De Citigo afgezet tegen de directe concurrentie

EdK

Forumguru
MII kom ik hier in volle westen toch wel regelmatig tegen hoor. Maar misschien dat je het vanuit een Yeti met de hogere zit beter ziet ....?
 

Blackciti

Senior Member
Dat de restwaarde van de Mii volgens de ANWB lager zou zijn dan die van de Up is onzin! Kijk maar eens op de site van AutoWeek of Gaspedaal.nl bij de occasions van de VW Up, Skoda Citigo en Seat Mii. Dan zie je hoegenaamd geen verschil in vraagprijzen. Dus, zal de inruilwaarde ook weinig tot niet verschillen.
 

Bakkertje

Forumguru
@Blackciti Precies en zie er maar eens 1 te vinden voor die 5300 euro ..
Zojuist even een koersprijs opgezocht bij dezelfde anwb, restwaarde van de mii is volgens anwb 6550 (inruilwaarde) volgens het overzicht 5300??
 

Blackciti

Senior Member
@ Bakkertje: Het is zoals het is.
Als ik op die sites kijk naar occasions van de VW drieling, dan zie ik maar een relatief klein prijsverschil, want het verschil wat er is, komt voornamelijk voort uit de uitrustingsverschillen.
Wat ik wel zie is dat je een stuk meer betaalt als je één van de drie wilt met een automaat. Maar als ik het achteraf had geweten had ik beslist een automaat besteld in plaats van een lawaaiige handbak.
 

Bakkertje

Forumguru
Gezien het verschil in restwaardes, in het artikel 5300 en volgens dezelfde organisatie 6550 inruilwaarde, ben ik van mening dat je er niet zo heel veel aan kunt ophangen eerlijk gezegd..
 

Blackciti

Senior Member
Gezien het verschil in restwaardes, in het artikel 5300 en volgens dezelfde organisatie 6550 inruilwaarde, ben ik van mening dat je er niet zo heel veel aan kunt ophangen eerlijk gezegd..
De uiteindelijke restwaarde bepaal je zelf bij inruil en die is altijd hoger dan wat de ANWB koerslijst zegt. Bovendien loont het zeer de moeite om bij verschillende dealers c.q. autobedrijven langs te gaan, waardoor je er achter komt dat het bod van de één zelfs dramatisch kan verschillen bij dat van een ander, waardoor je soms veel meer voor je karretje kunt krijgen.

Moraal van het verhaal: wat de ANWB verkondigt... :ot:De ANWB is een organisatie waar ik niet zo veel mee kan. De ene keer zegt ze dat ze voor rekeningrijden is terwijl ze nu mordicus tegen zijn. Maar waar ze nu echt voor gaan is mij een raadsel. Ik weet wel dat ze erg geschrokken zijn door de destijds massale opzeggingen n.a.v hun eerdere standpunt t.a.v. het door hun leden verfoeide rekeningrijden.
 

Ted

Forumguru
Ben het volkomen met je ANWB standpunt eens! Als ik van de ANWB af kan komen dan laat ik daar geen traant voor! Ze zijn duur en dicteren een standpunt waar zij niet voor ingehuurd zijn. Ambtelijk en elitair gedrag gaat hun parten spelen in de toekomst en weinig flexibel voor veranderingen in de samenleving. Schoenmaker blijf bij je leest!
 

Rallye

Forumguru
Maar als ik het achteraf had geweten had ik beslist een automaat besteld in plaats van een lawaaiige handbak.

Is de bak lawaaiig, of de auto? En zou een automaat (bij de Citigo een gerobotiseerde versie van de handbak, dus geen "echte" automaat) dan het verschil maken?
 

Blackciti

Senior Member
@ Rallye: Ja, mijn versnellingsbak is lawaaiig. Meestal 's morgens als hij koud is en ik de auto start en hij draait stationair, dan hoor ik een behoorlijk geratel wat verdwijnt zodra ik de koppeling intrap. Als alles op bedrijfstemperatuur is hoor je het niet meer. Maar het schijnt, zoals ik meerdere berichten hierover lees, product eigen te zijn. Ik heb heel veel auto's gehad, van verschillende merken, maar ben dit probleem nog nooit tegengekomen. Ik kan verder op de kwaliteit en afwerking van de auto in zijn algemeen weinig op of aanmerkingen hebben, maar de aandrijflijn vind ik voor een VW product een zwak punt. De garage heeft er inmiddels naar gekeken en een speciaal middel aan de versnellingsbakolie toegevoegd wat het lawaai zou moeten verminderen. Het helpt maar minimaal.

Een gerobotiseerde bak zal dan waarschijnlijk ook hetzelfde lawaai maken. Ik vind het een regelrecht zwaktebod van VW dat ze dit niet beter voor elkaar hebben.

Verder is het een fijn karretje dat op de AutoBahn met gemak de 180 km/h aantikt en dan nog altijd stabiel rijdt.
 

Schep

Forumguru
Dat de restwaarde van de Mii volgens de
ppv
ANWB lager zou zijn dan die van de Up is onzin! Kijk maar eens op de site van AutoWeek of Gaspedaal.nl bij de occasions van de VW Up, Skoda Citigo en Seat Mii. Dan zie je hoegenaamd geen verschil in vraagprijzen. Dus, zal de inruilwaarde ook weinig tot niet verschillen.
Check de titel van de pagina nog eens.
De goedkoopste auto's van 2014.
Dit topic is 3 jaar oud, dan verandert er wel eens wat.
 

Blackciti

Senior Member
Check de titel van de pagina nog eens.
De goedkoopste auto's van 2014.
Dit topic is 3 jaar oud, dan verandert er wel eens wat.

Wat wil je daar nu exact mee zeggen? Dat ze altijd gelijk hebben voor wat betreft de inruilprijzen van auto's? Ga shoppen bij verschillende garages en zie wat de werkelijkheid is.
En drie jaar later is daar nog steeds geen verandering in gekomen!

Feit is dat datgene wat die fietsclub, die ANWB genoemd wordt, en die ook nog pretendeert de belangen van de automobilist te vertegenwoordigen wel vaker in twijfel getrokken kan worden. Ronduit ongeloofwaardig is diezelfde ANWB als het er op aankomt de belangen van rijdend Nederland te behartigen als de politiek weer voor de zoveelste keer het verfoeide stokpaardje van het rekeningrijden van stal haalt. Eerst zijn ze openlijk voorvechter van het miljarden kostende gedrocht, wat door de autobezitter moet worden opgebracht, en probeert men zelfs de leden te overtuigen van het nut van Rekeningrijden. Maar zich rot geschrokken van de reacties en massale ledenopzeggingen zijn ze als de wiedeweerga van mening verandert. En dat doet weinig goeds t.a.v. je geloofwaardigheid.
 
Bovenaan Onderaan