Dataverbinding Skoda Connect

Rhodez

Lid
Allen,

Zoals een paar van jullie hebben gezien hebben wij sinds dit weekend ook een mooie Skoda, een Octavia Combi IV Hybride. Wat een fijne auto! Ik merk alleen dat er echt nog veel dingen uit te zoeken zijn. Eén belangrijke daarvan is Skoda Connect. Het lijkt mij mooi als ik de file-informatie e.d. net als Google Maps via de eigen Skoda Navigatie kan krijgen en ook gelijk kaartupdates. Ik ben dus best geïnteresseerd in Skoda Connect. Wat ik echter (ook na best lang zoeken) nergens terug kan vinden is hoe dit dan werkt met de dataverbinding om deze gegevens op te halen. Concreet: moet dit onderweg altijd met de e-sim of kan ik op de een of andere manier ook gebruik maken van het data-abonnement op mijn mobiele telefoon?

Voor het update van het systeem naar versie 1941 heb ik de auto verbonden met de wifi van thuis, maar dat wordt onderweg zo lastig ;)

Dank alvast!
 
Laatst bewerkt:

Rallye

Forumguru
Mijn ervaring met de VW Golf, Dit gaat via de e-sim, mits je het juiste Skoda Connect-abonnement (bij VW We Connect) hebt. Je eigen verbinding (of aan te schaffen MB’s bij Cubic) worden alleen gebruikt voor de muziek app op het Infotainment - Apple Music en Tidal (?) - en bij VW ook voor Alexa.
 

jongetje

Forumguru
Je kunt dit via de shop (ook in de auto) bestellen. Natuurlijk werkt dit via een dataverbinding via de auto (en daarvoor betaal je dan oa. ook).
 

Bakkertje

Forumguru
Bij mij (VW) werkt het op 2 manieren, het standaard connect pakket waarbij je dingen over de auto kunt zien in de app werkt via de ingebouwde data connectie van de auto en daar hoef je zelf ook niets voor te doen.
De uitgebreide, met verkeersinformatie e.d., daarvoor heeft je auto een wifi verbinding nodig, dat kan dan weer via de hotspot op je telefoon of een dongle in een USB poort.

Geen idee of het bij auto's die nu van de band rollen nog steeds zo werkt, maar zo werkt het bij mij.
 
Bovenaan Onderaan