DCC in combinatie met verlagen

Wally

Nieuw lid
Hoi,

Ik heb een Superb HB met DCC onderstel. Fabriek af mocht dit niet in combinatie met het verlaagd onderstel :cry:. Zelf vind ik de auto iets wat hoog op zijn pootjes staan. Ik heb nu 19" velgen er onder zitten, maar dat maakt de auto niet heel veel meer sportiever.

Heeft iemand van jullie dezelfde wens en er wellicht al iets aan gedaan?
 

fastpeter

Forumguru
Inderdaad en dat rijd 10x beter dan standaard en dat te denken dat mijn dempers al wat harder zijn dan die van de demo 150 pk diesel dat tijd zonder dcc op sport als een spons (demping)
Nu echt perfect !! zie elders dit forum voor de foto's na verlaging
Tinten heb ik ook rondom gedaan ondanks sun pakket, ook zonneband 20151130_215024000_iOS.jpg 20151130_215034000_iOS.jpg in de voorraam laten zetten
 

paultie

Forumguru
@fastpeter hoe zit het met de drempels? ik overweeg ook de verlaging op dcc onderstel. Heb de ervaring van de eiback pro kit onder de rapid spaceback en die is enorm goed. (zal alleen andere winterbanden moeten -> zie in ander topic)

Ik zou het graag een keer willen ervaren in het bochtenwerk maar vooral verschil in comfort , normaal en sport modus op DCC.
 

fastpeter

Forumguru
Drempels totaal geen probleem al hoge genomen, in denhaag, amsterdam en rare anderen hoge echt geen probleem,
het verschil is simpel gezet bijna 1 stap dus eco is normaal en ga zo door, verder het na deinen is fors minder zeker voor verlaging op stand normaal voelde je de auto nog iets door veren.
ook bij belading veel minder doorzakken en het hellen in bochten is nu nihil, auto is juist met DCC nooit te hard echt perfecte mix !, gewoon doen heb genoeg auto's gehad en dit laten uitvoeren krijg je geen spijt van,
kosten bij @Antera zijn ook nihil dus gauw gaan genieten !
 

Antera

Donateur
DCC + verlaging geen enkel probleem. De verlaging heeft geen invloed op de werking van de dempers
 

RefleCs

Forumguru
@Antera Komt een Superb met DCC op dezelfde hoogte te staan als een Superb zonder DCC? Dit aangezien de DCC variant standaard al wat lager staat.
 

Antera

Donateur
@RefleCs dat klopt helemaal. DCC onderstel heeft van zichzelf al iets kortere veren en de eibach maakt geen onderscheid tussen dcc of niet , omdat alleen de veren het verschil zijn niet de hoogte van de demper. De dempers van DCC zijn alleen electronisch
 

Tuulster

Forumguru
Dit is het verschil tussen standaard DCC en verlaging met Eibach
Ik heb daarnaast ook Spacers laten plaatsen, maken ook een groot verschil....


Vergelijk verlaging voor.jpg

Verlaging in detail voor.jpg

Verlaging in detail  achter.jpg
 

Wally

Nieuw lid
Allen, bedankt voor de reacties. Ik had wel Posts gevonden, maar kon geen duidelijk antwoord vinden of de combi met dcc en verlaging mogelijk was.
Wat een schitterend eindresultaat!
 

Tuulster

Forumguru
Ik zie nu pas dat je mijn foto's ook op je Facebook pagina hebt geplaatst! :thumbsup:

Wat een heerlijke discussie daar zeg :D Uiteraard had ik ze graag even neus aan neus gezet maar dat kon toen niet. Foto's zijn prima te vergelijken zo, toch. Ik ben twee keer uitgestapt om ze zo strak mogelijk te zetten voor een goed vergelijk....:jaja::laugh:
 

RefleCs

Forumguru
Ik had ook maar ff reclame voor ons mooie forum gamaakt ;)

@Tuulster 100% mee eens prima foto's. Sommige mensen moeten altijd iets negatiefs melden om aanwezig te lijken. Ik zeg top gedaan! Het heeft mij doen beslissen om voor de verlaging te gaan :)
 
Bovenaan Onderaan