Dcc, is er leven zonder

Hallo,

Als ik de diverse fora en reviews lees, is dcc een absolute voorwaarde, nu is mijn vraag daar ik mij order voor jungle groen s3 combi 1.6 dsg niet meer kan wijzigen. Is er ook leven zonder en hoe zijn de ervaringen

superbia

Forumguru
Dynamic chassis control en ja in combi met de 1.6 met dsg is het vast een fijne softe cruiser. Met de 1.6 is het toch al geen sportwagen dus lekker van al het comfort genieten! :-)

Rolandd

Actief lid
Diezelfde gasten zeggen dat je minimaal de 2.0 TDI met 190 pk moet hebben.
Na 4700 km met mijn 1.6 TDI zónder DCC kan ik je zeggen, het rijdt heerlijk!
Tuurlijk, alle opties die je kan bedenken is mooi meegenomen, maar is het echt nodig? Nope...

Cordoba

Forumguru
dcc_advert.jpg

Tsja, waar vind je nog DCC tegenwoordig?

Rolandd thx, inderdaad zijn veel opties mooi, maar gezien dat er zo over de dcc gesproken wordt ging ik toch echt ff twijfelen

Willem_C

Actief lid
Diezelfde gasten zeggen dat je minimaal de 2.0 TDI met 190 pk moet hebben.
Na 4700 km met mijn 1.6 TDI zónder DCC kan ik je zeggen, het rijdt heerlijk!
Tuurlijk, alle opties die je kan bedenken is mooi meegenomen, maar is het echt nodig? Nope...
Hier zelfde ervaring als Rolandd, heerlijk auto, ook zonder DCC en mmet 120pk

MennoW

Forumguru
Altijd nog een optie om een KW schroefset te monteren als je geen DCC hebt en toch wat strakker onderstel wilt.
KW levert trouwens ook schroefsets met DCC optie, dus voor ieder wat wils, al is die laatste aardig aan de prijs.

Noord26

Forumguru
Bij de Superb vind ik dcc wel een must have. In normale modus vond ik de vering net wat te soft.

Jou beleving is ook erg sportief ingesteld natuurlijk. SuperB past niet in jou straatje wat je wil beleven. ;)

Heb zelf ook in een S3 proef gereden en in de Style EBL uitvoering miste ik eigenlijk niets. Je kan allerlei dingen aan gaan vinken, maar in mijn optiek kom je echt niets te kort. Wil je DCC, dan moet je het zelf weten. Maar voor het bedrag wat het moet kosten bij de dealer zou ik lekker in de broekzak houden.

Laatst bewerkt:

tr7

Actief lid
Over het algemeen hoor ik in de reviews of tests over de standaard zeer (of zelfs te) comfortabele afstelling van het onderstel. Rijders die beschikken over DCC (€950) en de de standaard-vering te soft vinden zullen dan toch altijd standje 'sportief' gebruiken? Dus wat maakt dan de instelbaarheid nog uit?

Met die gedachte heb ik gemeend gewoon een verlaagd onderstel (€230) te moeten kiezen: iets minder veerweg, dus mogelijk iets minder deining.

Is dit een logische denkrichting, of zit ik helemaal fout?

Schep

Forumguru
Is dit een logische denkrichting, of zit ik helemaal fout?
Op zich heb je gelijk. Ik heb het bewust besteld omdat ik, als ik alleen in de auto zit, een wat harder onderstel wil, terwijl ik van sommige van mijn passagiers weet dat ze het deinen prettiger vinden.

Maar, ik zal hem veelal op individual zetten, want de ACC moet gewoon altijd op sportief staan, of ik nou in standje comfort rijd of standje sportief ;)

we krijgen er weer een hoop rijders bij, dus hopelijk deelt iedereen zijn beleving.

Je denkwijze als volgens mij wel aardig tr7

Ik heb het wel aangevinkt omdat ik nu een sportonderstel icm 18" heb (BMW) en het gestuiter af en toe zeer vermoeiend vind en het me ideaal lijkt om ook confortable te kunnen rondrijden. Ik ben een groot liefhebber van lekker scheuren door bochten, dus hoop dat er iets van over blijft..

s-line

Forumguru
Dat denk ik ook, een superb is echt geen bochten scheurder hoor! Meer voor de lekkere lange rit. Dus 1x per jaar (minimaal) kan je daarvan genieten.;)

Bovenaan Onderaan