De 1e 300 km met de 1.2 TSI

Hier een kort en bondig verslag van de eerste kilometers met de O2.

Zaterdag de wagen opgehaald en wat meteen opviel was de oorverdovende stilte in vergelijk met de vorige O2 (1.6FSI).

De FSI draaide ongeveer 3500 toeren bij 120km/u, bij de 1.2 TSI zijn dit er ongeveer 2600!

Gisteren de eerste 300km gemaakt, voornamelijk snelweg, bij thuiskomst enorm geschrokken:shocked:.........op het schermpje stond 16.8 km/liter!!!:laugh: We hebben echt wel lekker doorgereden met 125 a 130 op de teller, Bij Amersfoort en Utrecht uiteraard even terug naar de 100. Bij de vorige O2 schommelde dit vaak ergens tussen de 13 en 14 km/liter.

Ben benieuwd of het verbruik nog beter zal worden zodra de wagen een beetje ingereden is.

Tot zover,

groet,

Rob

maartenv84

Senior Member
16.8km/L vind ik heel erg netjes. Dat is 5,95L/100km....

Ik zit met veel snelwegkilometers met moeite op 6,69l/100km (gemiddelde volgens spritmonitor over de nu gereden 3700km) waarbij ik veel 100km/u stukken heb. En naar verhouding niets eens 10% stadverkeer.

Het verbruik bij mij met ong. 120 op de teller ligt toch tussen de 6,5 en 7L/100km. Hoe zit dat bij jou ongeveer?

7L/100km = 14,3KM/L

RefleCs

Forumguru
Deze getallen haal ik met m'n 1.2 TSI 77kw faab ook niet. Ik kom ook tussen de 6,5 a 7 L/100km uit. En ook dat is met over het algemeen snelwegkilometers en weinig stadse km's.

De getallen stonden toch echt in het scherm toen we weer thuis kwamen gisteren. Nu moet ik wel wel bij zeggen dat (vanaf Zwolle) er vanaf Amersfoort tm iets voorbij Utrecht ongeveer 100km/uur is gereden ivm de toegestande snelheid en wegwerkzaamheden. De heenweg was overigens 16,2km/liter (wind tegen wellicht?).

RefleCs

Forumguru
Dan is het nog steeds netjes. Ik heb hetzelfde parkours afgelegd 2 weken gelenden Amersfoort - Zwolle en vice versa ook netjes gereden maar ik kwa niet lager dan 6,5 L/100km. Nagenoeg het hele stuk op de CC gereden. Wellicht dat het stuk Zwolle (a28) tot in Stadshagen de boosdoener is geweest maar ook daar keurig gereden.

Ow en de airco was ook uit.

Wellicht dat daar inderdaad ook een stukje verschil in zit. Vanaf de afslag A28 Zwolle-zuid de gehele IJsselallee (alles groen) in de 6e versnelling met 70 a 80 km/uur, daar loopt ie ver boven de 20km/liter.
Overigens rijd ik altijd zonder CC, wellicht dat de CC "de bult op" een hoger verbruik geeft.

RefleCs

Forumguru
Ah nog een groot verschil ik heb maar 5 versnellingen. Dat zal een slok op een borrel schelen! Dat van de CC zou ook kunnen kloppen ik zal het weer een test uitvoeren als ik weer naar mijn ouders ga.

Hoi,

ik krijg met maar niet voor elkaar om de juiste link van spritmonitor in m'n handtekening te krijgen. Mijn ID bij spritmonitor is 472169.

Wat is de juiste link?

Darkside

Forumguru
bij 100km/u is hij inderdaad behoorlijk zuinig. En het helpt ook als je de wind een beetje mee hebt.
Laatst nog van koudekerke naar amsterdam en terug gereden. gewoon 125 km.u op de CC waar dat kon. En had toen 1:17,2 gereden.

Afgelopen week veelal binnendoor op 80 km/u wegen gereden met een gangetje van 90 a 100 km/u en bleek 1:16,8 over de hele week gereden te hebben (853 km op een tank).
Volgens spritmonitor zit ik nu gemiddeld op 1:14,8 en dat vind ik best netjes.

Al met al ben ik nog steeds blij verrast met de 1.2.

@XIL98DYQ: bij spritmonitor kan je bij opties je milage icon kiezen. Daar staan UBB codes naar de img van je milage iconen.
Deze kan je toevoegen in je handtekening

iets in de trend van URL=http://www.spritmonitor.de/en/detail/4999999.html]
49999999_5.png

De scout hatchback TSI en DSG automaat rijd gemiddeld 6,2/100km dus ik vind dat wel netjes nu heeft de DSG automaat natuurlijk wel 7 versnellingen:laugh::laugh::laugh: en wat betreft de 1.2 motor qua optrekken en vermogen doet hij echt niet onder voor een 1.6 motor. Hij is rapido :baby012:

Inmiddels bijna 1100 km verder, helaas geen nieuws over het verbruik, simpelweg omdat er nog niet getankt hoeft te worden........

EdK

Forumguru
Inmiddels bijna 1100 km verder, helaas geen nieuws over het verbruik, simpelweg omdat er nog niet getankt hoeft te worden........

Maar dan klopt je spritmonitor niet als je nog op je eerste tank rijdt
Want dan had je die moeten invullen als eerste vulling
En dan krijg je dus nog geen verbruikscijfer zoals er nu staat met 1 op15

Toen ik de auto ontving kreeg ik een volle tank mee, na 657km heb ik 43,76 liter getankt -->verbruik 6.7l/km

Hier is toch niets fout aan?

EdK

Forumguru

nu heb je wel getankt zeg je en in bericht 12 lees ik van niet.
Vandaar de twijfels hierover
Maar op spritmonitor dan komend. die geef je op alszijnde dan als eerste vulling en dan als halfvol of volle tank
Dan je eerste eigen tankbeurt geef je dan ook op met de dagteller stand en de KM stand
En ik ben bang dat je verbruik dan heel anders en reëler wordt weergegeven dan nu.

EdK

Forumguru
XIL98DUQ: Ergens doe je iets fout naar mijn inziens, maar ook ik kan het fout hebben

Maar als ik bij Spritmonitor kijk zie ik staan dat je eerste tank 55 liter is neem aan dat je die van de dealer hebt
dan rij je met die tank maar 7 Km en dan ga je weer tanken en gooi je er bijna 44 liter bij dat is dus 99 liter terwijl je tank maar 55 liter is ?
en met die 44 liter van je rijdt je vervolgens 657 Km volgens spirit
Maar tevens vertel je dat je nog niet getankt had en al 1100 Km met de wagen had gereden

Dus ergens zit je te gegevens verkeerd in te vullen of te vertellen
Niet dat het mij verder wat uitmaakt hoor, maar je houdt jezelf uiteindelijk voor de gek als je de spirit cijfers straks zelf serieus wil nemen !

Bovenaan Onderaan