De Chineese versie van de Superb 3

Rolandd

Actief lid
Dit kwam ik tegen op het Duiste Skoda forum, ik vond het wel leuk om met jullie te delen.
In oktober dit jaar wordt de S3 ook in China gelanceerd, hier meer informatie:
http://indianautosblog.com/2015/09/2016-skoda-superb-2015-chengdu-motor-show-189767

Zichtbare verschillen:
  • De achterklep zit vol met letters :nailbiting:
  • Donkerbruin interieur met hout inleg
  • Rechts naast de versnellingspook een vakje voor munjtes/credit cards
  • Een chromen Superb logo aan de zijkant
  • Chromen strips op de voor en achter bumper
  • En een voor mij nog onbekende kleur, of is dit Jungle Green?
2016-Skoda-Superb-rear-quarter-at-the-2015-Chengdu-Motor-Show-900x600.jpg


2016-Skoda-Superb-rear-at-the-2015-Chengdu-Motor-Show-900x600.jpg
 

peterrapid

Forumguru
Die S3 in China hebben serieus wat meer of in Europa zo te zien :deuk: krijgen zomaar 50pk extra door op de bananenboot te zitten.
 

Joske

Forumguru
Dat waren er altijd al (veel) meer dan DIN pk's.
niet altijd Peter, maar idd, de SAE is een andere manier van meten ondanks dat het ook een standaard is. Maar niet de Deutsche Industrie Norm zoals wij die kennen/gebruiken in Europa.
Sommige fabrikanten gebruiken dit nog steeds, omdat hun aantal HP op papier hoger uitvalt dan met de DIN-norm.

Mooie opmerking/aanvulling :thumbsup:
 
Met de gaten in de kofferbak links en rechts zijn ze nog steeds aan het stoeien zie ik. Bij de eerste modellen was het nog dicht. Bij mij half open en nu helemaal open zo te zien.
 

peterrapid

Forumguru
Hebben misschien er een paar Chinese werkers bij gezet om mee te trappelen ? Maar heb er wel al aan gedacht, de gemiddelde hoogte van een Chinees ligt tss de 1,50 en 1,65 hoe gaan die boven dat stuur kunnen kijken ? Of bouwen ze direct kinderzitjes in ? En hoeveel chinezen kunnen er effectief in een superb en maken ze daar dan een Olympische sport direct van ? Ja fantasie gaat maar door op die Chinese superb.
 

Yeti2015

Forumguru
Inderdaad @Joske De Standard of American Engineers HP werden gemeten zonder dynamo of generator op de motor, en als ik me goed herinner was er nog iets vanaf....... maar wat? ;):)
Dacht dat dit op de kale motor gemeten werd, dus ook zonder versnellingsbak en andere aanbouw delen aan de motor.
 

Tuulster

Forumguru
Het muntenvakje naast de pook vind ik wel een mooie oplossing. Bij mij zitten daar allemaal loze knopjes, alsof je in een poormans Passat rijdt..

Nee joh, geen gezicht die pasjes in het zicht!

"Onze" Europese Superb doet dat veel mooier.
Overigens ook mooier dan in een Passat....... (die heeft dit niet!)

upload_2015-9-15_16-39-9.png
 
Bovenaan Onderaan