DCC Slider Mod

Ronny1978

Actief lid
Met de zoekfunctie helaas geen info kunnen vinden over genoemd onderwerp. Mijn SuperB 3V5 iV wordt binnenkort verlaagd. Nu lees ik her en der over de DCC Slider Mod. Ik kan alleen nergens iets vinden op dit forum hoe dit aangepast kan worden en wie dat eventueel zou kunnen doen.

Mijn vraag is tweeledig,

Als eerste, wie heeft hier ervaring mee?
En als tweede, is er iemand in Noord Nederland (bij voorkeur Groningen/Drenthe) die dit kan doen?

Ronny1978

Actief lid
@Antera, hoe risicovol is het wegschrijven van een nieuwe dataset? Ik weet dat jij ook veel met verlaging doet. Is de DCC Slider Mod echt van toegevoegde waarde? En kunnen er issues optreden later in de modules door aanpassingen met ODIS/VCP?

Antera

Donateur
Dit heeft altijd risico's :-)

Je kan hem traploos instellen en ook iets comfortabeler of zelfs wat stugger. Verder geen verschil

haassie

Forumguru
Ik heb het bij mijn auto laten doen. Volgens mij is er een dataset van een Passat geüpload in die gateway. Waar de auto in comfort stand voorheen als een opblaasboot in de golven over een verkeersdrempel ging is het nu stabieler. Het deinen is echt een stuk minder. Ik denk dus dat ook de standaard presets veranderen?

richardo128

Nieuw lid
Bij mijn Superb Sportline iV van 2021 heeft @Rainesh dit uitgevoerd. En daarmee is het schommelen idd weg en rij ik altijd in 'individual mode' met DCC op 1 of 2 clicks boven 'normal'.
Dit kon op afstand worden uitgevoerd met een redelijk goedkope OBD-interface en een laptop...
Als je in de buurt woont, kun je OBD-interface wel lenen.

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan