De 1.5 TSI ACT in de O3 FL

ertromp

Forumguru
Bij onze Oosterburen worden O3's die besteld zijn vanaf april 2017 uitgeleverd met de nieuwe 1.5TSI met ACT (Actieve cilinder uitschakeling). De eersten rijden er als sinds augustus dit jaar mee.
Wel weer een fatsoenlijke afdekking op het blok maar een kunststof bak voor de accu zit er nog steeds niet in

P7440785 (Andere).JPG

Blijkbaar moet voor de NL markt eerst de voorraad 1.4 TSI op

RoelF

Forumguru
... Blijkbaar moet voor de NL markt eerst de voorraad 1.4 TSI op
Wordt aan gewerkt! :thumbsup:
Ben wel benieuwd wat daadwerkelijk het verschil is tussen de 1.4 en 1.5 met 150pk. Het verbruik van de 1.5 zou beter moeten zijn, maar verder...

Cordoba

Forumguru
Opvallend een motor die juist een slagje groter wordt: van 1.4 naar 1.5, zou de emissie toch beter zijn bij een 1.5 blok, of juist niet en houdt Pon daarom nog even vast aan de 1.4?

Arjann

Forumguru
De turbo met verstelbare schoepen word alleen gebruikt in de 130pk versie. De 150pk versie gebruikt een waste gate

MaRco2

Forumguru
Dat deksel is wel mooi strak, zou die ook op de bestaande 1.4TSI passen? Accu hoort toch ingepakt te zijn (bij mij wel tenminste, met zo'n flap er overheen.

MaRco2

Forumguru
Brrr geen 2 cilinder voor mij. :tongue: LOL:-)

Is ook niet leverbaar geweest, toch?

Net gekeken, linkjes werken allemaal niet meer, maar wel een mooiere afwerking.

Laatst bewerkt:

e_19

Nieuw lid
Als je nu een Octavia configureert op de Skoda website en een TSI van150 pk kiest. Krijg je nu de 1.5. Als het goed is wordt deze week mijn auto gebouwd. Daar zal hij dus nog wel niet inzitten :pieker:.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: CDK

e_19

Nieuw lid
Dat is goed nieuws. Het maakt niet zoveel uit voor de rij beleving begrijp ik. Maar toch graag de nieuwste motoren, alhoewel ik dat op geen enkele manier kan onderbouwen. CO2 uitstoot is ook hetzelfde.

Laatst bewerkt:

Peterson

Actief lid
Dat is goed nieuws. Het maakt niet zoveel uit voor de rij beleving begrijp ik. Maar toch graag de nieuwste motoren, alhoewel ik dat op geen enkele manier kan onderbouwen. CO2 uitstoot is ook hetzelfde.

+Lijkt nieuwer als je ‘m weer doorverkoopt
-Mogelijke kinderziektes

Bovenaan Onderaan