De eerste 5500 km met m'n nieuwe O2C 1.6TDi Elegance

CharlesTucker

Forumguru
De eerste 5500 km met onze nieuwe O2C zitten erop, in een krappe anderhalve maand, en ik ben benieuwd of iemand geinteresseerd is in de ervaringen.

Ik ben niet echt een autofanaat, hoewel ik graag rij. Ik heb ook weinig ervaring met auto's. M'n eerste auto heb ik zo'n 1 jaar geleden gekocht, een 2e hands Ford Mondeo van 7 jaar oud. Toen die 15 jaar oud was ben ik van baan veranderd, en bij die baan hoorde toen nog een leaseauto, een Opel Zafira (1.9CDTi). Inmiddels zijn de leaseauto's wegbezuinigd, dus na afloop van het contract moest ik zelf iets gaan regelen. Wat belangrijk is voor ons is comfort, betrouwbaarheid, ruimte en economie, en niet perse in die volgorde. Ik voelde wel wat voor een 2ehands Passat, maar m'n vrouw wilde toch wel erg graag iets nieuws, iets waar ik het gezien de km's per jaar (zo'n dikke 40.000) ook wel mee eens kon zijn. Wel, gezien de combinatie van eisen, wensen en budget was de keus eigenlijk niet zo heel moeilijk. Potentiele concurrenten voor de O2C zijn naar mijn mening nieuw ofwel te duur, ofwel te klein, ofwel allebei.

We zijn dus gegaan voor "simply clever" en hebben in maart een O2C Elegance, 1.6TDi besteld, Arctic green, met als enige extra's een kofferbakschaal achterin en sunset glas achterin. Hij staat gewoon op de 15" standaard velgen. Op 6 juli is hij geleverd, exact in het midden van de al bij de bestelling door de dealer gedane voorspelling.