en de techniek 'chiptunen' anzich.:thumbsup:

theButlahh

Actief lid
Ben een beetje aan het zoeken online naar ervaringen na xxx kilometers met chiptunen, maar misschien zijn die ook gewoon hier? Dus wat is de ervaring, naast meer power; zijn er ook meer onderhoudskosten of..? En hoe zit het trouwens met het melden aan de verzekering?
Wil het namelijk echt graag maar wil iets meer weten over de (nogmaals) eventuele nadelen dan kan ik een goede overweging maken. :D

CDK

Forumguru
De échte autoliefhebbers doen het doorgaans, juist degenen die extreem zuinig op hun bolide zijn, zegt genoeg lijkt mij. Nogmaals als jij respectvol met de techniek omgaat (netjes warm rijden en na zware belasting af laten koelen) heb je geen extra onkosten. Verzekeringstechnisch maakt het geen verschil, je betaald in NL premie naar type voertuig.

turboturbo

Forumguru
Aftrappen en mishandelen kun je ook zonder chip tuning. Het is zoals @Corné de Kluijver zegt: je hebt het zelf in de hand.

Je hebt als het goed is na tuning een soepeler lopende motor over. Daarmee kun je misschien wel beheerster rijden dan je nu doet, omdat je juist minder op de piek van het vermogen hoeft te rijden.

Bovenaan Onderaan