De 1.6 MPI

</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Henne, ik zeg niet dat er geen verschil is, maar dat verschil vonden we te klein om een 1.6 FSI te rechtvaardigen.

[/ QUOTE ]
Ik zeg toch ook niet dat u zegt dat er geen verschil is..... /forum/images/graemlins/cool.gif
Het is precies wat u zegt : u vond het verschil te klein, en ik vond het groot genoeg.
 
Skodo, zal zelf uit moeten zoeken wat hij er van vind, en op dezelfde wijze moeten gaan testen zoals hij de O2 wil gaan gebruiken.
 

octofreak

Actief lid
Skodo,
bedenk ook nog even of je zaken wilt meenemen op een trekhaak, bijvoorbeeld fietsendrager of aanhanger....
 
Autofreak, je kunt de boel natuurlijk belachelijk maken, maar mijn vaste trekhaak sleepte bij een uitrit wel over de straat met slechts 3 personen (nog geen 190 kilo) in de wagen. En ik heb voor een vaste trekhaak gekozen tegen het opduwen in de parkeervakken. Helaas zat er onder geen enkele testwagen een trekhaak.
Een 1.6 MPI of FSI motor is gewoon te licht voor een wagen met een dergelijk gewicht, en zou je voor een 2 liter moeten gaan, al je echt wil scheuren.
 

Logic

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Autofreak, je kunt de boel natuurlijk belachelijk maken, maar mijn vaste trekhaak sleepte bij een uitrit wel over de straat met slechts 3 personen (nog geen 190 kilo) in de wagen. En ik heb voor een vaste trekhaak gekozen tegen het opduwen in de parkeervakken. Helaas zat er onder geen enkele testwagen een trekhaak.
Een 1.6 MPI of FSI motor is gewoon te licht voor een wagen met een dergelijk gewicht, en zou je voor een 2 liter moeten gaan, al je echt wil scheuren.

[/ QUOTE ]
Ehh,
1- het is octofreak en geen autofreak
2-volgens mij maakt hij niks belachelijk
3-je verhaal over de schurende trekhaak heeft niks te maken met de motor die in de auto zit. misschien bedoel je dat ook niet maar het komt wel zo over
4-ik bespeur wat onvriendelijkheid in deze post en dat is niet de bedoeling van dit prachtige forum.

Daarom nogmaals: laten we gebruik maken van de grote collectie emoticons /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif
 

octofreak

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Autofreak, je kunt de boel natuurlijk belachelijk maken, maar mijn vaste trekhaak sleepte bij een uitrit wel over de straat met slechts 3 personen (nog geen 190 kilo) in de wagen. En ik heb voor een vaste trekhaak gekozen tegen het opduwen in de parkeervakken. Helaas zat er onder geen enkele testwagen een trekhaak.
Een 1.6 MPI of FSI motor is gewoon te licht voor een wagen met een dergelijk gewicht, en zou je voor een 2 liter moeten gaan, al je echt wil scheuren.

[/ QUOTE ]


Beste Skoda 0

Ik geloof dat je een beetje te hard van stapel bent gelopen /forum/images/graemlins/smiley29.gif.
Skodo overweegt serieus de aanschaf van een 1.6 en ik geef aan dat hij wel in gedachten moet houden of hij bijv. een fietsendrager wilt gaan gebruiken.
Conclusie kan men zelf trekken..... de 1.6 is is dan wellicht niet genoeg..... MAAR met een 1.6 kun je zeker een fietsendrager trekken hoor. En daar ' scheur ' je echt geen 180 mee dus 2.0 hoeft ook niet.


@logic: thanks. /forum/images/graemlins/bye.gif
 
Mijn vorig Octavia combi was een 1.6 MPI, en mijn ervaring is dat de 1.6 MPI voldoet, mits je er maar geen zware caravan (of aanhanger) achter hangt (we hebben zelf een caravan van 1200 kg) want dat schiet echt niet op tot 60 km/u gaat het daarboven heb je heel veel geduld nodig.
Maar bij normaal gebruik kun je goed mee komen mits je hem wel op toeren houdt.
Ivm de zware caravan hebben we vroegtijdig afscheid genomen van O1 1.6 MPI en rijden we nu verder met een 1.9 TDI
 
Na lang beraad, afwegen van de voor en nadelen, en de input vanuit het forum. Ga ik voor de 1.6 MPI. Uiteindelijk vond ik de prijs voor de 1.6 FSI te veel en te weinig verschil hebben qua performance met de 1.6 MPI. Want voor de beste prestaties zou ik moeten gaan voor de 2.0 FSI. Maar deze behoort helaas niet tot de opties /forum/images/graemlins/frown.gif
 

higgy

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Na lang beraad, afwegen van de voor en nadelen, en de input vanuit het forum. Ga ik voor de 1.6 MPI. Uiteindelijk vond ik de prijs voor de 1.6 FSI te veel en te weinig verschil hebben qua performance met de 1.6 MPI. Want voor de beste prestaties zou ik moeten gaan voor de 2.0 FSI. Maar deze behoort helaas niet tot de opties /forum/images/graemlins/frown.gif

[/ QUOTE ]
Je bent er vast niet ontevreden over. Veel plezier ermee straks.
 
Eindelijk zover mijn O2 is nu ook besteld bij de leasemaatschappij /forum/images/graemlins/489.gif. Dit was het goede nieuws moet er jammer genoeg op wachten t/m volgende jaar januari.. dan gaat mijn huidige auto uit de lease.
Ik heb heb het volgende besteld:
O2 Combi Elegance 1.6 MPI Sahara Beige met Duo Ivory, Audience, MaxiDot, Vega velgen, Dubbele bodem kofferbak, Jumobo pack, zonneschermenset, afneembare trekhaak, Philips Nightguide lampen en een parrot ck3100 die ik laat inbouwen door de dealer.
 

Droopy

Actief lid
Hè, hè,

de laatste van de afdeling is ook eindelijk besteld /forum/images/graemlins/wink.gif
Skodo denk maar zo, samen wachten is minder erg
 

Henny

Actief lid
Ik kan nu ook haast gaan bestellen of meteen kopen. De verzekering zal gaan uitkeren (gestolen auto). Heb nu een weekje een 1,6 MPI te leen gehad. Vond hem in het begin wat trager dan de oude, bij het oppakken. Wilde ook de FSI proberen, maar dat valt niet mee. Pon gebeld en er blijken er zo'n 4 te zijn in het land als demo/occasion bij de dealers.
Gister naar Voorschoten geweest (dichtst bij voor mij) en in een 1,6 FSI gereden. Pakt inderdaad beter op in z'n 2, bij het uitkomen van langzame bochten b.v. . Maar of ik het nu die extra € 1.400,- waard vind .... Daarna nog gereden in een 1 jaar oude RS ... eerst in een "rallye" uitvoering met 220 pk en daarna de standaard 180 pk, station (helaas, want wil liever een HB). Dat is wel ff wat anders zeg. Dat maakt de keuze niet makkelijker .... Wat moet ik nu doen? De "gezapige" 1,6, maar wel interieur grotendeels naar m'n zin of de "oude", waarvan het interieur toch wel flink verschilt t.o.v. de nieuwe vind ik. De luxe is een stuk meer geworden. Maar dat vermogen ... wat een rijgenot is dat zeg!
 
Afgelopen vijdag is mijn O2 eindelijk bij V-Car binnengekomen en over 6 dagen heb ik hem eindelijk. Dus voor mij is het aftellen nu ook begonnen totdat ik ook in een O2 kan gaan rijden.
 
Bovenaan Onderaan