Ik heb proefgereden in de 1.6 MPI, en uiteindelijk heb ik nu een 1.6 FSI. Ontdanks dat ik diesel gewend was, viel mij beiden motoren positief op t.a.v. souplesse ook in de lagere toeren. Toch heeft de FSI iets meer kracht, vooral merkbaar boven de 100 km/u en rijden met lagere toeren. Ook de 1.6 FSI is geen held met volle bepakking, dat verschil merk je duidelijk t.o.v. een 'lege' auto, maar is dat niet bij de meeste benzine motoren? De FSI is volgens mij zo'n 1400 euri duurder, en dat lijkt veel voor een beetje meer vermogen, maar gemiddeld gezien is deze dan ook zo'n km/liter zuiniger. De verzekering zal iets duurder zijn, maar de afschrijving dan weer iets minder. Als je de auto privé aanschaft, en na een paar jaar met + 140.000 op de teller wilt verkopen, dan zou ik toch de 1.6 FSI nemen. Dan heb je toch iets meer plezier voor bijna hetzelfde geld. ..maar ik ben geen rekenwonder moet ik er eerlijk bij zeggen.