De Škoda Praktik?

Heb jij al een Škoda Praktik gezien in het wild?


  • Totaal aantal stemmers
    19

Joske

Forumguru
Kwam toevallig op een buitenlandse Škoda-site de Praktik tegen, had er eigenlijk nog nooit van gehoord.. laat staan eentje gezien in het wild. Als ik dan op de Belgische en Nederlandse Škoda-site kijk kan ik dit model niet kiezen. Ik zie hem wel bij de Duitse en Italiaanse collega's in de showroom staan maar niet bij ons, klopt dat?

De Praktik is altijd gebaseerd geweest op een bestaand model:

de Forman Praktik:

800px-Pardubice%2C_s%C3%ADdli%C5%A1t%C4%9B_Dubina%2C_Jana_Zaj%C3%ADce%2C_%C5%A0koda_Forman_Praktik.jpg



De Fabia I Praktik:

800px-Fabia-praktik_seitlich.jpg


en tenslotte de Roomster Praktik:

790px-Skoda_Praktik_1.4_TDI_Brilliantsilber_Heck.JPG



Wordt zo wat omschreven als de tegenhanger van de VW Caddy, maar dat lijkt me wel wat kort door de bocht.. :pieker:
 

pansaebr

Actief lid
De Roomster Pratik heb ik een 3 maand terug te koop zien staan in Sint Truiden, was een witte uitvoering.
Wel een gek gezicht deze zonder achterbank maar met een tussenwand.

Bruno
 

EdK

Forumguru
Roomster Praktik is in nederland niet te koop.
Dit omdat hij niet aan de minimale laadruimte voldoet ( pallet ruimte ? )
en hierdoor niet op grijs kenteken te verkrijgen zoals men vertelde en tsja op geel kenteken wil niemand de RR rijden.... ( ikke wel hoor )
 

EdK

Forumguru
En de Octavia 2 praktik

SOIIC01.jpg

en was er ook nog bij de Octa 1 met een polyester verhoogd dak
 

skodaboy

Forumguru
@Pansaebr toevallig op uitgekomen toen of ben je van uit de buurt?

ik heb die witte praktik x-aantal maanden terug daar ook zien staan.
of hij nog te koop staat weet ik niet,zal er in de week nog eens opletten of hij er nog staat,
ik passeer er toch bijna dagelijks..is idd wel wennen zo'n lichte vracht uitvoering..:D

@Joske is ook nergens een Van-uitvoering bestelbaar?
ik heb geweten dat je bv destijds de 02 zo kon bestellen..
 
Laatst bewerkt:

pansaebr

Actief lid
Skodaboy,

ben zelf van de suikerstad Tienen, reed toen naar de rommelmarkt in Sint -Truiden en ben toen eens gestopt om deze eens te bewonderen. Sindsdien ook niet meer zien staan, ik veronderstel dat hij verkocht is was dacht ik een demo model.

Bruno
 

skodaboy

Forumguru
vandaag nog gekeken bij die handelaar waar enige tijd terug die Skoda praktik te koop stond.
de wagen is blijkbaar (al) verkocht..;)

op de 1e foto zie je hoe een roomster 'lichte vracht' er van binnen uit ziet.
de 2e is van een niet VAG wagen :facepalm: maar telt in BE ook als een 'lichte vracht'
 

Bijlagen

  • roomster lichte vracht.jpg
    roomster lichte vracht.jpg
    65,8 KB · Weergaven: 36
  • volvo lichte vracht.jpg
    volvo lichte vracht.jpg
    34,3 KB · Weergaven: 36
Laatst bewerkt:

Canon-Eye

Forumguru
Zo te zien loopt het trottoir er achterlangs en is er een stukje groene berm bestraat om een regelmatig te gebruiken controleplek te creëren...
 

turboturbo

Forumguru
Ik zie ze meestal met buitenlands kenteken bv pools.

Zie ze toch wel eens, maar njet vaak. Zijn ze dan allemaal geïmporteerd als Pon deze niet levert?
 

Cordoba

Forumguru
Hier op het dorp heeft tot een paar jaar terug een gele pickup rondgereden (ik meen een Felicia Praktik), en die is uiteindelijk naar het Skodamuseum gegaan.
 
Bovenaan Onderaan