De aankoop van onze tweedehandse nieuwe rode Octavia 3

De rode zijn altijd het snelst

  • Ja

    Stemmen: 8 42,1%
  • Nee

    Stemmen: 11 57,9%

  • Totaal aantal stemmers
    19

Cordoba

Forumguru
Dank U :)

Jij hebt het over dat sleufje wat op de greep zit?
Dat is bij de bestuurder ook zo. Daar zit de sluit sensor van het KESSY systeem. Of bedoel je dat niet ?

Je hebt gelijk, ik had er even niet aan gedacht dat het een auto met KESSY is, maar ook dan blijft het opmerkelijk: een auto met een gewone sleutel met AB heeft aan de passagierskant toch ook geen uitsparing voor een sleutel? Ik zou dan eerder verwachten dat bij KESSY beiden kanten een deurgreep zonder sleufje zouden zijn, zeg maar aan beide zijden een 'bijrijders deurgreep'. Dat moet ook makkelijk kunnen, omdat je die er al zijn voor resp. links- en rechtsgestuurde auto's. Dat het niet zo is, zou te maken kunnen hebben met een toegangssysteem voor het geval KESSY niet werkt.
 

TinusPlotseling

Senior Member
@hemi24 zijn deze wielbout covers gewoon bij de dealer te bestellen? Zit er ook over na te denken om een set wielbout sloten erop te gooien. En ik heb op de normale bouten ook van die doppen zitten:stop:
 

eriktv

Forumguru
Wellicht zijn zwarte nog mooier op deze velgen. Via internet kosten ze 60 cent per stuk ;)

Let wel op dat de kapjes wel de juiste diameter voor de slotbouten hebben, die van mij passen niet. Kennelijk meerdere maten in.

Mooie uitvoering en kleur overigens :thumbsup:
 
Nieuwe velgen zijn binnen. Tenminste; 2 van de 4. Die andere liggen nog in Utrecht bij de GLS. Dus die komen maandag ;)
Besteld bij Superskoda tijdens de korting actie :)

Blijkbaar zijn het Yeti velgen (Erebus) maar ik denk dat ze prima onder de O3 zullen staan.
 

Bijlagen

  • image.jpeg
    image.jpeg
    1,7 MB · Weergaven: 71

DannyG

Forumguru
Nieuwe velgen zijn binnen. Tenminste; 2 van de 4. Die andere liggen nog in Utrecht bij de GLS. Dus die komen maandag ;)
Besteld bij Superskoda tijdens de korting actie :)

Blijkbaar zijn het Yeti velgen (Erebus) maar ik denk dat ze prima onder de O3 zullen staan.

Ze lijken heel sterk op de DENOM velgen, alleen met een extra randje in de spaken (en de kleur uiteraard). Die DENOM's staan sowieso mooi onder een OIII vind ik persoonlijk, dus zullen deze prima staan. Foto's posten als ze gemonteerd zijn hé ;)
 
In inmiddels zijn de 18 inch velgen eraf en zitten de 17 inch Erebus eronder..
Ik merkte bij de eerste putdeksel al verschil :)

Ik zou nog even en plaatje posten dus zie hieronder..
Ik heb ook een verkoop post aangemaakt in de Bazaar voor de Golus wielen..
Die wacht nog op goedkeuring. Maar ik spam hier alvast; vraagprijs 600 euro ;)

image.jpeg
 
Laatst bewerkt:

Jee13

Forumguru
Leuk verhaal, zonde dat je de 18 inchers eraf gegooid hebt, had een set goede banden geen optie geweest?

conti sp2 uit 2012 zie ik op foto. een nieuwe michelin pilot sport 4 in 18 inch was zeker te weten stiller geweest.
 
Ging mij niet om stiller maar gewoon om het comfort; de 17 inch wielen zijn aanzienijk minder stuiterig dan de 18 inch die ik had.. achja. Keuzes heh? :)
 
Laatst bewerkt:

DannyG

Forumguru
mooi :thumbsup: en je moet gewoon gaan voor wat jij goed vindt ;). Ik prefereerde ook 17" boven 18". Nog geen moment spijt van gehad.
 

030

Forumguru
Mooi ding en eindelijk wat anders dan wit/zwart/blauw.

Ik heb dezelfde kleur alleen dan icm zwart. Raamlijsten, dakrails, spiegelkappen, logo's en grill.

Je hebt gelijk, ik had er even niet aan gedacht dat het een auto met KESSY is, maar ook dan blijft het opmerkelijk: een auto met een gewone sleutel met AB heeft aan de passagierskant toch ook geen uitsparing voor een sleutel? Ik zou dan eerder verwachten dat bij KESSY beiden kanten een deurgreep zonder sleufje zouden zijn, zeg maar aan beide zijden een 'bijrijders deurgreep'. Dat moet ook makkelijk kunnen, omdat je die er al zijn voor resp. links- en rechtsgestuurde auto's. Dat het niet zo is, zou te maken kunnen hebben met een toegangssysteem voor het geval KESSY niet werkt.

Ik kan je totaal niet volgen. Wèlke uitsparing?
 
Hij bedoeld dat horizontale streepje wat rechts op de deurhendel zit bij de bestuurders kant en dus links op de hendel bij de passagier kant..
 

Cordoba

Forumguru
Mooi ding en eindelijk wat anders dan wit/zwart/blauw.

Ik heb dezelfde kleur alleen dan icm zwart. Raamlijsten, dakrails, spiegelkappen, logo's en grill.



Ik kan je totaal niet volgen. Wèlke uitsparing?

Als het nog niet duidelijk is, dan helpt deze bewerkte foto misschien:
deurgreep.JPG
 

030

Forumguru
Ik ben bang dat ik je nog steeds niet snap, ondanks alle efforts. :)

Bij mij ziet het er exact hetzelfde uit.
 
Zo terug van vakantie me de auto en even update..
Vlak voor de vakantie een aanlopend geluid wanneer de airco aan stond.
Grrrrr... niet handig zo 4 dagen voor vertrek. Toch nog weten te laten verhelpen; (onder garantie) de aircopomp is vervangen.

Tweede puntje staat gepland op 21 juli. Want waar ik eerst zo tevreden over was is nu wat minder; de DSG.
Hier blijkt toch wel wat mee aan de hand te zijn. Eerder absoluut niet opgemerkt maar nu wel. Rijd vanuit bijna stilstand met 3/4/5km per uur wel soepel weg vanuit de 2. Hier geen bekende hik. Maar de bak rateld bij gas los van 3 naar 2 en er is een klik hoorbaar bij gas van 2 naar 3. Hmmzz dat hoort niet :(

Dan in frankrijk nog wat duidelijkers; bij 140-145km wanneer de auto schakeld van 6-7 en 7-6 een duidelijke schok in de wagen. Bij lagere snelheden niet. Zal combinatie zijn van snelheid/belasting/toerenal. Dus ze moet naar de garage.
Ook van 4 naar 5 af en toe een schok gevoel.

Dus dat is of de koppeling zelf of de mechatronic. We gaan het zien. Dit zou allemaal onder garantie moeten vallen...

to be continued....
 
Bovenaan Onderaan